Onderdelen bestellen bij die duitse firma

Al het overige, zoals accessoires (trekhaak, radio, airco enz.), apk, auto invoeren en nog veel meer.

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
Bas
Berichten: 71
Lid geworden op: di mar 11, 2003 2:00 am
Locatie: Rijswijk

Bericht: # 27094Bericht Bas »

Heeft iemand hier ervaring mee?

Er moet namelijk het een en ander gebeuren aan mijn 4 tje, maar ik kan eigenlijk heeeeel slecht duits.

Dus kan iemand mij helpen?
Hoe heete die stukje voor boven de achterspatborden om er in te lassen?
En hoe heet het achterste randje van de achterbak?
Als ze ze hebben natuurlijk....

Dan nog een vraag, is het moeilijk om de voor schokdempers te vervangen, zonder brug? En is daar bijzonder gereedschap voor nodig?

Alvast bedankt!
Mummelvrouw
Berichten: 838
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 2:00 am
Locatie: Harderwijk

Bericht: # 27096Bericht Mummelvrouw »

Als ik weet hoe het in het nederlands heet wil ik het wel proberen. Maar nu weet ik niet waar je het over hebt.
Mummelvrouw
Berichten: 838
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 2:00 am
Locatie: Harderwijk

Bericht: # 27097Bericht Mummelvrouw »

Bedoel je misschien het paneel voor de achterste Zijruit en de dwarsligger onder de achterklep? Wil je dat nieuw kopen??? Kun je geen stuk inlassen, veel goedkoper, minder werk.
De schokbrekers kun je zonder brug vervangen. Opkrikken, wiel demonteren, ondersteunen, bouten losdraaien , s.d vervangen. Heb je geen speciaal gereedschap voor nodig.
Bas
Berichten: 71
Lid geworden op: di mar 11, 2003 2:00 am
Locatie: Rijswijk

Bericht: # 27099Bericht Bas »

Ja, ik wil er stukken inlassen, maar er zijn van die passende stukjes te krijgen daarvoor. En dus vroeg ik me af: heet die duitser die, want bij de brezan waren ze een paar jaar geleden niet meer te krijgen.
Mummelvrouw
Berichten: 838
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 2:00 am
Locatie: Harderwijk

Bericht: # 27102Bericht Mummelvrouw »

Nou heb ik zelf nog nooit stukken metaal op maat geknipt, maar Leo maakt alles zelf passend. Misschien een idee om PM te sturen?
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Bericht: # 27109Bericht R4F6GTX Automaat »

Probeer eens (in het nederlands) bij de firma Gevers in Veldhoven. In Duitsland kost een nieuw spatbord 29 euro, bij Gevers hetzelfde 18 euro. Waarschijnlijk is de rest daar ook wel te krijgen. Ik haal er wel vaker plaatwerk.
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Bericht: # 27110Bericht R4F6GTX Automaat »

Voorschokbrekes vervangen is heel gemakkelijk. Een goede krik is een goede hulp, maar een brug heb je echt niet nodig. Alleen uitkijken dattie niet van de krik lazert als je er met je pootjes onder zit.
Achterschokbrekers kan moeilijker zijn als je de zgn "uitduwers" monteert. Maar daar heb je stevig touw voor uitgevonden of zoiets.
Suc7.
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Gebruikersavatar
Goof
Berichten: 1782
Lid geworden op: wo jan 09, 2002 2:00 am
Locatie: N 51 15.32, E 5 33.206

Bericht: # 27119Bericht Goof »

Ik heb 1 keer iets besteld bij die firma, en dat werd heel netjes binnen 2 dagen geleverd en de btaling geschiedt via acceptgiro. De beste man spreekt ook goed engels en frans, dus...
Die randen heten "kotflugel bevestigungskante hinten" Staan gewoon bij het plaatwerk. Op zich zijn ze niet duur, maar als je alleen dat besteld wordt het alsnog duur aan verzendkosten (iets van 11 euro)
-------------------------------------------
R4: last but not leased
-------
Bas
Berichten: 71
Lid geworden op: di mar 11, 2003 2:00 am
Locatie: Rijswijk

Bericht: # 27140Bericht Bas »

Bedankt, ik had al het vermoeden dat het die dingen waren, maar als ik het hierboven goed lees kan ik ook m'n schokdempers wel zelf vervangen, dus dan bestel ik die ook daar.

Spatborden voor en achter heb ik al hangen, aangezien ik al langer de plannen heb eindelijk eens iets aan die roest te gaan doen. Nu wordt het alleen hoog tijd, het begint te gek te worden namelijk.
Plaats reactie