Airco inbouwen

Al het overige, zoals accessoires (trekhaak, radio, airco enz.), apk, auto invoeren en nog veel meer.

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
schoapke
Berichten: 2773
Lid geworden op: zo okt 20, 2002 2:00 am
Locatie: Tilburg

Airco inbouwen

Bericht: # 165457Bericht schoapke »

Vaak geopperd, maar heeft ooit iemand het gedaan. Het inbouwen van een airco.
Wat zijn de grootste obstakels om rekening mee te houden..
Afbeelding
R4F4 FASA 1977
http://schoapke-r4-fasa.weebly.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
deutz
Berichten: 1769
Lid geworden op: zo okt 25, 2009 11:34 pm
Locatie: zaltbommel

Re: Airco inbouwen

Bericht: # 165458Bericht deutz »

Waar je tegenaan loopt is dat als je de airco aanzet je geen 34pk tot je beschikking meer hebt,
gewoon een stuk minder.
Het motortje moet een stuk harder werken, verbruikt meer brandstof, motortemp. stijgt nogal, auto wordt een stukje zwaarder, waar laat je al je componenten: compressor, verdamper, condensor, koelmotortjes enz.
gr. Jan.
niet geschoten is altijd mis!
Tweety
Berichten: 2068
Lid geworden op: zo feb 22, 2009 12:31 am

Re: Airco inbouwen

Bericht: # 165459Bericht Tweety »

De ruimte om die dingen te plaatsen lijkt me nog wel te doen op zich, maar de hoeveel energie die nodig is om dat 'vergiet', want dat is het, te koelen lijkt me aanzienlijk. Het koelen va de hele ruimte lijkt me erg lastig, kouwe voeten gaat nog wel lukken denk ik.
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Re: Airco inbouwen

Bericht: # 165460Bericht R4F6GTX Automaat »

ik heb ooit een airco van een Jap (is lekker compact) in de R4 gebouwd; op zich een leuk project maar het vermogen dat het weg neemt om nog een beetje te kunnen rijden was te weinig om nog R4 te blijven rijden; ik moest elke keer als ik m aan had staan het ding weer uitzetten als ik wilde accelereren want die gebruikte teveel power om nog lekker te kunnen rijden met de wagen; als je eenmaal op snelheid hebt zou het wel gaan maar dat rijdt niet lekker; hele tijd zakte ie weer naar een langzamere snelheid... ik denk dat de 12 volt die nodig is om de ontsteking te bedienen een stuk minder werd om nog gewoon te functioneren; ik weet niet hoe dat werkt dus de uitleg zal niet optimaal zijn; nee, ik heb toen er de heleboel weer eraf gehaald en toen een Twingo-dak erop gezet; werkt veel beter en is ook veel leuker om te zien...
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Gebruikersavatar
dick holtrop
Berichten: 1283
Lid geworden op: di aug 23, 2005 4:36 pm
Locatie: frentsjer
Contacteer:

Re: Airco inbouwen

Bericht: # 165461Bericht dick holtrop »

Mijn vrouw roept altijd dat de twee klepjes van de r4 op het dashboard beter werken dan de airco in onze luxe auto!

je kunt een heerlijke koele lucht gericht in je gezicht krijgen.

in de zomer rijdt mijn vrouw liever in de R4!!
het komt zoals het komt, Handel is niet mijn hobby,stel gelukt nooit uit, je leeft maar 1 keer, het mag niet, maar het kan wel. de reis is leuker dan de eindbestemming.

niet omdat het moet maar omdat het kan
Erik
Berichten: 664
Lid geworden op: vr aug 09, 2002 2:00 am
Locatie: Leidschendam

Re: Airco inbouwen

Bericht: # 165462Bericht Erik »

In Japan rijden meerdere viertjes met airco. Echt super cool. Kan hier nu zo even niet vinden maar er is een Japanse clubsite met foto's
Project rodeo6b schiet op.
Gebruikersavatar
JdeW
Berichten: 123
Lid geworden op: vr jun 19, 2015 3:54 pm
Locatie: Laarbeek

Re: Airco inbouwen

Bericht: # 165464Bericht JdeW »

dick holtrop schreef:Mijn vrouw roept altijd dat de twee klepjes van de r4 op het dashboard beter werken dan de airco in onze luxe auto! ...
:D helemaal gelijk, de klepjes en het feit dat elke vier standaard ARKO heeft :)
Daarnaast, er zijn er meer dan 8 miljoen gebouwd, de meeste reden in warme tot zeer warme landen (ik ook) en heb nog nooit iemand horen klagen :wink:
Blauw is geen kleur maar een toestand.
De eerste een R4 GTL 1983 (van 1987 t/m 1992)
Nu een R4 GTL 1985 (van 2014 tot heden)
schoapke
Berichten: 2773
Lid geworden op: zo okt 20, 2002 2:00 am
Locatie: Tilburg

Re: Airco inbouwen

Bericht: # 165470Bericht schoapke »

is het verlies aan vermogen nog erg groot als je er een 1300 in hebt ?
twingo met 1149cc 55 kw heeft ook airco
R4F4 FASA 1977
http://schoapke-r4-fasa.weebly.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
lordje
Berichten: 668
Lid geworden op: zo mar 06, 2005 9:35 pm

Re: Airco inbouwen

Bericht: # 165477Bericht lordje »

Het verlies is net zo groot, maar je houdt wat meer over.
schoapke
Berichten: 2773
Lid geworden op: zo okt 20, 2002 2:00 am
Locatie: Tilburg

Re: Airco inbouwen

Bericht: # 165479Bericht schoapke »

dus eigenlijk geen grote belemmeringen (beer)

Want laten we eerlijk zijn. Als het buiten 30 graden is geeft de arko ook alleen maar warme lucht (uhm)
R4F4 FASA 1977
http://schoapke-r4-fasa.weebly.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
schoapke
Berichten: 2773
Lid geworden op: zo okt 20, 2002 2:00 am
Locatie: Tilburg

Re: Airco inbouwen

Bericht: # 165531Bericht schoapke »

Kwam op mijn zoektocht nog deze optie tegen. Grootste aanpassing is een dynamo met over capasiteit

http://www.top-cool.eu/nl/branches/auto ... -fit-airco" onclick="window.open(this.href);return false;
R4F4 FASA 1977
http://schoapke-r4-fasa.weebly.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie