sleuteltje verloren

Al het overige, zoals accessoires (trekhaak, radio, airco enz.), apk, auto invoeren en nog veel meer.

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
freezender
Berichten: 4
Lid geworden op: do aug 13, 2015 11:30 am

sleuteltje verloren

Bericht: # 158249Bericht freezender »

beste ,

mijn vriendin en ik hebben een renault 4 van 1969 , prachtige auto btw :)
we hebben een probleemke met de sleutel van de renault , we zijn hem van het weekend zoek geraakt en de reserve sleutel is ook zoek .
dus mijn vragen zijn nu :
1 : kan ik de auto starten zonder sleuteltje voor naar de garage te brengen
2: waar kan ik nieuw slot bestellen of weet iemand met een 2de handsslot dat ik kan overkopen
3: is het gemakkelijk zelf te installeren het slot ??
4: iemand een beter idee wat ik nu kan doen ??

groeten rosa en kennie
Gebruikersavatar
Quatro lata
Berichten: 284
Lid geworden op: vr feb 19, 2010 10:54 pm

Re: sleuteltje verloren

Bericht: # 158251Bericht Quatro lata »

Hallo,
Als dit van het weekeind gebeurd is, adviseeer ik to in de eerste plaats geduld . .. . alvorens allerlei acties op touw te zetten voor deze inmiddels bijzondere 69-er. Meestal komen ze weer boven water op een onverwachte plek of een bijzonder helder moment . .. .

Starten kan zonder sleutel (bijvoorbeeld met eendraadje van de accu na starmotor), maar ook daar zou ik dus even mee wachten.

Er zijn overigens vast forummers die hier wat meer concrete ervaring mee hebben.

In het clubmagazijn zjin wel contactsloten te krijgen, maar van een 69-er durf ik zo niet te zeggen dat die er ligt. A.s. zaterdag is het clubmagazijn geopend.

Groet,
Maarten
Mark4GTL
Berichten: 2954
Lid geworden op: wo jul 12, 2006 4:36 pm
Locatie: Enschede in het mooie Twente
Contacteer:

Re: sleuteltje verloren

Bericht: # 158256Bericht Mark4GTL »

je zit even met je stuurslot ;) #opletten dus

Maar ik zou toch even goed zoeken waar de sleutel het laatst is geweest sinds de auto voor de laatste keer is stilgezet. vaak is het een logische plek (nog in t contactslot???? :roll: )

Maar de auto is te starten zonder sleutel (even spelen met de draden op je contactslot) en ook t slot is te vervangen (magazijn loenen nog een set?)

MAAR! Heb je een goede slotenmaker in de buurt? Slot eruit halen en er mee langs gaan. Een goede slotenmaker kan adhv de cillinder een nieuwe sleutel maken :wink:
Automobielen:
Blauwe Volvo 245 uit 1979
Hemelsblauwe Renault 4 L project uit 1967
Renault FUEGO GTL 1983 Grijs
Land Rover 109 Hardtop 1973 Camouflage

Oldtimeridioot...

http://www.mijnrenault4.nl
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Re: sleuteltje verloren

Bericht: # 158257Bericht R4F6GTX Automaat »

alleen, om het slotje uit het contactslot te halen, heb je de sleutel nodig om het geheel op een bepaalde stand te zetten alvorens het slotje eruit kan.....
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
jandoe1000
Berichten: 1674
Lid geworden op: ma dec 08, 2008 2:43 am

Re: sleuteltje verloren

Bericht: # 158259Bericht jandoe1000 »

Precies. Paul heeft gelijk. Zonder sleutel krijg je het slot er niet uit. Dat wordt uitboren. Wel jammer. Beter eerst nog eens goed zoeken. Voor nieuwe sloten, zie Ebay of Leboncoin.
freezender
Berichten: 4
Lid geworden op: do aug 13, 2015 11:30 am

Re: sleuteltje verloren

Bericht: # 158264Bericht freezender »

ik dank iedereen voor de reactie , maar eerst wil ik mij verontschuldigen het jaar 69 is niet juist het is maar van 81 , was een beetje verkeerd ingetypt :-? .
ik ben juist gaan kijken naar de auto (want die sta op een parking van een bedrijf) en die sta natuurlijk op stuurslot dus als ik hem kan starten dan zitten we nog met probleem van stuurslot .
dus de enigste optie is dan slot uitboren dan ?? zou ik dat zelf kunnen ??
ik heb zelf al sloten van een normale deur uitgeboord maar van een auto nog nooit , heeft daar iemand ervaring mee,is dat het zelfde als van een deur ??

de auto laten slepen en naar de garage brengen ga heel duur worden dus dat als laatste optie gebruiken wil ik wel proberen .

de sleuteltjes zijn zowiezo weg , reserve en normale ...

groeten rosa en kennie
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Re: sleuteltje verloren

Bericht: # 158272Bericht R4F6GTX Automaat »

Het komt wel es voor dat verschillende sleuteltjes van een andere R4 erop "toevallig" erop passen... heb je niet iemand in de buurt met meerdere R4's?
bijvoorbeeld, met mijn sleuteltje kan ik de R4 van mijn zwager starten maar andersom niet.... deuren openmaken gaat vaker. Maar je weet nooit...
Welke omgeving staat ie ergens?
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Gebruikersavatar
Bertje
Berichten: 5134
Lid geworden op: wo mei 27, 2009 12:47 am
Locatie: Eindhoven

Re: sleuteltje verloren

Bericht: # 158281Bericht Bertje »

Contactslot uitboren is 5 min werk. Je moet de kant inboren waar de baard van de sleutel komt, je boort dan de pennetjes kapot. Je kunt het slot dan met een schroevendraaien zo verdraaien dat het eruit kan. Begrijp ik goed dat je nog wel de deursleutel hebt?
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Re: sleuteltje verloren

Bericht: # 158283Bericht R4F6GTX Automaat »

In België hebben ze daar iets op gevonden; daar plekken ze de sleutel vast in het contactslot; als ze de sleutel dan kwijtraken hangt er nog de hele R4 aan dus dat is zo gemakkelijker te vinden... :roll:
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
freezender
Berichten: 4
Lid geworden op: do aug 13, 2015 11:30 am

Re: sleuteltje verloren

Bericht: # 158299Bericht freezender »

volgende keer plak ik hem vast in het contact maar hopelijk raak ik dan de auto niet kwijt :)

ja sta omgeving amsterdam west ...

ik heb ook gehoord van iemand dat je naar een renault garage kan gaan met chassis nr dat ze dan navragen en de sleutel kunnen opsturen naar de garage . is dat waar denk je ??


rosa en kennie
Gebruikersavatar
dirkoosterhoff
Berichten: 861
Lid geworden op: ma okt 11, 2010 1:08 pm
Locatie: Enschede

Re: sleuteltje verloren

Bericht: # 158300Bericht dirkoosterhoff »

Met nieuwe auto,s wel ja maar ik denk niet dat ze van een oude 4 nog een sleuteltje op de plank hebben liggen :wink:
freezender
Berichten: 4
Lid geworden op: do aug 13, 2015 11:30 am

Re: sleuteltje verloren

Bericht: # 158305Bericht freezender »

Bertje schreef:Contactslot uitboren is 5 min werk. Je moet de kant inboren waar de baard van de sleutel komt, je boort dan de pennetjes kapot. Je kunt het slot dan met een schroevendraaien zo verdraaien dat het eruit kan. Begrijp ik goed dat je nog wel de deursleutel hebt?


de deursleutel is dezelfde maar we kunnen erin via de raampjes .

als ik het uitboor , kan ik dan met een schroevendraaien starten ???
Plaats reactie