Vacuumpotje

Al het overige, zoals accessoires (trekhaak, radio, airco enz.), apk, auto invoeren en nog veel meer.

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

deutz
Berichten: 1769
Lid geworden op: zo okt 25, 2009 11:34 pm
Locatie: zaltbommel

Re: Vacuumpotje

Bericht: # 146283Bericht deutz »

ook ik had een lek vacuumpotje, ben langs de plaatslijke Peugeot dealer gegaan en daar lagen ze nog in een
(bijna) vergeten hokje! ik KREEG er een! Zijn dus nieuw.
Enkele weken laterwil ik er nog een halen, hebben ze de rest (6) maar weggegooid........ :evil:
Dus eens gaan zoeken bij een Frans merk dealer!
gr.Jan.
niet geschoten is altijd mis!
Tweety
Berichten: 2068
Lid geworden op: zo feb 22, 2009 12:31 am

Re: Vacuumpotje

Bericht: # 146286Bericht Tweety »

Dat is toch treurig... Ik was gister nog bij de brezan, maar ben vergeten te vragen wat voor vacuum potjes ze wel hadden, ik het internet ook al overhoop gehaald, ook voor eventuele losse membraampjes maar tot nu toe geen succes ook niet bij Valeo.
Gebruikersavatar
Bertje
Berichten: 5134
Lid geworden op: wo mei 27, 2009 12:47 am
Locatie: Eindhoven

Re: Vacuumpotje

Bericht: # 146288Bericht Bertje »

Tweety schreef: de spanning van het membraam in vergelijking met de veer is verwaarloosbaar.
Dat wil dus zeggen dat bij een uitrekbaar membraan vooral het membraan zal vervormen en niet de veer... Oftewel, je vacuumvervroeging zal minder goed werken.

Maar goed, laat maar eens weten hoe die reparatie in de praktijk uitvalt!
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Tweety
Berichten: 2068
Lid geworden op: zo feb 22, 2009 12:31 am

Re: Vacuumpotje

Bericht: # 146313Bericht Tweety »

Ik heb 'm gister even gecheckt en het werkt prima, dat uitrekken zal ook wel mee vallen, zeker omdat het deel waar het staafje aan vast zit aan de achter zijde een stukkie uitsteekt zodat het staafje niet zo heel ver in het potje getrokken wordt, bovendien hebben we het hier niet over hele grote druk verschillen, ik denk dat binnenband stug genoeg is. ook kon ik het effect van het strakker zetten van de veer zien bij het stationair draaien, 't merkteken komt dan ietsjes later te staan, dus 't werkt wel. Ik heb ook zitten denken om een stukje Polymar te nemen als mebraam vervanger, maar was eerder bezorgt dat dat te stug zou zijn. Mijn oude membraam was bovendien zodanig verdroogt dat dat waarschijnlijk toch ook niet echt meer lekker werkte
Plaats reactie