Ombouw R4 F4 naar R4 F4Alpine?

Al het overige, zoals accessoires (trekhaak, radio, airco enz.), apk, auto invoeren en nog veel meer.

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Ron
Berichten: 1721
Lid geworden op: ma dec 17, 2001 2:00 am
Locatie: Maassluis

Bericht: # 13178Bericht Ron »

Ik vind die blauwe 4A ook de zuiverste van allemaal, maar ik ken de auto niet goed. Op het eerste gezicht inderdaad een auto die strak af is. Wat moet dat ding heden kosten trouwens?

En over die remmen en zo: dat hoeft niet allemaal tegelijk. Eerst het blokje draaiend en wel d'r in krijgen. De rest kan later ook nog wel. Tenzij je de tijd hebt om alles in één keer goed te doen. Ik kan niet op jouw horloge kijken.

Je hoeft na een ombouw geen RDW keuring te laten uitvoeren zolang je het aantal cilinders niet verandert. Je kan bijvoorbeeld niet straffeloos een V8 erin leggen. (Dat wordt een keuring die wel eens in de duizenden euro's kan gaan lopen omdat ze met allerlei testappparatuur metingen gaan uitvoeren op een testcircuit)

Een 4 cilinder van een A of AT of GTT maakt niet uit.
Maar nogmaals, dat loopt bij een kentekenkeuring wellicht anders.

1 Om gezeur en gezooi te voorkomen kan je eerst pro forma een standaard blok erin leggen. Heb je het kenteken alvast en daarna is de kust veilig,

2 Voor die specifieke motor-nieuwkenteken-vraag moet je contact zoeken met een keurmeester, het liefst de persoon die hem ook werkelijk gaat keuren, en schrijf alles wat hij zegt op. Ook z'n naam.
Het liefst met een handtekening en al.

Wellicht ben je minder paranoïde dan ik.


<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Ron op 2003-01-08 21:06 ]</font>
coupeclio
Berichten: 22
Lid geworden op: zo nov 17, 2002 2:00 am

Bericht: # 13189Bericht coupeclio »

Leuk dat er zulke positieve reacties op mijn creatie zijn ,groeten aan de leden van de 4 club en iedereen die ik ken.
In totaal heb ik 5 4tjes omgebouwd naar alpine en 1 naar AT turbo dus kan wel redelijk zeggen dat ik een expert ben op dat gebied waarvan 1 F4 dat was de lastigste
Je moet echt alles ombouwen remmen motorsteunen versnellingbak radiateur ophanging . De standaartbak van een F4 draait trouwens ook tegengesteld.
Het beste wat je in zo'n geval kan doen in helemaal ombouwen naar 1100 naar rdw voor de keuring en dan een alpine blok inbouwen heb je er het minste werk van en voor de RDW lijkt het origineel een 1100 is trouwens nog gelevert in belgie groeten Johan.
Gebruikersavatar
Goof
Berichten: 1782
Lid geworden op: wo jan 09, 2002 2:00 am
Locatie: N 51 15.32, E 5 33.206

Bericht: # 13194Bericht Goof »

Zo he, en waar zijn al die alpine's gebleven?
Hoe deed jij dat met de stuurinrichting?
-------------------------------------------
R4: last but not leased
-------
Gebruikersavatar
Folkert
Berichten: 1447
Lid geworden op: di dec 18, 2001 2:00 am
Locatie: Hoevelaken

Bericht: # 13204Bericht Folkert »

Precies! Dat zijn de vragen! Waar zijn die 4tjes A en AT?
Gebruikersavatar
Jan-San
Berichten: 325
Lid geworden op: di jan 07, 2003 2:00 am
Locatie: Maastricht

Bericht: # 13295Bericht Jan-San »

Als ik het goed begrijp, dan moet ik dus eerst mijn auto in orginele staat fixen. Dan invoeren/RDW en APK keuren. Als dat allemaal goed is gegaan kan ik hem omtoveren naar een echt scheur machintje!

Nou weet ik wat me de komende weken te doen staat. Hoewel...buiten werken is erg koud.
Maar goed ik zal mij best doen.

Pas een 1108 motor wel gewwon op de versnellingsbak? en in de motorsteunen?
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Bericht: # 13298Bericht R4F6GTX Automaat »

Om nou van ál het gezeur af te zijn, kun je beter mijn F4tje kopen. Die heeft origineel een 1100 motor, bj '89, dus ook schijfremmen etc, heeft 118.000 gelopen, komt ook uit België, van het leger geweest, dus die moet je ook invoeren, maar hij is nergens rot; ziet er alleen niet mooi uit want hij is nog legergroen. Mét ramen en achterbank.
Voor € 850,- mag je 'm hebben. Ik kan 'm ook voor je invoeren en ook nog een mooi kleurtje geven, maar dan verandert de prijs natuurlijk. :wink:
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Gebruikersavatar
Jan-San
Berichten: 325
Lid geworden op: di jan 07, 2003 2:00 am
Locatie: Maastricht

Bericht: # 13310Bericht Jan-San »

leuk aanbod, maar helaas is mijn spaarpot niet zo vol. Maar ik zal het in gedachte houden, als ik iemand voor je vind zal ik het doorgeven.
coupeclio
Berichten: 22
Lid geworden op: zo nov 17, 2002 2:00 am

Bericht: # 13421Bericht coupeclio »

Als je het graag wil weten er zijn nog twee van over die van harry mijn ere project
en een gtl met A blok . De 4 met AT blok
had ik omgebouwd voor een clublid en daarna nooit weer gezien dit is geweest in 96'.
Volgens mij is hij ook allang geen lid meer
sinds 97'. Met de stuurinrichting had ik altijd weinig problemen gewoon blok een beetje omhoog en laten kantelen naar rechts
dus links hoger dan rechts.
bij de turbo had ik een kniestuk tussen de stuurstang gemonteerd waardoor deze meer ruimte bij het blok had.
Plaats reactie