volgorde restaureren
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
volgorde restaureren
Hallo allen
Ik ben mijn R4L Export uit 65 dus aan het demonteren en restaureren. Ik heb hier geen ervaring mee, hoewel ik wel veel met techniek heb en ik er (tot nu toe) erg veel zin en plezier in heb.
Het sleutelboek heb ik ook al, erg nuttig.
Carrosserie:
Ik ben van plan om de auto weer volldig te laten overspuiten. Tot hoever moet ik dan strippen? Ik weet dat de draaiende delen er af moeten, maar ook het chassis van de carrosserie? Zowel chassis als carrosserie zijn gaaf, alleen rotte plekken bij bodemplaat voorzijde. Die ga ik dus vervangen.
Ik kan me voorstellen dat het handig is om de wielen eronder te laten om de auto nog te kunnen transporteren naar een aanhanger voor de spuiter.
Chassis:
Dus demonteren van carrosserie? Ik wil ook dit goed onder handen nemen. Ik denk erover om niet te tectyleren. Is ook nog niet gebeurt in de originele situatie.
Hoe wel chassis te beschermen tegen weersinvloeden?
Motor/transmissie/schakelbak/koeling/remmerij/ophanging/vering etc
Ga ik helemaal nalopen, opknappen en waar nodig vervangen.
De motor heeft 18 jaar stilgestaan. Een blik in de motor laat zien dat er geen uitdroging heeft plaatsgevonden. Radiateur is naar zijn grootje. En zo kan ik nog een heel verhaal ophangen......
Natuurlijk graag reacties, maar wellicht is het efficiënter om iemand te spreken die hetzelfde doet/gedaan heeft en dan met name bij een oudje.
Wie o wie kan ik het beste spreken hiervoor? Als het mag/kan kom ik langs en kunnen we het er rustig over hebben.
Alvast bedankt...
Norbert
Ik ben mijn R4L Export uit 65 dus aan het demonteren en restaureren. Ik heb hier geen ervaring mee, hoewel ik wel veel met techniek heb en ik er (tot nu toe) erg veel zin en plezier in heb.
Het sleutelboek heb ik ook al, erg nuttig.
Carrosserie:
Ik ben van plan om de auto weer volldig te laten overspuiten. Tot hoever moet ik dan strippen? Ik weet dat de draaiende delen er af moeten, maar ook het chassis van de carrosserie? Zowel chassis als carrosserie zijn gaaf, alleen rotte plekken bij bodemplaat voorzijde. Die ga ik dus vervangen.
Ik kan me voorstellen dat het handig is om de wielen eronder te laten om de auto nog te kunnen transporteren naar een aanhanger voor de spuiter.
Chassis:
Dus demonteren van carrosserie? Ik wil ook dit goed onder handen nemen. Ik denk erover om niet te tectyleren. Is ook nog niet gebeurt in de originele situatie.
Hoe wel chassis te beschermen tegen weersinvloeden?
Motor/transmissie/schakelbak/koeling/remmerij/ophanging/vering etc
Ga ik helemaal nalopen, opknappen en waar nodig vervangen.
De motor heeft 18 jaar stilgestaan. Een blik in de motor laat zien dat er geen uitdroging heeft plaatsgevonden. Radiateur is naar zijn grootje. En zo kan ik nog een heel verhaal ophangen......
Natuurlijk graag reacties, maar wellicht is het efficiënter om iemand te spreken die hetzelfde doet/gedaan heeft en dan met name bij een oudje.
Wie o wie kan ik het beste spreken hiervoor? Als het mag/kan kom ik langs en kunnen we het er rustig over hebben.
Alvast bedankt...
Norbert
Ik heb er wel ervaring mee, en k heb een oudje staan. Bel anders een keer, dat praat makkelijker. Meestal ben ik doordeweeks na 4 uur wel bereikbaar en anders sowieso na 7 uur behalve op woensdag- en vrijdagavond. 06 50 59 86 36
Je kan ook een keer langskomen... ik woon alleen wel in zeeland .
Je kan ook een keer langskomen... ik woon alleen wel in zeeland .
Savane 1993 =D
Een tip als je haar restaureer doe het goed alles wat rot is er uit slijpen en zeker niet laten zitten dat wordt na 2 jaar alleen maar ergenis het rot gewoon door vergelijk het maar als je bij de tandarts bent voor een gaatje in de kies hij slijpt/boort alles weg en daarna komt de vulling er in, daarna roestremmer en zink en tectyleren dan geef je de roest geen grote kans meer, als ze klaar is af en toe de matten voor er uit gooien want daar zit altijd vocht.
hier een link van de restauratie van de bekende voor hoeken succes !!
http://renault4.weebly.com/plaatwerk-vernieuwen.html
hier een link van de restauratie van de bekende voor hoeken succes !!
http://renault4.weebly.com/plaatwerk-vernieuwen.html
-
- Berichten: 9001
- Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
- Locatie: Duckstad
-
- Berichten: 2765
- Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
- Locatie: Diemen
- dick holtrop
- Berichten: 1283
- Lid geworden op: di aug 23, 2005 4:36 pm
- Locatie: frentsjer
- Contacteer: