volgorde restaureren

Al het overige, zoals accessoires (trekhaak, radio, airco enz.), apk, auto invoeren en nog veel meer.

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
noppie
Berichten: 12
Lid geworden op: ma aug 11, 2008 9:16 pm
Locatie: Leek

volgorde restaureren

Bericht: # 103848Bericht noppie »

Hallo allen

Ik ben mijn R4L Export uit 65 dus aan het demonteren en restaureren. Ik heb hier geen ervaring mee, hoewel ik wel veel met techniek heb en ik er (tot nu toe) erg veel zin en plezier in heb.
Het sleutelboek heb ik ook al, erg nuttig.

Carrosserie:
Ik ben van plan om de auto weer volldig te laten overspuiten. Tot hoever moet ik dan strippen? Ik weet dat de draaiende delen er af moeten, maar ook het chassis van de carrosserie? Zowel chassis als carrosserie zijn gaaf, alleen rotte plekken bij bodemplaat voorzijde. Die ga ik dus vervangen.
Ik kan me voorstellen dat het handig is om de wielen eronder te laten om de auto nog te kunnen transporteren naar een aanhanger voor de spuiter.

Chassis:
Dus demonteren van carrosserie? Ik wil ook dit goed onder handen nemen. Ik denk erover om niet te tectyleren. Is ook nog niet gebeurt in de originele situatie.
Hoe wel chassis te beschermen tegen weersinvloeden?

Motor/transmissie/schakelbak/koeling/remmerij/ophanging/vering etc
Ga ik helemaal nalopen, opknappen en waar nodig vervangen.
De motor heeft 18 jaar stilgestaan. Een blik in de motor laat zien dat er geen uitdroging heeft plaatsgevonden. Radiateur is naar zijn grootje. En zo kan ik nog een heel verhaal ophangen......

Natuurlijk graag reacties, maar wellicht is het efficiënter om iemand te spreken die hetzelfde doet/gedaan heeft en dan met name bij een oudje.
Wie o wie kan ik het beste spreken hiervoor? Als het mag/kan kom ik langs en kunnen we het er rustig over hebben.

Alvast bedankt...

Norbert
Gebruikersavatar
GijSsie
Berichten: 1707
Lid geworden op: za nov 05, 2005 11:20 pm
Locatie: Nederland

Bericht: # 103849Bericht GijSsie »

Ik heb er wel ervaring mee, en k heb een oudje staan. Bel anders een keer, dat praat makkelijker. Meestal ben ik doordeweeks na 4 uur wel bereikbaar en anders sowieso na 7 uur behalve op woensdag- en vrijdagavond. 06 50 59 86 36

Je kan ook een keer langskomen... ik woon alleen wel in zeeland :D .
Savane 1993 =D
noppie
Berichten: 12
Lid geworden op: ma aug 11, 2008 9:16 pm
Locatie: Leek

Bericht: # 103851Bericht noppie »

Zeeland? Ik Friesland. Wordt een leuk reisje maar dat geeft niets. Ik denk dat ik je wel ga bellen.
Dank je
ap
Berichten: 984
Lid geworden op: zo jun 18, 2006 8:22 pm
Locatie: assen

Bericht: # 103856Bericht ap »

misschien een keer in O'wolde afspreken kunnen we het project meteen bekijken.

ben zelf met een r4 f4 combi '82 een r4 safari '77 en een 4L '84 aan het restaureren

Vanaf Assen is het wat beter te doen.

No hard feelings Gijs
Gebruikersavatar
Jan-Geert
Berichten: 993
Lid geworden op: za mar 16, 2002 2:00 am
Locatie: Waskemeer
Contacteer:

Bericht: # 103859Bericht Jan-Geert »

zoals ik je al gesproken had in het magazijn , ik woon vlak bij je in de buurt ;)

gr jangeert
noppie
Berichten: 12
Lid geworden op: ma aug 11, 2008 9:16 pm
Locatie: Leek

Bericht: # 103926Bericht noppie »

iedereen bedankt voor de reacties, ik zal zeker nog bellen her en der voor afspraken.
C'est la vie(r)
Gebruikersavatar
roberto
Berichten: 895
Lid geworden op: di jul 26, 2005 4:09 pm
Contacteer:

Bericht: # 103927Bericht roberto »

Een tip als je haar restaureer doe het goed alles wat rot is er uit slijpen en zeker niet laten zitten dat wordt na 2 jaar alleen maar ergenis het rot gewoon door vergelijk het maar als je bij de tandarts bent voor een gaatje in de kies hij slijpt/boort alles weg en daarna komt de vulling er in, daarna roestremmer en zink en tectyleren dan geef je de roest geen grote kans meer, als ze klaar is af en toe de matten voor er uit gooien want daar zit altijd vocht.
hier een link van de restauratie van de bekende voor hoeken succes !!

http://renault4.weebly.com/plaatwerk-vernieuwen.html
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Bericht: # 103934Bericht R4F6GTX Automaat »

Mooi, Roberto, alleen jammer dat je nog nooit van Owatrol gehoord heb
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Gebruikersavatar
roberto
Berichten: 895
Lid geworden op: di jul 26, 2005 4:09 pm
Contacteer:

Bericht: # 103936Bericht roberto »

Ik heb er zeker van gehoord maar heb hier betere ervaring mee op parafine bassis als het warm is kruipt het weer waar hij zijn werk moet doen
Willem de Zwijger
Berichten: 2765
Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
Locatie: Diemen

Bericht: # 103938Bericht Willem de Zwijger »

Welk middeltje doel je op met die parafine Roberto?
Zelf zweer ik bij Mike Sanders vet, 'der Test Sieger'...ook een middel wat zijn heilzame werking ontleent aan kruipen in de zomerdag.
Gebruikersavatar
roberto
Berichten: 895
Lid geworden op: di jul 26, 2005 4:09 pm
Contacteer:

Bericht: # 103940Bericht roberto »

Het zijn de grote bussen zoals die van ML ex. alleen op parafine bassis zeg maar vloeibare kaarsenvet ik spuit wel met een compressor.
maar je hebt ook kleine busjes, in ieder geval alles is welkom op de schrale balken
Gebruikersavatar
dick holtrop
Berichten: 1283
Lid geworden op: di aug 23, 2005 4:36 pm
Locatie: frentsjer
Contacteer:

ik ben ook bezig en je mag langs komen

Bericht: # 103952Bericht dick holtrop »

Plaats reactie