volgorde restaureren

Al het overige, zoals accessoires (trekhaak, radio, airco enz.), apk, auto invoeren en nog veel meer.

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
noppie
Berichten: 12
Lid geworden op: ma aug 11, 2008 9:16 pm
Locatie: Leek

volgorde restaureren

Bericht: # 103848Bericht noppie »

Hallo allen

Ik ben mijn R4L Export uit 65 dus aan het demonteren en restaureren. Ik heb hier geen ervaring mee, hoewel ik wel veel met techniek heb en ik er (tot nu toe) erg veel zin en plezier in heb.
Het sleutelboek heb ik ook al, erg nuttig.

Carrosserie:
Ik ben van plan om de auto weer volldig te laten overspuiten. Tot hoever moet ik dan strippen? Ik weet dat de draaiende delen er af moeten, maar ook het chassis van de carrosserie? Zowel chassis als carrosserie zijn gaaf, alleen rotte plekken bij bodemplaat voorzijde. Die ga ik dus vervangen.
Ik kan me voorstellen dat het handig is om de wielen eronder te laten om de auto nog te kunnen transporteren naar een aanhanger voor de spuiter.

Chassis:
Dus demonteren van carrosserie? Ik wil ook dit goed onder handen nemen. Ik denk erover om niet te tectyleren. Is ook nog niet gebeurt in de originele situatie.
Hoe wel chassis te beschermen tegen weersinvloeden?

Motor/transmissie/schakelbak/koeling/remmerij/ophanging/vering etc
Ga ik helemaal nalopen, opknappen en waar nodig vervangen.
De motor heeft 18 jaar stilgestaan. Een blik in de motor laat zien dat er geen uitdroging heeft plaatsgevonden. Radiateur is naar zijn grootje. En zo kan ik nog een heel verhaal ophangen......

Natuurlijk graag reacties, maar wellicht is het efficiënter om iemand te spreken die hetzelfde doet/gedaan heeft en dan met name bij een oudje.
Wie o wie kan ik het beste spreken hiervoor? Als het mag/kan kom ik langs en kunnen we het er rustig over hebben.

Alvast bedankt...

Norbert
Gebruikersavatar
GijSsie
Berichten: 1707
Lid geworden op: za nov 05, 2005 11:20 pm
Locatie: Nederland

Bericht: # 103849Bericht GijSsie »