De gekste dingen...

Al het overige, zoals accessoires (trekhaak, radio, airco enz.), apk, auto invoeren en nog veel meer.

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
Willem de Zwijger
Berichten: 2765
Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
Locatie: Diemen

De gekste dingen...

Bericht: # 100923Bericht Willem de Zwijger »

Wat je al niet mee kunt maken met een R4. Vandaag APK dag voor de F6. Altijd weer spannend. Mijn vaste Hindoegarage viel deze eer wederom te beurt. Na lang wachten komt de keurmeester met een ietwat bezorgd gezicht op me af: de achterbandjes zijn aan de slechte kant, en het stuurhuis zit los (ik denk: zo lust ik er nog wel een paar). Maarrrr...heb je soms het chassisnummer veranderd? Welnee man, hoe kom je daar nou bij, kon ik gelukkig naar eer en geweten uitbrengen. Nou, het klopt niet, loop maar mee. Ik krijg al visioenen van 8 jaar rondgereden in een gejatte auto of zo, kom ik bij het nummer aan. Hij heeft de lak eraf gekrabd om het beter te kunnen lezen. Kijk, het laatste cijfer is een 6 terwijl er een 5 op de papieren staat. Hmmm, beetje moeilijk te zien zo, kan toch best een 5 zijn? roep ik vol overtuiging. Nee, want dan moet het bovenste streepje recht zijn. Ja, maar de lus is niet helemaal gesloten volgens mij. Baas erbij. Nee hoor, is een 6. Nou ja zeg, gekker moet het niet worden, ik heb al weet ik hoeveel keuringen achter de rug, en niemand is er ooit over begonnen. Ja maar als de controle komt kan hij erg streng zijn met cijfertjes, zelfs slecht leesbare stempels leiden tot afkeur.
Pfffff, nou, ok, kunnen jullie niet even een 5 van die 6 maken dan? Nee, daarvoor moet je bij Renault zijn, zal ik even bellen (moment van servicegerichtheid, altijd fijn).
....Renault zegt dat je naar de RDW moet, die moeten het nummer opnieuw inslaan. Waar zitten die dan? Nou in Amsterdam Sloterdijk, dit nummer moet je bellen, 0800-etc.
Ik bellen, wordt ik doorverbonden naar RDW Sloterdijk. Ja, hoor dat kunnen we doen, we hebben een gaatje dinsdag over 2 weken. Ja maar dan verloopt de termijn van een week voor mijn APK. Ja, eerder hebben we geen tijd. Is er dan nog een andere RDW in de buurt? Ehhhh, dat wordt dan Nieuwegein of Waddinxveen, welke wilt U? Nou, doe maar Nieuwegein, da's het dichtst bij. Kunt U me trouwens het nummer van allebei geven, dan kan ik het makkelijker afspreken. Nee, dat mogen we niet, ik schakel U door. Krijg ik een Nieuwegeinse stemcomputer die me vertelt dat het niet mogelijk is een verbinding te maken, en dat ik word doorgeschakeld naar de klantenservice. Weer een stemcomputer die me vertelt dat hij helaas geen verbinding kan maken en dan een snel gepiep om aan alle illusies een eind te maken.
Dan maar weer het 0800 nummer van de RDW. Weer de stemcomputer in Veendam. Inmiddels weet ik dat je drie keer optie 3 moet kiezen, maar voor je eindelijk eens door die inleiding heen bent....Krijg ik een mevrouw die zegt dat er niks mis is met de verbinding in Nieuwegein en me doorverbindt naar Nieuwegein. Krijg ik weer de Nieuwegeinse stemcomputer die...etc, weer einde illusie.
Zucccccchhhhht. OK, verman je, het is maar techniek. Weer Veendam gebeld, weer die eindeloze inleiding, en verzocht me door te verbinden, nu met Waddinxveen. Daar krijg ik godzijdank Sylvia aan de lijn. Ja hoor er is vandaag een meneer die nummers kan slaan, ik maak een afspraak voor 3 uur. Wow, dat is snel!!!! Weer een lichtpuntje van service in de dorre nacht van stemcomputers.
Is wel even 78 km rijden zie ik, maar ja, je bent jong en je wilt wat. Kom ik daar aan, moet ik eerst langs een loket waar een dame me streng vertelt dat dit 82 Euro gaat kosten. Hoofdschuddend loop ik door en zet de auto op de aangewezen plek. De dienstdoende functionaris heeft alle tijd en werkt eerst een half uur lang mijn voorganger af. Mij hoor je niet klagen.
OK, ik ben aan de beurt. Hij kijkt naar het nummer, haalt de roterende borstel erover en zegt: dat is geen 6 maar een franse 5, klopt met je papieren en het aluminium plaatje op het schutbord, probleem opgelost...........ik besef dat dit tot gedoe met de Hindoekeurders kan leiden en vraag of hij dat op schrift wil zetten. Ja hoor, hij maakt een mooi rapportje. En geeft me de papieren terug. Moet ik nog betalen? Nee hoor, is goed zo!!!
Tevreden neem ik het A4-tje mee in het R4-tje en ga weer 78 km terug door Nederland fileland. En verbaas me langdurig over zoiets merkwaardigs als Hindoes die geen franse cijfers kunnen lezen, zoiets verzin je toch niet?
Helaas was het te laat om nog langs de keurmeester te rijden, dat wordt maandag, en belooft weer pret...die hopelijk opweegt tegen een totaal verknoeide dag.
Gebruikersavatar
Le Car
Berichten: 923
Lid geworden op: di sep 02, 2003 2:00 am
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Bericht: # 100925Bericht Le Car »

Mijn Hindoe Garage in Amsterdam doet nooit moeilijk.

Vandaag mijn GTL laten keuren en in 1x goed.
Co niet gemeten en nummer niet gekontroleerd.

Mijn garage is Langsom ,vlak bij spectrumverf.
Vroeger maakte het niet uit welk bier je dronk, maar toen dacht je ook dat alle meisjes hetzelfde waren.
Mark4GTL
Berichten: 2954
Lid geworden op: wo jul 12, 2006 4:36 pm
Locatie: Enschede in het mooie Twente
Contacteer:

Bericht: # 100928Bericht Mark4GTL »

soms heb je van die mierenn****s

niets van aantrekken, zullen wel jaloers zijn... :lol:
Automobielen:
Blauwe Volvo 245 uit 1979
Hemelsblauwe Renault 4 L project uit 1967
Renault FUEGO GTL 1983 Grijs
Land Rover 109 Hardtop 1973 Camouflage

Oldtimeridioot...

http://www.mijnrenault4.nl
-Trelleur-
Berichten: 852
Lid geworden op: di dec 16, 2003 2:00 am
Locatie: Enschede

Bericht: # 100930Bericht -Trelleur- »

Ja, dat zijn weer APK-taferelen die je geduld zwaar op de proef stellen. Gewone garages die niet goed weten hoe ze de keuringseisen moeten toepassen, en de klant die er de dupe van wordt.
Renault Estafette 1000 Star ('70) | Renault Rodéo 6 1300 ('80) | Renault 4 TL Savane ('91) | Peugeot 605 SV 3.0 aut. ('94)
RVIER
Berichten: 2280
Lid geworden op: di okt 31, 2006 12:23 am
Locatie: eindhoven

nummer

Bericht: # 100936Bericht RVIER »

@willem

Kennlijk was je zelf ook (even) overtuigd
en het ging fout bij:
Pfffff, nou, ok, kunnen jullie niet even een 5 van die 6 maken dan? Nee, daarvoor moet je bij Renault zijn, zal ik even bellen (moment van servicegerichtheid, altijd fijn).
Het leermoment is natuurlijk wel dat er op het aluminium plaatje op het schutbord het chassisnummer in herkenbare onderdelen staat

Wat is overigens een hindoegarage? Een soort Jacobse en van Es? of doorzie ik de diepere betekenis niet?

vr gr Fons
Erg geel (X lichtblauw als mijn bedje)
Gebruikersavatar
Jan-Geert
Berichten: 993
Lid geworden op: za mar 16, 2002 2:00 am
Locatie: Waskemeer
Contacteer:

Bericht: # 100938Bericht Jan-Geert »

Le Car schreef:Mijn Hindoe Garage in Amsterdam doet nooit moeilijk.

Vandaag mijn GTL laten keuren en in 1x goed.
Co niet gemeten en nummer niet gekontroleerd.

Mijn garage is Langsom ,vlak bij spectrumverf.
noem je dat keuren :S
Willem de Zwijger
Berichten: 2765
Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
Locatie: Diemen

Re: nummer

Bericht: # 100978Bericht Willem de Zwijger »

RVIER schreef:@willem

Kennlijk was je zelf ook (even) overtuigd
en het ging fout bij:
Pfffff, nou, ok, kunnen jullie niet even een 5 van die 6 maken dan? Nee, daarvoor moet je bij Renault zijn, zal ik even bellen (moment van servicegerichtheid, altijd fijn).
Het leermoment is natuurlijk wel dat er op het aluminium plaatje op het schutbord het chassisnummer in herkenbare onderdelen staat

Wat is overigens een hindoegarage? Een soort Jacobse en van Es? of doorzie ik de diepere betekenis niet?

vr gr Fons
Tja, ik deed eerst net van: nee, dat is duidelijk een 5, maar mijn overtuiging was niet enorm, (ik zal eens kijken of ik er een plaatje van kan schieten, het is niet evident duidelijk). Maakte bovendien geen verschil, de keurmeester keurt nou eenmaal. Dat het op het aluminium plaatje wel goed stond maakte voor de keurmeester geen verschil, het ging hem om de het ingeslagen nummer.
Achteraf vind ik het wel een mooi verhaal: mijn auto is niet afgekeurd op techniek maar op cultuur.
En het is een hindoe garage omdat er alleen hindoes werken, prima jongens hoor, alleen leren ze daar net iets anders lezen...waarschijnlijk kennen zij de engelse 5 en die zal wel subtiel anders zijn dan de franse.
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 3131
Lid geworden op: do apr 04, 2002 2:00 am
Locatie: ZZ9 Plural Z Alpha
Contacteer:

Re: nummer

Bericht: # 100979Bericht Hanz »

Willem de Zwijger schreef:prima jongens hoor, alleen leren ze daar net iets anders lezen...
Zo is dat, Willem, zo te zien had je nog geluk dat die keurmeester er überhaupt iets van kon lezen...
Afbeelding
Mark4GTL
Berichten: 2954
Lid geworden op: wo jul 12, 2006 4:36 pm
Locatie: Enschede in het mooie Twente
Contacteer:

Bericht: # 100980Bericht Mark4GTL »

van die hindoe cijfers kan ik geen chocola maken...
Automobielen:
Blauwe Volvo 245 uit 1979
Hemelsblauwe Renault 4 L project uit 1967
Renault FUEGO GTL 1983 Grijs
Land Rover 109 Hardtop 1973 Camouflage

Oldtimeridioot...

http://www.mijnrenault4.nl
Gebruikersavatar
GijSsie
Berichten: 1707
Lid geworden op: za nov 05, 2005 11:20 pm
Locatie: Nederland

Bericht: # 100981Bericht GijSsie »

Haha nou mark die 0 lukt mij nog wel maar de rest :lol:
Savane 1993 =D
Rik
Berichten: 2690
Lid geworden op: di jan 18, 2005 11:29 am
Locatie: Tilburg

Bericht: # 100984Bericht Rik »

mijn dochtertje van 3 schrijft de 2 en 9 dus ook in hindoe weet ik nu
Sjefke, de blauwe 99-LHZ-4!
Plaats reactie