geheim knopje
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
geheim knopje
Ik heb het al eens eerder gevraagd, maar ben nu een beetje het spoor bijster.
Ik heb een nieuwe motor in de trophy gebouwd, is uit een goed rijdende 4 gekomen, heeft 110000 gelopen en had 3 maanden stil gestaan (volgens verkopende, naar mijn mening betrouwbare partij) kleppen staan goed, bougies zijn nieuw, ontsteking is gereviseerd, carb en ontst zijn door een garage afgesteld en toch valt het vermogen me erg tegen.
Doortrekken doet hij prima tot zo'n 90, 95 per uur in 3e versnelling. Daarna houd het echter op. In de 4 komt hij niet verder en valt zelfs terug.
Waar zit dat geheime knopje?
compressie nog niet gemeten bedenk ik me nu, maar dat zou goed moeten zijn afgaande op de bron.
Overigens komt de auto als hij goed loopt op de markt, dus als er iemand interesse heeft...
Ik heb een nieuwe motor in de trophy gebouwd, is uit een goed rijdende 4 gekomen, heeft 110000 gelopen en had 3 maanden stil gestaan (volgens verkopende, naar mijn mening betrouwbare partij) kleppen staan goed, bougies zijn nieuw, ontsteking is gereviseerd, carb en ontst zijn door een garage afgesteld en toch valt het vermogen me erg tegen.
Doortrekken doet hij prima tot zo'n 90, 95 per uur in 3e versnelling. Daarna houd het echter op. In de 4 komt hij niet verder en valt zelfs terug.
Waar zit dat geheime knopje?
compressie nog niet gemeten bedenk ik me nu, maar dat zou goed moeten zijn afgaande op de bron.
Overigens komt de auto als hij goed loopt op de markt, dus als er iemand interesse heeft...
-
- Berichten: 9001
- Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
- Locatie: Duckstad
- lesmagnacs
- Berichten: 304
- Lid geworden op: wo jun 06, 2007 10:14 am
- Locatie: Lalinde Dordogne Frankrijk
- Contacteer:
- lesmagnacs
- Berichten: 304
- Lid geworden op: wo jun 06, 2007 10:14 am
- Locatie: Lalinde Dordogne Frankrijk
- Contacteer:
- lesmagnacs
- Berichten: 304
- Lid geworden op: wo jun 06, 2007 10:14 am
- Locatie: Lalinde Dordogne Frankrijk
- Contacteer:
-
- Berichten: 2765
- Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
- Locatie: Diemen
benzineleiding doorblazen met de compressor leverde in ieder geval een mooie "BOINK" op in de benzine tank en rondspuitende benzine toen ik de slang los liet vanwege de in de tank opgebouwde druk. kan zo bij de r4 blunders! Tankdop er af en alles hij stopt gelukkig met spuiten.
We kunnen dus wel concluderen dat er niet zo veel lucht door de tankdop weg kan (en dus ook niet er in) dat stemde dus hoopvol. Klaar om met de tankdop op de bijrijdersstoel een testrit te gaan maken...
start hij niet meer! Startmotor gaat goed rond, neemt de motor 1a2 slagen mee en daarna hoor je allen maar een zzzzzzzzz. De startmotor draait wel rond, maar neemt het vliegwiel niet mee. Die startmotor mag er dus fijn weer uit, net mijn lievelingsklus!
Iemand zo al een idee wat ik aan die startmotor kan doen om het te verhelpen?
We kunnen dus wel concluderen dat er niet zo veel lucht door de tankdop weg kan (en dus ook niet er in) dat stemde dus hoopvol. Klaar om met de tankdop op de bijrijdersstoel een testrit te gaan maken...
start hij niet meer! Startmotor gaat goed rond, neemt de motor 1a2 slagen mee en daarna hoor je allen maar een zzzzzzzzz. De startmotor draait wel rond, maar neemt het vliegwiel niet mee. Die startmotor mag er dus fijn weer uit, net mijn lievelingsklus!
Iemand zo al een idee wat ik aan die startmotor kan doen om het te verhelpen?
-
- Berichten: 2765
- Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
- Locatie: Diemen
Ja helaas ben ik bang dat hij er uit mag ja.
Iemand kwam vandaag al met de verklaring "gewoon wies" eruit, uit elkaar schoonmaken en in omgekeerde volgorde herhalen...
eerst ff snowbarden en daarna maar weer met frisse moed beginnen.
Ik heb het ook al zonder luchtfilter geprobeerd, geen verandering.
Iemand kwam vandaag al met de verklaring "gewoon wies" eruit, uit elkaar schoonmaken en in omgekeerde volgorde herhalen...
eerst ff snowbarden en daarna maar weer met frisse moed beginnen.
Ik heb het ook al zonder luchtfilter geprobeerd, geen verandering.
Re: geheim knopje
Dit verhaal lijkt een beetje op mijn 'plof in de pot'.brecht schreef:Ik heb het al eens eerder gevraagd, maar ben nu een beetje het spoor bijster.
Ik heb een nieuwe motor in de trophy gebouwd, is uit een goed rijdende 4 gekomen, heeft 110000 gelopen en had 3 maanden stil gestaan (volgens verkopende, naar mijn mening betrouwbare partij) kleppen staan goed, bougies zijn nieuw, ontsteking is gereviseerd, carb en ontst zijn door een garage afgesteld en toch valt het vermogen me erg tegen.
Doortrekken doet hij prima tot zo'n 90, 95 per uur in 3e versnelling. Daarna houd het echter op. In de 4 komt hij niet verder en valt zelfs terug.
Waar zit dat geheime knopje?
compressie nog niet gemeten bedenk ik me nu, maar dat zou goed moeten zijn afgaande op de bron.
Overigens komt de auto als hij goed loopt op de markt, dus als er iemand interesse heeft...
Door een garage is de carburateur afgesteld, je weet dat ze dan voor een goede CO gaan, maar dat dat voor ons 4 rijders geen beste afstelling is.
Bekijk beide schroeven eens goed op de carburateur aan bestuurderszijde.
De linker staat bij mij nagenoeg dicht, en de rechter zo dat bij een dichte choke de gashendel net ver genoeg open staat.
Dit kun je ook testen door even de motor warm te rijden en dan elke 3 km de kap open te gooien en willekeurig een kant op te draaien (dan weet je wat ie doet), hier komt vooral het stotteren en niet doortrekken vandaan.
Succes
Ach ja, laat ik me er dan ook nog eens tegen aan bemoeien, for old times sake:
Beetje een long shot, maar heeft dat ding wel de goeie bak? Als er een GTL bak in ligt is de overbrenging niet goed (lagere eindreductie) en is het juist in de hoogste versnelling een brug te ver voor je motortje.
Beetje een long shot, maar heeft dat ding wel de goeie bak? Als er een GTL bak in ligt is de overbrenging niet goed (lagere eindreductie) en is het juist in de hoogste versnelling een brug te ver voor je motortje.
Remember: A lone amature built the Ark, a whole bunch of professionals built the Titanic.
-
- Berichten: 2765
- Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
- Locatie: Diemen