geheim knopje

Storing met onbekende oorzaak? Stel hier je vraag! Verder alles over het afstellen van de motor

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Gebruikersavatar
brecht
Berichten: 2013
Lid geworden op: wo jul 16, 2003 2:00 am
Locatie: Woerden
Contacteer:

geheim knopje

Bericht: # 97283Bericht brecht »

Ik heb het al eens eerder gevraagd, maar ben nu een beetje het spoor bijster.

Ik heb een nieuwe motor in de trophy gebouwd, is uit een goed rijdende 4 gekomen, heeft 110000 gelopen en had 3 maanden stil gestaan (volgens verkopende, naar mijn mening betrouwbare partij) kleppen staan goed, bougies zijn nieuw, ontsteking is gereviseerd, carb en ontst zijn door een garage afgesteld en toch valt het vermogen me erg tegen.

Doortrekken doet hij prima tot zo'n 90, 95 per uur in 3e versnelling. Daarna houd het echter op. In de 4 komt hij niet verder en valt zelfs terug.

Waar zit dat geheime knopje?

compressie nog niet gemeten bedenk ik me nu, maar dat zou goed moeten zijn afgaande op de bron.

Overigens komt de auto als hij goed loopt op de markt, dus als er iemand interesse heeft...
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Bericht: # 97284Bericht R4F6GTX Automaat »

Wat is het motornummer? (op dat ammelluliumplaatje naast de verdeler) en welke versnellingsbak heb je er aan zitten?
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Gebruikersavatar
lesmagnacs
Berichten: 304
Lid geworden op: wo jun 06, 2007 10:14 am
Locatie: Lalinde Dordogne Frankrijk
Contacteer:

Bericht: # 97286Bericht lesmagnacs »

Had die oude motor daar ook geen last van ????? (de vrachtwagens gingen toch sneller dan de trophy ? (tenminste als je vriendin er in reed (ehh) )
Eens een Mercedes nooit meer een Mercedes
Gebruikersavatar
brecht
Berichten: 2013
Lid geworden op: wo jul 16, 2003 2:00 am
Locatie: Woerden
Contacteer:

Bericht: # 97289Bericht brecht »

psies ja, ik ben eigenlijk weer bij af nu :cry:
Gebruikersavatar
lesmagnacs
Berichten: 304
Lid geworden op: wo jun 06, 2007 10:14 am
Locatie: Lalinde Dordogne Frankrijk
Contacteer:

Bericht: # 97292Bericht lesmagnacs »

Ik ga bijna denken aan een verstopt of smerig brandstof filter..... of dichtgeslibte brandstofleiding. Al eens geprobeerd deze los te halen en terug te blazen naar de tank om te zien hoe makkelijk dat gaat ?????
Eens een Mercedes nooit meer een Mercedes
Gebruikersavatar
brecht
Berichten: 2013
Lid geworden op: wo jul 16, 2003 2:00 am
Locatie: Woerden
Contacteer:

Bericht: # 97293Bericht brecht »

hey.... da's een leuke!
Gebruikersavatar
lesmagnacs
Berichten: 304
Lid geworden op: wo jun 06, 2007 10:14 am
Locatie: Lalinde Dordogne Frankrijk
Contacteer:

Bericht: # 97294Bericht lesmagnacs »

Bij auto's waar een extra filter in de benzinetank zit wil dit nog wel eens het probleem zijn. Het geeft hetzelfde probleem als jij schetst. Bij de 4 zit zo ver ik weet geen extra filter in de tank maar je weet maar nooit of er iets anders dicht zit.
Eens een Mercedes nooit meer een Mercedes
Willem de Zwijger
Berichten: 2765
Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
Locatie: Diemen

Bericht: # 97304Bericht Willem de Zwijger »

Je zou ook nog in de richting kunnen denken van een verstopte ontluchting in de tankdop. Makkelijk te testen...
Gebruikersavatar
brecht
Berichten: 2013
Lid geworden op: wo jul 16, 2003 2:00 am
Locatie: Woerden
Contacteer:

Bericht: # 97476Bericht brecht »

benzineleiding doorblazen met de compressor leverde in ieder geval een mooie "BOINK" op in de benzine tank en rondspuitende benzine toen ik de slang los liet vanwege de in de tank opgebouwde druk. :-) kan zo bij de r4 blunders! Tankdop er af en alles hij stopt gelukkig met spuiten.

We kunnen dus wel concluderen dat er niet zo veel lucht door de tankdop weg kan (en dus ook niet er in) dat stemde dus hoopvol. Klaar om met de tankdop op de bijrijdersstoel een testrit te gaan maken...

start hij niet meer! Startmotor gaat goed rond, neemt de motor 1a2 slagen mee en daarna hoor je allen maar een zzzzzzzzz. De startmotor draait wel rond, maar neemt het vliegwiel niet mee. :evil: Die startmotor mag er dus fijn weer uit, net mijn lievelingsklus!

Iemand zo al een idee wat ik aan die startmotor kan doen om het te verhelpen?
Willem de Zwijger
Berichten: 2765
Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
Locatie: Diemen

Bericht: # 97503Bericht Willem de Zwijger »

Die startmotor zal er toch wel uit moeten...
Over dat andere probleem: kan ook nog aan de luchtkant zitten, zit er een schoon luchtfilter in?
Gebruikersavatar
brecht
Berichten: 2013
Lid geworden op: wo jul 16, 2003 2:00 am
Locatie: Woerden
Contacteer:

Bericht: # 97533Bericht brecht »

Ja helaas ben ik bang dat hij er uit mag ja.
Iemand kwam vandaag al met de verklaring "gewoon wies" eruit, uit elkaar schoonmaken en in omgekeerde volgorde herhalen...

eerst ff snowbarden en daarna maar weer met frisse moed beginnen.

Ik heb het ook al zonder luchtfilter geprobeerd, geen verandering.
Gebruikersavatar
Rudi
Berichten: 2100
Lid geworden op: di jun 11, 2002 2:00 am
Locatie: Terheijden (N.Br.)

Re: geheim knopje

Bericht: # 97535Bericht Rudi »

brecht schreef:Ik heb het al eens eerder gevraagd, maar ben nu een beetje het spoor bijster.

Ik heb een nieuwe motor in de trophy gebouwd, is uit een goed rijdende 4 gekomen, heeft 110000 gelopen en had 3 maanden stil gestaan (volgens verkopende, naar mijn mening betrouwbare partij) kleppen staan goed, bougies zijn nieuw, ontsteking is gereviseerd, carb en ontst zijn door een garage afgesteld en toch valt het vermogen me erg tegen.

Doortrekken doet hij prima tot zo'n 90, 95 per uur in 3e versnelling. Daarna houd het echter op. In de 4 komt hij niet verder en valt zelfs terug.

Waar zit dat geheime knopje?

compressie nog niet gemeten bedenk ik me nu, maar dat zou goed moeten zijn afgaande op de bron.

Overigens komt de auto als hij goed loopt op de markt, dus als er iemand interesse heeft...
Dit verhaal lijkt een beetje op mijn 'plof in de pot'.
Door een garage is de carburateur afgesteld, je weet dat ze dan voor een goede CO gaan, maar dat dat voor ons 4 rijders geen beste afstelling is.
Bekijk beide schroeven eens goed op de carburateur aan bestuurderszijde.
De linker staat bij mij nagenoeg dicht, en de rechter zo dat bij een dichte choke de gashendel net ver genoeg open staat.
Dit kun je ook testen door even de motor warm te rijden en dan elke 3 km de kap open te gooien en willekeurig een kant op te draaien (dan weet je wat ie doet), hier komt vooral het stotteren en niet doortrekken vandaan.

Succes
an3s
Berichten: 813
Lid geworden op: di mar 26, 2002 2:00 am
Locatie: Schiedam

Bericht: # 97724Bericht an3s »

Ach ja, laat ik me er dan ook nog eens tegen aan bemoeien, for old times sake:

Beetje een long shot, maar heeft dat ding wel de goeie bak? Als er een GTL bak in ligt is de overbrenging niet goed (lagere eindreductie) en is het juist in de hoogste versnelling een brug te ver voor je motortje.
Remember: A lone amature built the Ark, a whole bunch of professionals built the Titanic.
Willem de Zwijger
Berichten: 2765
Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
Locatie: Diemen

Bericht: # 97728Bericht Willem de Zwijger »

An3s, oude vriend, ben je nog in het gelukkige bezit van viertjes of zijn die in het jachtige bestaan van de kar gevallen?
an3s
Berichten: 813
Lid geworden op: di mar 26, 2002 2:00 am
Locatie: Schiedam

Bericht: # 97729Bericht an3s »

Dag Willem,

Zie vraag en aanbod. De laatste gaat de deur uit.
Remember: A lone amature built the Ark, a whole bunch of professionals built the Titanic.
Plaats reactie