Stoten en schokken tijdens rijden!

Storing met onbekende oorzaak? Stel hier je vraag! Verder alles over het afstellen van de motor

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

thexpert
Berichten: 52
Lid geworden op: za aug 19, 2006 2:11 pm

Bericht: # 79320Bericht thexpert »

Hallo allemaal,

wat een tips allemaal! Bedankt alvast! Vanmiddag een stuk op benzine gereden; dat loopt super eigenlijk. 60 kilometer net op gas gereden met de kachel open gaat erg goed, daarna weer terug met de kachel dicht, na 20 kilometer ging het lampje weer branden, gelijk gestopt en de radiateur gechecked, was overal even heet, de koelvloeistof daarintegen kwam eruit spuiten en na 5 minuten borrelde het eruit terwijl het water koud was, leek net op hele grote luchtbellen, ik begin te denken aan lucht in het systeem of een brakke radiateur! Jullie?

Ik heb 8 dozen met onderdelen waaronder een nieuwe radiateur en nog veel meer erbij gekocht, dus daar kan ik wel wat mee met wat hulp.

Wat de rest van jullie tips betreft; ik ben een beginner, contactpunten enzovoort allemaal geen idee nog waar dat zit, woont iemand van jullie in de buurt van Amsterdam toevallig zodat we samen eens kunnen kijken (eventueel tegen betaling!)

Alvast bedankt,

groetjes,

Martijn
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Bericht: # 79322Bericht R4F6GTX Automaat »

zit jouw gasverdamper misschien in serie met de kachelslangen?
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
thexpert
Berichten: 52
Lid geworden op: za aug 19, 2006 2:11 pm

Bericht: # 79325Bericht thexpert »

R4F6GTX Automaat schreef:zit jouw gasverdamper misschien in serie met de kachelslangen?
Volgens mij wel ja!
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Bericht: # 79327Bericht R4F6GTX Automaat »

moet paralel staan, dus met T stukken, niet zo dat de kachel open moet staan voor de verdamper wam te krijgen. Maak er anders eens een fotootje van.
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Gebruikersavatar
Rodeo-6
Berichten: 1174
Lid geworden op: di jun 04, 2002 2:00 am
Locatie: Delphi alleen op afspraak
Contacteer:

Bericht: # 79333Bericht Rodeo-6 »

Ik wil niet lullig doen, maar geborrel duid vaak op niet veel goeds in het vooronder, maar morgenavond weten jullie lezers en "stuurlui" op afstand, dus niet aan de wal, als het goed is, allemaal weer meer :roll:

(Wat een zin, bye the way)
an3s
Berichten: 813
Lid geworden op: di mar 26, 2002 2:00 am
Locatie: Schiedam

Bericht: # 79339Bericht an3s »

Op grond van Martijn's meest recente omschrijving van zijn koelingsproblemen vrees ik dat Rodeo gelijk heeft. Het lijkt erop dat je koppakking eruit ligt.

Dat zou alleen geen verband mogen houden met het onregelmatige lopen van je motor. Er is dus meer stront aan de knikker zogezegd....
Remember: A lone amature built the Ark, a whole bunch of professionals built the Titanic.
thexpert
Berichten: 52
Lid geworden op: za aug 19, 2006 2:11 pm

Bericht: # 79361Bericht thexpert »

an3s schreef:Op grond van Martijn's meest recente omschrijving van zijn koelingsproblemen vrees ik dat Rodeo gelijk heeft. Het lijkt erop dat je koppakking eruit ligt.

Dat zou alleen geen verband mogen houden met het onregelmatige lopen van je motor. Er is dus meer stront aan de knikker zogezegd....
Nou, klinkt ernstig allemaal! Ikzelf heb het vermoeden dat het alleen aan de koeling ligt, iemand vertelde mij gisteren ook dat je kachel niet (goed) werkt als je koppakking eruit ligt en dat je direct witte rook uit je uitlaat hebt!

Dus of dit echt het geval is? De verkoper heeft dit ook nog gechecked en alles nagelopen!

Rodeo, ik heb je nog een PM verzonden!

tnx alvast :)
thexpert
Berichten: 52
Lid geworden op: za aug 19, 2006 2:11 pm

Fotoooooo

Bericht: # 79363Bericht thexpert »

Hier dan de eerste foto van mijn renaultje 4, apk tot 22 augustus 2007 en ik heb lekker 6 dozen met onderdelen gekregen, dus misschien kan het nog wat worden..:)

De lelijke plekken zijn trouwens door de vorigevorige eigenaar veroorzaakt, die wilde hem mooi maken met beton ofzo, de sadist, grrrr :evil:

Aan de andere kant heeft ie trouwens Alpine velgen, erg gaaf!

Afbeelding
Gebruikersavatar
Tanja & Maus
Berichten: 209
Lid geworden op: zo mei 01, 2005 7:59 pm
Locatie: Fritsbergen

Bericht: # 79370Bericht Tanja & Maus »

resize em effe.
________4
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 3124
Lid geworden op: do apr 04, 2002 2:00 am
Locatie: ZZ9 Plural Z Alpha
Contacteer:

Bericht: # 79373Bericht Hanz »

Tanja & Maus schreef:resize em effe.
deze is wel erg groot ja, maar probeer eens Firefox met Image Zoom extensie...
Erik
Berichten: 664
Lid geworden op: vr aug 09, 2002 2:00 am
Locatie: Leidschendam

Bericht: # 79389Bericht Erik »

Wat een lelijke f6!!!!! De bodem netzo roestig??? Hopelijk heeft dit ding niet meer dan 150 e gekost.
Project rodeo6b schiet op.
thexpert
Berichten: 52
Lid geworden op: za aug 19, 2006 2:11 pm

Bericht: # 79398Bericht thexpert »

Erik schreef:Wat een lelijke f6!!!!! De bodem netzo roestig??? Hopelijk heeft dit ding niet meer dan 150 e gekost.
Wat een volwassen commentaar!
Gebruikersavatar
Rodeo-6
Berichten: 1174
Lid geworden op: di jun 04, 2002 2:00 am
Locatie: Delphi alleen op afspraak
Contacteer:

Bericht: # 79400Bericht Rodeo-6 »

Erik schreef:Wat een lelijke f6!!!!! De bodem netzo roestig??? Hopelijk heeft dit ding niet meer dan 150 e gekost.
Niet zo raar doen, valt wel mee met dat ding
't is net een diesel :P
>> Doe mij maar een DAF <<
thexpert
Berichten: 52
Lid geworden op: za aug 19, 2006 2:11 pm

Bericht: # 79406Bericht thexpert »

Erik schreef:Wat een lelijke f6!!!!! De bodem netzo roestig??? Hopelijk heeft dit ding niet meer dan 150 e gekost.
Sommige mensen hebben de kwaliteit om van iets lelijks iets moois te maken, maarja, dat kan dus niet iedereen!
Plaats reactie