afslaan bij hard remmen
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
- maartenbokslag
- Berichten: 131
- Lid geworden op: ma aug 19, 2002 2:00 am
- Locatie: Tilburg
Een hele vage klacht bij de GTL van 1985:
- als ik hard rem, met de koppeling ingetrapt, slaat de motor na enig aarzelen af. Als ik iets minder hard rem blijft hij nét lopen.
Let wel:
motor loopt perfect, ontsteking en bougies nieuw, ook condensator. Hij doet het ook bij warme motor. Verder geen enkel startprobleem of wat ook.
Wie weet het antwoord? iets in de carburateur?
- als ik hard rem, met de koppeling ingetrapt, slaat de motor na enig aarzelen af. Als ik iets minder hard rem blijft hij nét lopen.
Let wel:
motor loopt perfect, ontsteking en bougies nieuw, ook condensator. Hij doet het ook bij warme motor. Verder geen enkel startprobleem of wat ook.
Wie weet het antwoord? iets in de carburateur?
Antieke fietsen zijn ook mooi!
http://www.antique-bicycles.net" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.antique-bicycles.net" onclick="window.open(this.href);return false;
- Bruutmans
- Berichten: 1003
- Lid geworden op: do mei 20, 2004 2:00 am
- Locatie: Beak blif Beak
- Contacteer:
Bekend probleem hoor,alleen dat ik het had bij een oldtimer brommer.
Niet zozeer met remmen maar met een goeie platte bocht nemen,alleen naar rechts.
Ik kan je zeggen dat als je volle snelheid de bocht neemt en hij slaat af dat je toch wel even de haren inje nek rechtop hebt staan.
Dus stoppen en starten,nog een bochtje nemen en idd bij een zachte bocht sputteren,afgestapt in zijn vrij gezet en brommer kantelen en jawel hoor uit gingi ie.
Naar huis gereden en carburateur eraf.
Helemaal niks te zien??!!
Werd al langzaam gek.
Zoek zoek,alles losgehaald alles inelkaar gezet en 1 nacht lang in en bak met diesel laten staan.
Volgende dag gemonteerd en hupekee lopen zonder problemen,maar wat het nu is geweest geen idee??!!
Ik vermoed een vlotterkamerprobleem,want die oude beestjes hebben nog koperen vlotters,door de nacht diesel denk ik dat alles eens goed schoon is geworden en dat dat eventueel samen met het in en uit elkaar halen toch de truc is geweest.
Niet zozeer met remmen maar met een goeie platte bocht nemen,alleen naar rechts.
Ik kan je zeggen dat als je volle snelheid de bocht neemt en hij slaat af dat je toch wel even de haren inje nek rechtop hebt staan.
Dus stoppen en starten,nog een bochtje nemen en idd bij een zachte bocht sputteren,afgestapt in zijn vrij gezet en brommer kantelen en jawel hoor uit gingi ie.
Naar huis gereden en carburateur eraf.
Helemaal niks te zien??!!
Werd al langzaam gek.
Zoek zoek,alles losgehaald alles inelkaar gezet en 1 nacht lang in en bak met diesel laten staan.
Volgende dag gemonteerd en hupekee lopen zonder problemen,maar wat het nu is geweest geen idee??!!
Ik vermoed een vlotterkamerprobleem,want die oude beestjes hebben nog koperen vlotters,door de nacht diesel denk ik dat alles eens goed schoon is geworden en dat dat eventueel samen met het in en uit elkaar halen toch de truc is geweest.
In je caburateur zit een remluchtsproeier.
Als je je carburateur demonteert, je hoeft alleen de bovenkant te demonteren,
dan zie je: 2 koperen pijpjes, of 1 koperen pijpje en een koperen busje in de bovenkant.
Spuit die eens goed door.
Het is dus helaas geen demontabele sproeier.
Gezien het probleem ga ik er vanuit dat je een Zenith carburateur hebt.
Bij een solex zit het namelijk anders.
Als je je carburateur demonteert, je hoeft alleen de bovenkant te demonteren,
dan zie je: 2 koperen pijpjes, of 1 koperen pijpje en een koperen busje in de bovenkant.
Spuit die eens goed door.
Het is dus helaas geen demontabele sproeier.
Gezien het probleem ga ik er vanuit dat je een Zenith carburateur hebt.
Bij een solex zit het namelijk anders.
Dat van die Diesel is trouwens een goed idee.
Maar het gaatje moet eerst leeg !
Het andere gaatje pijpje (de oude uitvoering heeft helemaal een pijpje er zijn dus drie varianten) is een econostat.
Het effect bij verstopping daarvan is mij onbekend. Waarschijnlijk hoger verbruik.
Het probleem bij een 4 is overigens niet dat de benzine naar voren klokt in de carburateur, maar het gas benzine mengsel, dat slecht is bij gas loslaten, door de in langsrichting geplaatste motor, door het spruitstuk naar voren vliegt, waardoor de voorste cylinder alles krijgt, en de achterste niets.
Ik heb altijd al gezegd dat alles slecht verdeeld is in de wereld.
Oh ja, de keuze tussen Weber en Solex.
Wie van Weber houdt, maar niet van de draaikolk in de benzine tank zou eens moeten kijken naar de afgeleide webertjes in Japanse auto's.
(Tojota, Sushizuki, Wasda, Niksan)
Maar het gaatje moet eerst leeg !
Het andere gaatje pijpje (de oude uitvoering heeft helemaal een pijpje er zijn dus drie varianten) is een econostat.
Het effect bij verstopping daarvan is mij onbekend. Waarschijnlijk hoger verbruik.
Het probleem bij een 4 is overigens niet dat de benzine naar voren klokt in de carburateur, maar het gas benzine mengsel, dat slecht is bij gas loslaten, door de in langsrichting geplaatste motor, door het spruitstuk naar voren vliegt, waardoor de voorste cylinder alles krijgt, en de achterste niets.
Ik heb altijd al gezegd dat alles slecht verdeeld is in de wereld.
Oh ja, de keuze tussen Weber en Solex.
Wie van Weber houdt, maar niet van de draaikolk in de benzine tank zou eens moeten kijken naar de afgeleide webertjes in Japanse auto's.
(Tojota, Sushizuki, Wasda, Niksan)
-
- Berichten: 2765
- Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
- Locatie: Diemen
Je zou eens kunnen kijken naar die carterontluchtingsslangetjes die achter de carburateur verstopt zitten. Daar waar het onderste slangetje op het inlaatspruitstuk uitkomt wil het slangetje nog wel eens helemaal gescheurd dan wel bros zijn. Als je het vervangt moet je even opletten: er zit een restrictie dingetje in, die moet je overzetten. Als je geen vervangend slangetje hebt kun je hem ook gewoon afblinden.Op 2004-06-19 19:24, schreef maartenbokslag:
Een hele vage klacht bij de GTL van 1985:
- als ik hard rem, met de koppeling ingetrapt, slaat de motor na enig aarzelen af. Als ik iets minder hard rem blijft hij nét lopen.
Let wel:
motor loopt perfect, ontsteking en bougies nieuw, ook condensator. Hij doet het ook bij warme motor. Verder geen enkel startprobleem of wat ook.
Wie weet het antwoord? iets in de carburateur?
Klopt
een Japanse zuinig en pittig webertje past helemaal niet op een 4.
Met een aluminium plaat ter grootte van de carburateur, de draadeinden van het spruitstuk passend maken en voor de carburateur hetzelfde.
Het spruitstuk kan bij de ingang uitgeboord worden. Dit is immers ook gebeurd bij oude types 5 en 4 TL
een Japanse zuinig en pittig webertje past helemaal niet op een 4.
Met een aluminium plaat ter grootte van de carburateur, de draadeinden van het spruitstuk passend maken en voor de carburateur hetzelfde.
Het spruitstuk kan bij de ingang uitgeboord worden. Dit is immers ook gebeurd bij oude types 5 en 4 TL
-
- Berichten: 5
- Lid geworden op: do mei 27, 2004 2:00 am
- maartenbokslag
- Berichten: 131
- Lid geworden op: ma aug 19, 2002 2:00 am
- Locatie: Tilburg
Wow!
Lekker veel reacties!
Ik zal binnekort die carburatuer en aanpalende slangetjes eens heel goed reinigen!
Dank voor alle tips alvast.
Lekker veel reacties!
Ik zal binnekort die carburatuer en aanpalende slangetjes eens heel goed reinigen!
Dank voor alle tips alvast.
Antieke fietsen zijn ook mooi!
http://www.antique-bicycles.net" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.antique-bicycles.net" onclick="window.open(this.href);return false;