gepiep onder de motorkap

Storing met onbekende oorzaak? Stel hier je vraag! Verder alles over het afstellen van de motor

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

paulien
Berichten: 13
Lid geworden op: di okt 28, 2003 2:00 am
Locatie: rotterdam

Bericht: # 37534Bericht paulien »

hallo!
ik heb een vraag over gepiep: het lijkt ook een beetje op het gebalk van een ezel = lage piep overgaand in een hoge piep.
we hebben alles geprobeerd om het eruit te krijgen, maar geen succes. je hoort het vooral als je een stuk hebt gereden met hoge snelheid en dan in de stad rijdt en dan vooral onder de 40. als je harder gaat rijden verdwijnt het. wie kan dit mysterie oplossen???!!!groeten van paulien
Rob Captijn
Berichten: 34
Lid geworden op: ma sep 08, 2003 2:00 am
Locatie: IJmuiden
Contacteer:

Bericht: # 37536Bericht Rob Captijn »

Waarschijnlijk v snaarttjes even strak stellen
Eerst een R5 turbo 2 / 21 turbo Quadra / 4 F4
Bauke
Berichten: 450
Lid geworden op: ma nov 18, 2002 2:00 am
Locatie: Nijmegen

Bericht: # 37537Bericht Bauke »

of misschien wel gewoon vervangen (en dan natuurlijk ook stellen) Als je spanner niet vanzelf is verlopen is je v-snaar oud en opgerekt.
--Wijlen Rode F6 Combi '86, witte CB 550F '78 en een pipo F6 natte kranten @#*! wagen in de lease---
Gebruikersavatar
cyclofrene
Berichten: 191
Lid geworden op: di apr 02, 2002 2:00 am
Locatie: bergentheim

Bericht: # 37542Bericht cyclofrene »

ja gewoon vsnaartje vervangen en goed onder spanning zetten. tussen duim en wijsvinger mag hij over de lengterichting net niet een kwartslag draaien. als je hem gespannen hebt.
Willem de Zwijger
Berichten: 2765
Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
Locatie: Diemen

Bericht: # 37543Bericht Willem de Zwijger »

Of het is het druklager van de koppeling, die maakt bij mij ook zo'n geluid. Dat is een stuk lastiger te repareren dan een lossig V-snaartje, want dan moet de versnellingsbak eruit.
Verandert het geluid als je tijdens het piepen de koppeling heel licht indrukt ?
keessie
Berichten: 79
Lid geworden op: di jan 07, 2003 2:00 am
Locatie: Delft

Bericht: # 37547Bericht keessie »

Ik heb eens heel lang naar een gepiep gezocht dat ook voorkwam bij lage snelheden en bij een stationair draaiende motor. Op den duur werd ik er gewoon knettergek van. Ik dacht dat het ergens onder de motorkap moest zitten, maar kon het niet vinden.
Totdat ik een paar weken later mijn portier dichtgooide en één enkel piepje hoorde met precies het zelfde geluid. Het bleek een losgetrild moertje te zijn van de voorste ophangrubber van de uitlaat; precies onder de vloermat. Ik heb er gelijk maar een zelfborgend moertje opgezet. Wat was dat een verademing zeg, om het hinderlijke gepiep niet meer te horen!
keessie met zijn zessie
an3s
Berichten: 813
Lid geworden op: di mar 26, 2002 2:00 am
Locatie: Schiedam

Bericht: # 37558Bericht an3s »

Same here.... Ik werd gek van een of ander trillend onderdeeltje in de cabine van mijn camper. Alles afgezocht en maar niet kunnen vinden. Totdat ik een bahco die onder de bijrijdersstoel lag oppakte. Gelijk was het geluid weg. Terugleggen,... bleek het het stelschroefje van die bahco te zijn.
Remember: A lone amature built the Ark, a whole bunch of professionals built the Titanic.
Gebruikersavatar
Rodeo-6
Berichten: 1174
Lid geworden op: di jun 04, 2002 2:00 am
Locatie: Delphi alleen op afspraak
Contacteer:

Bericht: # 37595Bericht Rodeo-6 »

Op 2004-05-19 12:07, schreef paulien:
hallo!
ik heb een vraag over gepiep: het lijkt ook een beetje op het gebalk van een ezel = lage piep overgaand in een hoge piep.
we hebben alles geprobeerd om het eruit te krijgen, maar geen succes. je hoort het vooral als je een stuk hebt gereden met hoge snelheid en dan in de stad rijdt en dan vooral onder de 40. als je harder gaat rijden verdwijnt het. wie kan dit mysterie oplossen???!!!groeten van paulien
Het lagertje van de spanner van de waterpomp V-Snaar.
Los te koop voor ongeveer 3 euro's.

Wie wint wat die het goed geraden heeft ????
>> Doe mij maar een DAF <<
Gebruikersavatar
Renault Classique
Berichten: 384
Lid geworden op: wo apr 30, 2003 2:00 am
Locatie: Willemstad Curacao

Bericht: # 37635Bericht Renault Classique »

En het juiste adresje voor een dergelijk lagertje? Ik heb zoiets ook nieuw nodig.

Gepiep onder de motorkap: Toen ik een paar jaar geleden m'n Renault Rambler kocht stond 'ie al twee jaar in een boomgaard/weiland, zonder grille. Onder de kap zat een mooi vogelnestje....
paulien
Berichten: 13
Lid geworden op: di okt 28, 2003 2:00 am
Locatie: rotterdam

Bericht: # 37782Bericht paulien »

wie het raadt krijgt een foto van mijn auto, gesigneerd!!!! woensdag weet ik meer!
groeten van paulien
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Bericht: # 37783Bericht R4F6GTX Automaat »

Vogelnestje.
Gebruikersavatar
Rodeo-6
Berichten: 1174
Lid geworden op: di jun 04, 2002 2:00 am
Locatie: Delphi alleen op afspraak
Contacteer:

Bericht: # 37800Bericht Rodeo-6 »

Ventilator van je radiator.
>> Doe mij maar een DAF <<
joepes
Berichten: 48
Lid geworden op: di jan 20, 2004 2:00 am
Locatie: Den Bosch

Bericht: # 37804Bericht joepes »

ik ga voor een rondrennend muisje in je luchtfilter....
Gebruikersavatar
Goof
Berichten: 1782
Lid geworden op: wo jan 09, 2002 2:00 am
Locatie: N 51 15.32, E 5 33.206

Bericht: # 37806Bericht Goof »

En ik denk dat je een lichtverklikker hebt, en dat ding denkt dat de deuren altijd open staan, omdat daar geen schakelaars op zitten :grin:
-------------------------------------------
R4: last but not leased
-------
Gebruikersavatar
Goof
Berichten: 1782
Lid geworden op: wo jan 09, 2002 2:00 am
Locatie: N 51 15.32, E 5 33.206

Bericht: # 37807Bericht Goof »

Zo heb ik trouwens ooit gehad dat er ineens een ontzettende blauwe walm onder de motorkap vandaan kwam. Stonk als verbrand rubbers dus ik dacht dat ik fik onder de kap had. Bleek dat de spanner van de v-snaar was vastgeslagen en de v-snaar dus door de wrijving lekker aan het verbranden was.
-------------------------------------------
R4: last but not leased
-------
Plaats reactie