geen snelheid meer in de 4e versnelling part 2

Storing met onbekende oorzaak? Stel hier je vraag! Verder alles over het afstellen van de motor

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
Emma
Berichten: 67
Lid geworden op: ma aug 05, 2002 2:00 am
Locatie: Delft

Bericht: # 29110Bericht Emma »

Afgelopen week hebben we de versnellingsbak van onze vier vervangen met een die we van Ton hebben gekregen.Helaas hebben we nu hetzelfde probleem: In z'n drie kan je doortrekken tot 110, in de vier valt daarna het vermogen compleet weg en zakt 'ie terug tot krap 100. Geen knalletje overigens, dat ik gehoord heb. Paul dacht dat we misschien de bak van een f6 hebben geplaatst. Volgens hem ziet die er verder precies hetzelfde uit. Iemand nog andere tips/ideeen?
Gebruikersavatar
Goof
Berichten: 1782
Lid geworden op: wo jan 09, 2002 2:00 am
Locatie: N 51 15.32, E 5 33.206

Bericht: # 29111Bericht Goof »

Het is toch niet zo dat ie in z'n 4 wel ontzettend veel toeren gaat maken he? In dat geval zou het kunnen zijn dat je drukgroep niet goed meer is en de koppeling dus gaat slippen bij dergelijke krachten.
In principe zou de wagen dit in elke versnelling moeten doen, als je de kracht maar groot genoeg maakt. Wat gebeurt er als je de wagen heel zwaar belast rijdt? Andere auto erachter hangen of remmend rijden of zo?
-------------------------------------------
R4: last but not leased
-------
Emma
Berichten: 67
Lid geworden op: ma aug 05, 2002 2:00 am
Locatie: Delft

Bericht: # 29112Bericht Emma »

Nee, geen toeren in z'n vier, lijkt meer of alles gewoon ophoudt zal ik maar zeggen.

Wat ie zwaar belast doet weet ik even niet, want de vier staat momenteel in Eindhoven bij Paul.
help allemaal hopen op een goede afloop voor mijn viertje!
Alain Prost
Berichten: 158
Lid geworden op: za jan 11, 2003 2:00 am
Locatie: Tilburg

Bericht: # 29114Bericht Alain Prost »

Op 2003-11-10 17:37, schreef Emma:
Afgelopen week hebben we de versnellingsbak van onze vier vervangen met een die we van Ton hebben gekregen.Helaas hebben we nu hetzelfde probleem: In z'n drie kan je doortrekken tot 110, in de vier valt daarna het vermogen compleet weg en zakt 'ie terug tot krap 100. Geen knalletje overigens, dat ik gehoord heb. Paul dacht dat we misschien de bak van een f6 hebben geplaatst. Volgens hem ziet die er verder precies hetzelfde uit. Iemand nog andere tips/ideeen?
Tips..... niet tegen de wind rijden,of alpine
blok inbouwen... :smile:
Ton
Berichten: 69
Lid geworden op: zo jun 08, 2003 2:00 am
Locatie: Apeldoorn

Bericht: # 29116Bericht Ton »

Emma,

Het is toch echt een bak uit een GTL.....
Het is jullie iig gelukt om hem erin te krijgen!!Goed bezig geweest!!
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Bericht: # 29117Bericht R4F6GTX Automaat »

R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Bericht: # 29118Bericht R4F6GTX Automaat »

Dat maar 110 rijden ligt niet aan de bak. Dat ding loopt gewoon erg slecht. Motor een keer goed afstellen dan zal het een stuk beter gaan. Hij is trouwens wel érg rot aan de onderkant; valt een beetje tegen. Maar komt toch wel goed. Je benzineleiding is trouwens ook helemaal rot. Wat doen we daarmee? bel of mail effe.
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
an3s
Berichten: 813
Lid geworden op: di mar 26, 2002 2:00 am
Locatie: Schiedam

Bericht: # 29130Bericht an3s »

6mm koperen remleding voor gebruiken of LPG leiding (dan zit er gelijk rubber omheen).

remleiding hier in Delft: 15 euro voor 5 meter.
Remember: A lone amature built the Ark, a whole bunch of professionals built the Titanic.
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Bericht: # 29351Bericht R4F6GTX Automaat »

De (vaccuum)vervroeger van je R4tje zit vast. Ik heb er wat olie in gedaan, misschien dat er beweging in komt, maar dat is een van de redenen dat ie niet lekker loopt.
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Plaats reactie