Motor wil niet uit?

Storing met onbekende oorzaak? Stel hier je vraag! Verder alles over het afstellen van de motor

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
SimonF
Berichten: 41
Lid geworden op: di mei 22, 2012 5:28 pm
Locatie: Nieuw-Vennep

Motor wil niet uit?

Bericht: # 162850Bericht SimonF »

Goedemiddag!

ik zit vast met het volgende en hoop dat jullie me kunnen helpen.
Bij mijn 4tje heb ik de complete kabelboom gestript en draad voor draad vervangen.
Nu de boel weer aangesloten is, doet alles het weer, behalve de motor stoppen! Maar wat ik nou verkeerd aangesloten heb..? Wellicht kunnen jullie me op weg helpen.

Het lijkt met het meest logisch als ik ergens bij de velleman kit en/of de bobine een fout gemaakt heb.

De aansluitingen op de BAT van de bobine heeft twee draden:
- eentje naar het contactslot.
- eentje naar het velleman kitje.
Ik heb deze aansluiting doorgemeten en hij wordt onderbroken door t contactslot. Dus dat zou volgens mij ok moeten zijn.

De RUP aansluiting is aangesloten op het velleman kitje

Vanuit de velleman er vervolgens nog twee andere draden, beide naar de verdeler:
- eentje naar de schroef van de condensator
- eentje naar de schroef op de verdelerbehuizing.

Heeft iemand enig idee waar ik kan zoeken?

Groeten,

Simon
loeka-nl
Berichten: 171
Lid geworden op: za jul 27, 2013 3:40 pm

Re: Motor wil niet uit?

Bericht: # 162851Bericht loeka-nl »

wat bedoel je met doormeten ?
heb je gemeten of er spanning op blijft staan ?Als er geen spanning op de bobine blijft staan zal de motor echt wel afslaan ! anders krijgt hij ergens anders ook 12v vandaan {ergens dan toch een draad verkeerd }
SimonF
Berichten: 41
Lid geworden op: di mei 22, 2012 5:28 pm
Locatie: Nieuw-Vennep

Re: Motor wil niet uit?

Bericht: # 162852Bericht SimonF »

Met doormeten bedoel ik dat ik met de multimeter weerstand meet tussen de BAT en de plus draad op de accu: contact aan is (bijna) geen weerstand, contact uit is hoge weerstand. Dus daarmee trek ik de conclusive dat het contact verbroken is. Klopt toch?
loeka-nl
Berichten: 171
Lid geworden op: za jul 27, 2013 3:40 pm

Re: Motor wil niet uit?

Bericht: # 162855Bericht loeka-nl »

Je moet echt de spanning gaan meten Het zal zo zijn dat via een andere weg dan het contactslot er 12v op je ontsteking komt !
SimonF
Berichten: 41
Lid geworden op: di mei 22, 2012 5:28 pm
Locatie: Nieuw-Vennep

Re: Motor wil niet uit?

Bericht: # 162856Bericht SimonF »

Goed punt, bedankt voor het meedenken. Ik ga het komend weekend direct doen (de vier staat helaas een eind weg).
Plaats reactie