Bokken

Storing met onbekende oorzaak? Stel hier je vraag! Verder alles over het afstellen van de motor

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
Willem de Zwijger
Berichten: 2765
Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
Locatie: Diemen

Bokken

Bericht: # 162381Bericht Willem de Zwijger »

Mijn R4 met 1400 automaat motor + 5 bak loopt na de gasuitbouw waardeloos. Het ding loopt prima als hij pittig belast wordt, zeker nadat hij op de rollenbank in Geldermalsen geweest is alwaar hij afgesteld is. Alleen ... die jongens worden blij van veel pk's en snel op kunnen trekken, maar ik ben meer een cruisende rijder die een zijdezacht reagerend motortje wil wat mooi constante snelheid kan rijden bij lage toeren.
Na afstelling van de carb ben ik daarna zelf aan de gang gegaan met andere verdelerkap en vervanging van de ontsteekunit (elektronische ontsteking vervangen door goede oude puntjes) maar zonder veel resultaat.

Waar zouden jullie aan denken?
Tweety
Berichten: 2068
Lid geworden op: zo feb 22, 2009 12:31 am

Re: Bokken

Bericht: # 162387Bericht Tweety »

Ik zou beginnen met 't eens met Euro 98 te proberen, contacthoek moet waarschijnlijk nog steeds wel wat kleiner dan op gas, maar dan krijg je waarschijnlijk iets meer trekkracht onderin zonder pingelen. Ook maar dit is natuurlijk mostedr na de maaltijd, had je 'm beter eerst mooi op benzine laten lopen voor dat je het Gas eruit haalt, ook zou ik de electronische (123 ?) d''r weer inzetten en evt wat spelen met de curve instellingen. En uiteraard de carburateur goed onder handen nemen, dat is namelijk het deel wat veranderd is. Kanaaltjes reinigen, verse pakkingen, sproeiers doorblazen etc. Gas geeft meestal een mooi regelmatig lopende motor ook als dat op benzine niet (meer) zo is, kleppenstellen verse bougies en kabels en spruitstuk controleren op lekkage. 't kan natuurlijk dat je een lekkende klep hebt ergens, maar dat zouden ze dan op de testbank ook wel gevonden moeten hebben.
Plaats reactie