piepje...
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
piepje...
Mijn 68er heeft bij koude en warme motor een klein piepje tijdens stationair draaien.....
Snaren zijn vervangen, dus ik neem aan dat dit de waterpomp is? hoe kom ik er achter welk type ik heb? Motor code : 800-010
Bedankt alvast!
Grt.,
Eelco
Snaren zijn vervangen, dus ik neem aan dat dit de waterpomp is? hoe kom ik er achter welk type ik heb? Motor code : 800-010
Bedankt alvast!
Grt.,
Eelco
Renault 4 R1123 845cc 1968
Mercury Grand Marquis LS 4.6 V8 1997
Ford S-Max 2.5i 20V Turbo 2006
Honda Helix CN250 1986
Mercury Grand Marquis LS 4.6 V8 1997
Ford S-Max 2.5i 20V Turbo 2006
Honda Helix CN250 1986
Re: piepje...
Staat er wel de juiste spanning op de snaren? Iets te strak had bij mij ook een piepje tot gevolg...
Rudolf
Rudolf
Re: piepje...
Goeie tip. Echter...voorafgaand aan de vervanging van de snaren was de piep ook al aanwezig en hoopte eigenlijk bij vervanging snaren dat het over zou zijn.
Renault 4 R1123 845cc 1968
Mercury Grand Marquis LS 4.6 V8 1997
Ford S-Max 2.5i 20V Turbo 2006
Honda Helix CN250 1986
Mercury Grand Marquis LS 4.6 V8 1997
Ford S-Max 2.5i 20V Turbo 2006
Honda Helix CN250 1986
-
- Berichten: 1680
- Lid geworden op: ma dec 08, 2008 2:43 am
Re: piepje...
Een waterpomp met een piepje kan nog jaren mee!
Re: piepje...
Nou, dan maar eens goed gaan luisteren (met een geopende motorkap); de waterpomp is een optie, maar de dynamo(is eigenlijk vast een alternator) kan ook, of het lager van de spanrol.
Rudolf
Rudolf
Re: piepje...
Bij ons was het dat lager van de spanrol. En die poullie lag even later op straat...
Lagernummer was een standaard 6202 als ik het me goed herinner. Koste 2x niks.
Lagernummer was een standaard 6202 als ik het me goed herinner. Koste 2x niks.
A310/4 VG - R12 TL - R5 EBS cabrio - R4 TL - R4 F6
Re: piepje...
Mhhhh...eerst maar eens de spanrol inspuiten met WD40 en dan luisteren. Anders de dynamo dan maar aan een nader onderzoek onderwerpen.
Bedankt allemaal zover!
Bedankt allemaal zover!
Renault 4 R1123 845cc 1968
Mercury Grand Marquis LS 4.6 V8 1997
Ford S-Max 2.5i 20V Turbo 2006
Honda Helix CN250 1986
Mercury Grand Marquis LS 4.6 V8 1997
Ford S-Max 2.5i 20V Turbo 2006
Honda Helix CN250 1986
Re: piepje...
WD 40 is niet de definitieve oplossing hé, is alleen voor de diagnose.
Rudolf
Rudolf
Re: piepje...
Lagers "smeren" met WD40 geeft garantie op een vroegtijdig overlijden. Dus mocht het piepje blijven na het diagnostisch onderzoek, het lager ontdoen van WD40 en smeren met kogellagervet. En verder zoeken ...Rudolf2 schreef:WD 40 is niet de definitieve oplossing hé, is alleen voor de diagnose.
Rudolf
Blauwe Renault 4 Gendamerie- 112C - December 1988 sinds 29NOV2010
Rode Citroen Grand Picasso - Augustus 2010 - sinds Juni 2013
Rode Citroen Grand Picasso - Augustus 2010 - sinds Juni 2013
-
- Berichten: 9001
- Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
- Locatie: Duckstad
Re: piepje...
WD-40 maakt los, dat smeert niet; daar heb je olie voor.... of vet of zoiets
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Re: piepje...
klopt, WD 40 is niet de oplossing. Siliconenolie dan? ik kijk enkel even wat ik kant en klaar in de schuur heb staan.
Renault 4 R1123 845cc 1968
Mercury Grand Marquis LS 4.6 V8 1997
Ford S-Max 2.5i 20V Turbo 2006
Honda Helix CN250 1986
Mercury Grand Marquis LS 4.6 V8 1997
Ford S-Max 2.5i 20V Turbo 2006
Honda Helix CN250 1986
- Hanz
- Berichten: 3130
- Lid geworden op: do apr 04, 2002 2:00 am
- Locatie: ZZ9 Plural Z Alpha
- Contacteer:
Re: piepje...
wd40 is heel dunne olie, loopt er dus gewoon weer uit. Dikkere olie kan tijdelijk soelaas bieden.
- harbourseal
- Berichten: 1813
- Lid geworden op: di nov 03, 2009 8:58 pm
- Locatie: Breda
- Contacteer:
Re: piepje...
Hoi Eelco,
Als je even de spanrol losmaakt dan kan je horen of dat lager piept. Vaak voel je het ook wel als hij wat stroef loopt.
Gewoon even naar de lagerboer met het oude lagertje. En een nieuwe halen.
Als dat het niet is dan kunnen het misschien ook nog de lagers van de dynamo zijn.
Succes met zoeken.
Als je even de spanrol losmaakt dan kan je horen of dat lager piept. Vaak voel je het ook wel als hij wat stroef loopt.
Gewoon even naar de lagerboer met het oude lagertje. En een nieuwe halen.
Als dat het niet is dan kunnen het misschien ook nog de lagers van de dynamo zijn.
Succes met zoeken.
F6 1985, Turquoise Safari 1977 (project)
Twingo Benetton 1996
WiND Cycleworks No 59 special allroader met Rohloff speedhub
Witte Aygo X voor mijn vrouw
Twingo Benetton 1996
WiND Cycleworks No 59 special allroader met Rohloff speedhub
Witte Aygo X voor mijn vrouw
Re: piepje...
Het probleem met olie is dat het, het vet uit het lager "spoelt". Uiteindelijk heb je dan geen smering meer.Eelco schreef: klopt, WD 40 is niet de oplossing. Siliconenolie dan? ik kijk enkel even wat ik kant en klaar in de schuur heb staan.
Je zult de diagnostische olie moeten verwijderen en het lager opnieuw moeten smeren met vet. Of gewoon direct met vet smeren.
Vet is trouwens niets anders dan een zeepachtige drager met olie. Deze drager voorkomt dat de olie weg loopt.
Blauwe Renault 4 Gendamerie- 112C - December 1988 sinds 29NOV2010
Rode Citroen Grand Picasso - Augustus 2010 - sinds Juni 2013
Rode Citroen Grand Picasso - Augustus 2010 - sinds Juni 2013
Re: piepje...
Toch heerlijk zo'n forum he? superbedankt allemaal!
Renault 4 R1123 845cc 1968
Mercury Grand Marquis LS 4.6 V8 1997
Ford S-Max 2.5i 20V Turbo 2006
Honda Helix CN250 1986
Mercury Grand Marquis LS 4.6 V8 1997
Ford S-Max 2.5i 20V Turbo 2006
Honda Helix CN250 1986