Goelette loopt niet en ik weet het niet meer

Storing met onbekende oorzaak? Stel hier je vraag! Verder alles over het afstellen van de motor

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

RVIER
Berichten: 2279
Lid geworden op: di okt 31, 2006 12:23 am
Locatie: eindhoven

Re: Goelette loopt niet en ik weet het niet meer

Bericht: # 154982Bericht RVIER »

@
Laatst gewijzigd door RVIER op zo jan 18, 2015 3:50 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Erg geel (X lichtblauw als mijn bedje)
RVIER
Berichten: 2279
Lid geworden op: di okt 31, 2006 12:23 am
Locatie: eindhoven

Re: Goelette loopt niet en ik weet het niet meer

Bericht: # 154983Bericht RVIER »

@Beekman
Bleek dat mijn viertje (de 1108cc) niet wilde met die mooie siliconen/fiberglas kabels, maar wel met de oude koperkern kabels!
en zo komen de praatjes.... je vergelijkt de buitenkant van de nieuwe kabels met de binnenkant van de oude :-)
Het probleem zit niet in de kabels maar in de bobine. Als je dit nieuwe type kabels er opzet gaat de leverancier ervan uit dat je ook een moderne bobine hebt, die hogere spanningen creëert. Mogelijk zou het probleem zelfs niet zijn opgetreden als je een Velleman of ander elektronische opstelling zou hebben gehad. Overigens zit de siliconen en fiberglas in de mantel en heeft niets met de doorleiding te doen. De kern bestaat bij de nieuwe kabels uit koolstof, waardoor ze een hogere weerstand hebben.

@ Roest
Als je cilinderbalanstest herhaalt bij bv 1500 en 2000 toeren weet je snel welke kabel (of spoor in de verdelerkap, of bougie) defect is.

ben benieuwd

vr gr Fons
Erg geel (X lichtblauw als mijn bedje)
Gebruikersavatar
jbeekmann
Berichten: 2169
Lid geworden op: ma jan 21, 2002 2:00 am
Locatie: Bussum

Re: Goelette loopt niet en ik weet het niet meer

Bericht: # 155000Bericht jbeekmann »

Hoi Fons,
Je dacht toch niet dat we de hele auto onder handen namen en alles vervangen hebben behalve de bobine? (ehh)
Hij liep er gewoon niet lekker mee, wat de reden precies was kan ik niet vertellen, maar feit is dat afstellen niet hielp en oude koperkern kabels erop wel.
Oh, en waarom ik het siliconen/fiberglas kabels noem:
Afbeelding
Honda CB550 '80, BMW 320i cabriolet '89
Nulla tenaci invia est via!
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 3124
Lid geworden op: do apr 04, 2002 2:00 am
Locatie: ZZ9 Plural Z Alpha
Contacteer:

Re: Goelette loopt niet en ik weet het niet meer

Bericht: # 155001Bericht Hanz »

Ha Jasper,

welkom terug op het forum.... je denkt er toch niet over weer een viertje te kopen??
Gebruikersavatar
jbeekmann
Berichten: 2169
Lid geworden op: ma jan 21, 2002 2:00 am
Locatie: Bussum

Re: Goelette loopt niet en ik weet het niet meer

Bericht: # 155009Bericht jbeekmann »

:D
Nee, hobby's genoeg op het moment...
Honda CB550 '80, BMW 320i cabriolet '89
Nulla tenaci invia est via!
Roest
Berichten: 20
Lid geworden op: ma jan 13, 2014 10:13 pm

Re: Goelette loopt niet en ik weet het niet meer

Bericht: # 155870Bericht Roest »

Doorbraak!

Gisteren met gewaardeerde vriend "R4F4TX" weer aan de slag, na een korte winterslaap.
Ik had de avond ervoor de carb van mijn Guzzi met een provisorisch spruitstuk (PVC bocht) geprobeerd en heb voor het eerst sinds een half jaar het blok op toeren gekregen. De volgende dag hebben we samen naar de originele carburateur gekeken, maar dit blijft nog een mysterie. Het lijkt het meest voordehand liggend dat het probleem ergens rond de stationairsproeier zit, maar dit is allemaal schoon en ziet er prima uit. Met de originele carburateur krijgen we hem nog niet lopend.
Maar niet getreurd, vrij snel hadden we een alternatief. De kenner zal zijn eigen R4 carburateur hierin herkennen. Let even op de zeer professionele bevestiging, met slangenklemmen en tyraps!
Afbeelding

Schuurdeuren open en rijden, 4WD ingeschakeld en linksaf het weiland in. Toen we na 10 meter met 2.5 ton puur staal, een lekkenede en ploffende carburateur, tot de assen in de klei stonden, vonden we zelf ook wel dat het overmoedig was.
Afbeelding
Afbeelding

De rijplaten werken, nu de carburateur alleen nog.
Laatst gewijzigd door Roest op ma jan 01, 2018 12:13 am, 3 keer totaal gewijzigd.
Tweety
Berichten: 2068
Lid geworden op: zo feb 22, 2009 12:31 am

Re: Goelette loopt niet en ik weet het niet meer

Bericht: # 155891Bericht Tweety »

OK dan !! nou ik denk dat je wel wat kan bouwen om het passend te maken, en misschien is er ook nog wel een andere carb die beter past dan die je nu hebt.
Plaats reactie