Goelette loopt niet en ik weet het niet meer
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
-
- Berichten: 9001
- Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
- Locatie: Duckstad
Re: Goelette loopt niet en ik weet het niet meer
Na 25 nov heeft ie op het Goeletteforum ook niet meer gereageerd...
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Re: Goelette loopt niet en ik weet het niet meer
Hallo Allemaal,
Ik ben even niet actief geweest op het forum, omdat er ook niet veel te melden was.
Het probleem is er nog steeds. Afgelopen zaterdag is "R4F4TX" langs geweest en hebben we samen zitten puzzelen. Oplossing hebben we nog niet, maar er gebeurd wel weer wat.
Dank voor je komst . Zo zie je maar weer dat het Forum werkt!
Ik zal jullie op de hoogte houden, als er nieuwe ontwikkelingen zijn. ..Dakar ik kom eraan.
Groet,
Roest
Ik ben even niet actief geweest op het forum, omdat er ook niet veel te melden was.
Het probleem is er nog steeds. Afgelopen zaterdag is "R4F4TX" langs geweest en hebben we samen zitten puzzelen. Oplossing hebben we nog niet, maar er gebeurd wel weer wat.
Dank voor je komst . Zo zie je maar weer dat het Forum werkt!
Ik zal jullie op de hoogte houden, als er nieuwe ontwikkelingen zijn. ..Dakar ik kom eraan.
Groet,
Roest
-
- Berichten: 1680
- Lid geworden op: ma dec 08, 2008 2:43 am
Re: Goelette loopt niet en ik weet het niet meer
http://youtu.be/CcYVKGnNJlQ" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.youtube.com/watch?v=6buf4QAdnS8" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.youtube.com/watch?v=MpjzrjEaNLE" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.youtube.com/watch?v=6buf4QAdnS8" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.youtube.com/watch?v=MpjzrjEaNLE" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Berichten: 9001
- Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
- Locatie: Duckstad
Re: Goelette loopt niet en ik weet het niet meer
Leuke Jeep...
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Re: Goelette loopt niet en ik weet het niet meer
Op hoeveel cilinders loopt hij inmiddels?
(cilinderbalanstest: alle kabels een voor een losnemen, gelijke toerenval per cilinder)
vr gr Fons
(cilinderbalanstest: alle kabels een voor een losnemen, gelijke toerenval per cilinder)
vr gr Fons
Erg geel (X lichtblauw als mijn bedje)
Re: Goelette loopt niet en ik weet het niet meer
Soms doen ze het wel hoor.jandoe1000 schreef:http://youtu.be/CcYVKGnNJlQ
https://www.youtube.com/watch?v=6buf4QAdnS8" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.youtube.com/watch?v=MpjzrjEaNLE" onclick="window.open(this.href);return false;
https://m.youtube.com/watch?v=ni5nMNaPyVA
Hi Fons, hij loopt wel op 4 cilinders en toerenval is altijd exact gelijk. (Uit)
Roest
-
- Berichten: 9001
- Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
- Locatie: Duckstad
Re: Goelette loopt niet en ik weet het niet meer
http://youtu.be/47svUhS6Wic" onclick="window.open(this.href);return false;
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Re: Goelette loopt niet en ik weet het niet meer
Dus als ik het goed begrijp loopt hij nog niet zoals het hoort?
Zal ik dan toch een keer naar Werkendam gaan.......?
gr.Jan.
Zal ik dan toch een keer naar Werkendam gaan.......?
gr.Jan.
niet geschoten is altijd mis!
Re: Goelette loopt niet en ik weet het niet meer
Heeft een van jullie nog 2 achterdeuren van een goelette te koop?
Sjefke, de blauwe 99-LHZ-4!
-
- Berichten: 9001
- Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
- Locatie: Duckstad
Re: Goelette loopt niet en ik weet het niet meer
Ik niet; ze zitten in mijn busje en die ga ik er niet uithalen, alleen om te lassen (onderkant beetje rot) en dan weer terug zetten. Johnny is volgens mij de enige met onderdelen dus daar maak je de meeste kans. Op een sloop weet ik er ook geen meer te staan...
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Re: Goelette loopt niet en ik weet het niet meer
Fijn die filmpjes, dat geeft wel goed inzicht, zeker met de uitleg erbij.
Ik heb zelf met dit soort dingen altijd last van blindheid. Je kunt je eigen werk drie keer controleren zonder te zien dat je het gewoon fout hebt gedaan. Een tweede persoon die zich dus niet laat wijsmaken dat alles dat je hebt gedaan goed is kan je hierbij helpen!
Ik dacht zelf eigenlijk direct aan een ontstekingsprobleem toe ik het filmpje zag. Veel zaken zijn de revue al gepasseerd, maar ik heb er nog wel eentje: bougiekabels. Ik heb als onderdeel van een grote beurt (voorafgaand aan de 4L Trophy) ooit een setje superflitsendmoderne kabels op mijn viertje gezet en lopen.... als een natte krant. Na eindeloos allerlei afstellingen uit te proberen de oude kabels uit de prullenbak gevist en voila! Opgelost. Bleek dat mijn viertje (de 1108cc) niet wilde met die mooie siliconen/fiberglas kabels, maar wel met de oude koperkern kabels!
Ik wens je veel succes en wijsheid! Oh, en natuurlijk plezier, want vergeet niet: ook het sleutelen is hobby! (Anders ging je wel met iets moderns die kant op, is het niet!?)
Ik heb zelf met dit soort dingen altijd last van blindheid. Je kunt je eigen werk drie keer controleren zonder te zien dat je het gewoon fout hebt gedaan. Een tweede persoon die zich dus niet laat wijsmaken dat alles dat je hebt gedaan goed is kan je hierbij helpen!
Ik dacht zelf eigenlijk direct aan een ontstekingsprobleem toe ik het filmpje zag. Veel zaken zijn de revue al gepasseerd, maar ik heb er nog wel eentje: bougiekabels. Ik heb als onderdeel van een grote beurt (voorafgaand aan de 4L Trophy) ooit een setje superflitsendmoderne kabels op mijn viertje gezet en lopen.... als een natte krant. Na eindeloos allerlei afstellingen uit te proberen de oude kabels uit de prullenbak gevist en voila! Opgelost. Bleek dat mijn viertje (de 1108cc) niet wilde met die mooie siliconen/fiberglas kabels, maar wel met de oude koperkern kabels!
Ik wens je veel succes en wijsheid! Oh, en natuurlijk plezier, want vergeet niet: ook het sleutelen is hobby! (Anders ging je wel met iets moderns die kant op, is het niet!?)
Honda CB550 '80, BMW 320i cabriolet '89
Nulla tenaci invia est via!
Nulla tenaci invia est via!
Re: Goelette loopt niet en ik weet het niet meer
In aanvulling op Beekman
de Goulette militaire had vast een radio/zender en daarom sterft het hoogstwaarschijnlijk van de ontstoorcondensatoren op allerlei plekken. Ik ga er eigenlijk vanuit dat die inmiddels allemaal losgenomen zijn. Als ze wel nog vasthangen kan het best dat ze (of de bougiekabels/verdeler/bobine) bij hogere toerentallen/spanningen (inwendig) doorslaan. Bij lagere toerentallen loopt de motor immers op 4 cilinders (zie eerdere reactie)
Wellicht is het ook nog handig om de motor in het donker te laten lopen en te kijken of er ergens ontladingen plaatsvinden. Pas wel op want je gaat instinctief dichterbij staan om het nog beter te zien en voor je het weet raak je draaiende delen
Overigens je kunt er best een keer een 12volt ontstekingsinstallatie van maken met een moderne bobine, moderne kabels en moderne bougies.
Succes!
de Goulette militaire had vast een radio/zender en daarom sterft het hoogstwaarschijnlijk van de ontstoorcondensatoren op allerlei plekken. Ik ga er eigenlijk vanuit dat die inmiddels allemaal losgenomen zijn. Als ze wel nog vasthangen kan het best dat ze (of de bougiekabels/verdeler/bobine) bij hogere toerentallen/spanningen (inwendig) doorslaan. Bij lagere toerentallen loopt de motor immers op 4 cilinders (zie eerdere reactie)
Wellicht is het ook nog handig om de motor in het donker te laten lopen en te kijken of er ergens ontladingen plaatsvinden. Pas wel op want je gaat instinctief dichterbij staan om het nog beter te zien en voor je het weet raak je draaiende delen
Overigens je kunt er best een keer een 12volt ontstekingsinstallatie van maken met een moderne bobine, moderne kabels en moderne bougies.
Succes!
Erg geel (X lichtblauw als mijn bedje)
Re: Goelette loopt niet en ik weet het niet meer
Nou, vooruit nog een gedachte die gisteravond laat nog opkwam: trek de dynamo eens los. Dit volgend uit het idee dat het in de ontsteking/het elektrisch circuit zit en dat het zich voordoet bij hogere toerentallen. De dynamo heeft met beide iets te maken... Je kunt dit het beste testen door de snaar even los te trekken lijkt me.
Honda CB550 '80, BMW 320i cabriolet '89
Nulla tenaci invia est via!
Nulla tenaci invia est via!
Re: Goelette loopt niet en ik weet het niet meer
Hallo allemaal, dank weer voor de suggesties. Dit is nog steeds zeer welkom. Gisteren zou ik met "R4F4TX" weer aan de bak, maar ik had last van algehele lichamelijke malaise(gaat weer over). Dit weekend dus weer even niks, maar we komen er wel.
En tenslotte, waar gaat het allemaal echt om: De twee duimen die omhoog gaan achter het raampje van een moderne bolide als je ingehaald wordt en de bewonderende ogen erachter. Die kerel heeft natuurlijk geen idee van de liters warme olie die in je nek gelopen zijn, omdat je gvd. weer net niet op tijd het bakkie eronder kreeg. Maar toch dit maakt hij allemaal niet mee. Ik heb daar eigenlijk gewoon medelijden mee.
..Ik dwaal af, maar het mag weer eens gezegd zijn. Ik heb nieuwe kabels met gewoon een koperkern gekocht. Ook weer zoiets: Koper is volgens mij gemaakt om te geleiden. Siliconen is voor het dichtkitten van je dakgoot en fiberglas weet ik eigenlijk niet. (Belde men daar vroeger niet mee voordat de mobiel uitgevonden was?)
Roest
Natuurlijk is sleutelen mijn hobby. Ik snap niets van moderne auto's. Ik geniet van het geluid van schrapend staal en spetterend lagervet. Ik geloof in het conserverende effect van lekkende carters, versnellingsbakken, diffen etc. Alles waar olie in zit zou moeten lekken! Ik vind dat het ritme van de krukas duidelijk voelbaar moet zijn in de stoelzittingen en stuur. We hebben kraakbeen om dit te absorberen. Ik constateer kraakbeenluiheid bij moderne autobezitters. Als ik echt aan wil komen, gebruik ik ook zo'n modern apparaat, maar er is niets leukers dan met pech langs de kant te staan. Zo kom je nog eens in aanraking met gelijksoortig gestoorde maar interessante medemensen. Je maakt in ieder geval dingen mee die je van te voren nooit had kunnen voorspellen en die je zeker niet meemaakt in zo'n modern apparaat (dat het wel gewoon altijd doet). Ik constateer dat moderne motoren van plastic gemaakt zijn en heb daar zo mijn bedenkingen bij. Ik weet het niet, maar ik krijg gewoon een warmer gevoel als ik die enorme bonken staal onder mijn auto rond zie slingeren.jbeekmann schreef:Fijn die filmpjes, dat geeft wel goed inzicht, zeker met de uitleg erbij.
Ik heb zelf met dit soort dingen altijd last van blindheid. Je kunt je eigen werk drie keer controleren zonder te zien dat je het gewoon fout hebt gedaan. Een tweede persoon die zich dus niet laat wijsmaken dat alles dat je hebt gedaan goed is kan je hierbij helpen!
Ik dacht zelf eigenlijk direct aan een ontstekingsprobleem toe ik het filmpje zag. Veel zaken zijn de revue al gepasseerd, maar ik heb er nog wel eentje: bougiekabels. Ik heb als onderdeel van een grote beurt (voorafgaand aan de 4L Trophy) ooit een setje superflitsendmoderne kabels op mijn viertje gezet en lopen.... als een natte krant. Na eindeloos allerlei afstellingen uit te proberen de oude kabels uit de prullenbak gevist en voila! Opgelost. Bleek dat mijn viertje (de 1108cc) niet wilde met die mooie siliconen/fiberglas kabels, maar wel met de oude koperkern kabels!
Ik wens je veel succes en wijsheid! Oh, en natuurlijk plezier, want vergeet niet: ook het sleutelen is hobby! (Anders ging je wel met iets moderns die kant op, is het niet!?)
En tenslotte, waar gaat het allemaal echt om: De twee duimen die omhoog gaan achter het raampje van een moderne bolide als je ingehaald wordt en de bewonderende ogen erachter. Die kerel heeft natuurlijk geen idee van de liters warme olie die in je nek gelopen zijn, omdat je gvd. weer net niet op tijd het bakkie eronder kreeg. Maar toch dit maakt hij allemaal niet mee. Ik heb daar eigenlijk gewoon medelijden mee.
..Ik dwaal af, maar het mag weer eens gezegd zijn. Ik heb nieuwe kabels met gewoon een koperkern gekocht. Ook weer zoiets: Koper is volgens mij gemaakt om te geleiden. Siliconen is voor het dichtkitten van je dakgoot en fiberglas weet ik eigenlijk niet. (Belde men daar vroeger niet mee voordat de mobiel uitgevonden was?)
Roest
Re: Goelette loopt niet en ik weet het niet meer
Mooi, ik ben benieuwd wat het resultaat is, ik lees het wel.
Dus niet naar Dakar geweest?
gr.Jan.
Dus niet naar Dakar geweest?
gr.Jan.
niet geschoten is altijd mis!