Goelette loopt niet en ik weet het niet meer

Storing met onbekende oorzaak? Stel hier je vraag! Verder alles over het afstellen van de motor

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Re: Goelette loopt niet en ik weet het niet meer

Bericht: # 154480Bericht R4F6GTX Automaat »

Na 25 nov heeft ie op het Goeletteforum ook niet meer gereageerd... (ehh)
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Roest
Berichten: 20
Lid geworden op: ma jan 13, 2014 10:13 pm

Re: Goelette loopt niet en ik weet het niet meer

Bericht: # 154713Bericht Roest »

Hallo Allemaal,

Ik ben even niet actief geweest op het forum, omdat er ook niet veel te melden was.
Het probleem is er nog steeds. Afgelopen zaterdag is "R4F4TX" langs geweest en hebben we samen zitten puzzelen. Oplossing hebben we nog niet, maar er gebeurd wel weer wat.
Dank voor je komst (nw). Zo zie je maar weer dat het Forum werkt!

Ik zal jullie op de hoogte houden, als er nieuwe ontwikkelingen zijn. ..Dakar ik kom eraan.


Groet,
Roest
jandoe1000
Berichten: 1680
Lid geworden op: ma dec 08, 2008 2:43 am

Re: Goelette loopt niet en ik weet het niet meer

Bericht: # 154725Bericht jandoe1000 »

http://youtu.be/CcYVKGnNJlQ" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.youtube.com/watch?v=6buf4QAdnS8" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.youtube.com/watch?v=MpjzrjEaNLE" onclick="window.open(this.href);return false;
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Re: Goelette loopt niet en ik weet het niet meer

Bericht: # 154736Bericht R4F6GTX Automaat »

Leuke Jeep...
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
RVIER
Berichten: 2280
Lid geworden op: di okt 31, 2006 12:23 am
Locatie: eindhoven

Re: Goelette loopt niet en ik weet het niet meer

Bericht: # 154761Bericht RVIER »

Op hoeveel cilinders loopt hij inmiddels?
(cilinderbalanstest: alle kabels een voor een losnemen, gelijke toerenval per cilinder)

vr gr Fons
Erg geel (X lichtblauw als mijn bedje)
Roest
Berichten: 20
Lid geworden op: ma jan 13, 2014 10:13 pm

Re: Goelette loopt niet en ik weet het niet meer

Bericht: # 154802Bericht Roest »

jandoe1000 schreef:http://youtu.be/CcYVKGnNJlQ
https://www.youtube.com/watch?v=6buf4QAdnS8" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.youtube.com/watch?v=MpjzrjEaNLE" onclick="window.open(this.href);return false;
Soms doen ze het wel hoor.
https://m.youtube.com/watch?v=ni5nMNaPyVA

Hi Fons, hij loopt wel op 4 cilinders en toerenval is altijd exact gelijk. (Uit) :(

Roest
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Re: Goelette loopt niet en ik weet het niet meer

Bericht: # 154803Bericht R4F6GTX Automaat »

http://youtu.be/47svUhS6Wic" onclick="window.open(this.href);return false;
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
deutz
Berichten: 1776
Lid geworden op: zo okt 25, 2009 11:34 pm
Locatie: zaltbommel

Re: Goelette loopt niet en ik weet het niet meer

Bericht: # 154806Bericht deutz »

Dus als ik het goed begrijp loopt hij nog niet zoals het hoort?
Zal ik dan toch een keer naar Werkendam gaan.......?
gr.Jan.
niet geschoten is altijd mis!
Rik
Berichten: 2690
Lid geworden op: di jan 18, 2005 11:29 am
Locatie: Tilburg

Re: Goelette loopt niet en ik weet het niet meer

Bericht: # 154882Bericht Rik »

Heeft een van jullie nog 2 achterdeuren van een goelette te koop?
Sjefke, de blauwe 99-LHZ-4!
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Re: Goelette loopt niet en ik weet het niet meer

Bericht: # 154885Bericht R4F6GTX Automaat »

Ik niet; ze zitten in mijn busje en die ga ik er niet uithalen, alleen om te lassen (onderkant beetje rot) en dan weer terug zetten. Johnny is volgens mij de enige met onderdelen dus daar maak je de meeste kans. Op een sloop weet ik er ook geen meer te staan...
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Gebruikersavatar
jbeekmann
Berichten: 2169
Lid geworden op: ma jan 21, 2002 2:00 am
Locatie: Bussum

Re: Goelette loopt niet en ik weet het niet meer

Bericht: # 154916Bericht jbeekmann »

Fijn die filmpjes, dat geeft wel goed inzicht, zeker met de uitleg erbij.
Ik heb zelf met dit soort dingen altijd last van blindheid. Je kunt je eigen werk drie keer controleren zonder te zien dat je het gewoon fout hebt gedaan. Een tweede persoon die zich dus niet laat wijsmaken dat alles dat je hebt gedaan goed is kan je hierbij helpen!
Ik dacht zelf eigenlijk direct aan een ontstekingsprobleem toe ik het filmpje zag. Veel zaken zijn de revue al gepasseerd, maar ik heb er nog wel eentje: bougiekabels. Ik heb als onderdeel van een grote beurt (voorafgaand aan de 4L Trophy) ooit een setje superflitsendmoderne kabels op mijn viertje gezet en lopen.... als een natte krant. Na eindeloos allerlei afstellingen uit te proberen de oude kabels uit de prullenbak gevist en voila! Opgelost. Bleek dat mijn viertje (de 1108cc) niet wilde met die mooie siliconen/fiberglas kabels, maar wel met de oude koperkern kabels!
Ik wens je veel succes en wijsheid! Oh, en natuurlijk plezier, want vergeet niet: ook het sleutelen is hobby! (Anders ging je wel met iets moderns die kant op, is het niet!?)
Honda CB550 '80, BMW 320i cabriolet '89
Nulla tenaci invia est via!
RVIER
Berichten: 2280
Lid geworden op: di okt 31, 2006 12:23 am
Locatie: eindhoven

Re: Goelette loopt niet en ik weet het niet meer

Bericht: # 154932Bericht RVIER »

In aanvulling op Beekman

de Goulette militaire had vast een radio/zender en daarom sterft het hoogstwaarschijnlijk van de ontstoorcondensatoren op allerlei plekken. Ik ga er eigenlijk vanuit dat die inmiddels allemaal losgenomen zijn. Als ze wel nog vasthangen kan het best dat ze (of de bougiekabels/verdeler/bobine) bij hogere toerentallen/spanningen (inwendig) doorslaan. Bij lagere toerentallen loopt de motor immers op 4 cilinders (zie eerdere reactie)
Wellicht is het ook nog handig om de motor in het donker te laten lopen en te kijken of er ergens ontladingen plaatsvinden. Pas wel op want je gaat instinctief dichterbij staan om het nog beter te zien en voor je het weet raak je draaiende delen :-)
Overigens je kunt er best een keer een 12volt ontstekingsinstallatie van maken met een moderne bobine, moderne kabels en moderne bougies.

Succes!
Erg geel (X lichtblauw als mijn bedje)
Gebruikersavatar
jbeekmann
Berichten: 2169
Lid geworden op: ma jan 21, 2002 2:00 am
Locatie: Bussum

Re: Goelette loopt niet en ik weet het niet meer

Bericht: # 154936Bericht jbeekmann »

Nou, vooruit nog een gedachte die gisteravond laat nog opkwam: trek de dynamo eens los. Dit volgend uit het idee dat het in de ontsteking/het elektrisch circuit zit en dat het zich voordoet bij hogere toerentallen. De dynamo heeft met beide iets te maken... Je kunt dit het beste testen door de snaar even los te trekken lijkt me.
Honda CB550 '80, BMW 320i cabriolet '89
Nulla tenaci invia est via!
Roest
Berichten: 20
Lid geworden op: ma jan 13, 2014 10:13 pm

Re: Goelette loopt niet en ik weet het niet meer

Bericht: # 154980Bericht Roest »

Hallo allemaal, dank weer voor de suggesties. Dit is nog steeds zeer welkom. Gisteren zou ik met "R4F4TX" weer aan de bak, maar ik had last van algehele lichamelijke malaise(gaat weer over). Dit weekend dus weer even niks, maar we komen er wel.
jbeekmann schreef:Fijn die filmpjes, dat geeft wel goed inzicht, zeker met de uitleg erbij.
Ik heb zelf met dit soort dingen altijd last van blindheid. Je kunt je eigen werk drie keer controleren zonder te zien dat je het gewoon fout hebt gedaan. Een tweede persoon die zich dus niet laat wijsmaken dat alles dat je hebt gedaan goed is kan je hierbij helpen!
Ik dacht zelf eigenlijk direct aan een ontstekingsprobleem toe ik het filmpje zag. Veel zaken zijn de revue al gepasseerd, maar ik heb er nog wel eentje: bougiekabels. Ik heb als onderdeel van een grote beurt (voorafgaand aan de 4L Trophy) ooit een setje superflitsendmoderne kabels op mijn viertje gezet en lopen.... als een natte krant. Na eindeloos allerlei afstellingen uit te proberen de oude kabels uit de prullenbak gevist en voila! Opgelost. Bleek dat mijn viertje (de 1108cc) niet wilde met die mooie siliconen/fiberglas kabels, maar wel met de oude koperkern kabels!
Ik wens je veel succes en wijsheid! Oh, en natuurlijk plezier, want vergeet niet: ook het sleutelen is hobby! (Anders ging je wel met iets moderns die kant op, is het niet!?)
Natuurlijk is sleutelen mijn hobby. Ik snap niets van moderne auto's. Ik geniet van het geluid van schrapend staal en spetterend lagervet. Ik geloof in het conserverende effect van lekkende carters, versnellingsbakken, diffen etc. Alles waar olie in zit zou moeten lekken! Ik vind dat het ritme van de krukas duidelijk voelbaar moet zijn in de stoelzittingen en stuur. We hebben kraakbeen om dit te absorberen. Ik constateer kraakbeenluiheid bij moderne autobezitters. Als ik echt aan wil komen, gebruik ik ook zo'n modern apparaat, maar er is niets leukers dan met pech langs de kant te staan. Zo kom je nog eens in aanraking met gelijksoortig gestoorde maar interessante medemensen. Je maakt in ieder geval dingen mee die je van te voren nooit had kunnen voorspellen en die je zeker niet meemaakt in zo'n modern apparaat (dat het wel gewoon altijd doet). Ik constateer dat moderne motoren van plastic gemaakt zijn en heb daar zo mijn bedenkingen bij. Ik weet het niet, maar ik krijg gewoon een warmer gevoel als ik die enorme bonken staal onder mijn auto rond zie slingeren.

En tenslotte, waar gaat het allemaal echt om: De twee duimen die omhoog gaan achter het raampje van een moderne bolide als je ingehaald wordt en de bewonderende ogen erachter. Die kerel heeft natuurlijk geen idee van de liters warme olie die in je nek gelopen zijn, omdat je gvd. weer net niet op tijd het bakkie eronder kreeg. Maar toch dit maakt hij allemaal niet mee. Ik heb daar eigenlijk gewoon medelijden mee.

..Ik dwaal af, maar het mag weer eens gezegd zijn. Ik heb nieuwe kabels met gewoon een koperkern gekocht. Ook weer zoiets: Koper is volgens mij gemaakt om te geleiden. Siliconen is voor het dichtkitten van je dakgoot en fiberglas weet ik eigenlijk niet. (Belde men daar vroeger niet mee voordat de mobiel uitgevonden was?)

Roest
deutz
Berichten: 1776
Lid geworden op: zo okt 25, 2009 11:34 pm
Locatie: zaltbommel

Re: Goelette loopt niet en ik weet het niet meer

Bericht: # 154981Bericht deutz »

Mooi, ik ben benieuwd wat het resultaat is, ik lees het wel.
Dus niet naar Dakar geweest?
gr.Jan.
niet geschoten is altijd mis!
Plaats reactie