850 tl start slecht na langer stil staan
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
850 tl start slecht na langer stil staan
Als de auto een week stil staat duurt het lang voordat hij aanslaat. Loopt ie eenmaal en je zet hem uit dan start ie meteen. Ook bij warme motor is dit het geval. Ontsteking is inorde en rijd verder prima.
Re: 850 tl start slecht na langer stil staan
lucht lek in de brandstof pomp of slechte brandstof pomp...?
Re: 850 tl start slecht na langer stil staan
Komt bekend voor. Mijn TL doet hetzelfde. Ik denk dat gewoon even duurt voordat de brandstof de carburateur heeft bereikt vanuit de tank. Ik zag dat er bij Melun RP brandstofpompen zijn ontwikkeld die een handpompje hebben om dit probleem min of meer te omzeilen. MAar of dat veel tijdwinst geeft? Zolang je accu goed is lijkt me dit niet een technisch probleem, maar een gevolg van het ontwerp?
R1123 04-02-1986
Re: 850 tl start slecht na langer stil staan
Mischien is je choke klep opening tov van de gasklep opening niet goed afgesteld.
gr.Jan.
gr.Jan.
niet geschoten is altijd mis!
Re: 850 tl start slecht na langer stil staan
Heb ik ook gehad bij mijn 850 TL. Benzinepomp vervangen en een lek gedicht aan de vlotterkamer en het was opgelost. Aan de vlotterkamer zit een aftapbout met dichting. Die lekte bij me tot de vlotterkamer leeg was. Om te starten moest de vlotterkamer dus eerst terug vol en met een pomp die ook wat lekte duurde dat dus even.
Meet je pompdruk en kijk de dichtingen van je carb na.
mvg Bart
Meet je pompdruk en kijk de dichtingen van je carb na.
mvg Bart
Re: 850 tl start slecht na langer stil staan
Bart,
hoe of met wat heb je het lek van die aftapbout gedicht?
Mijn carburateur (zenith 32 if 7) lekt daar nu ook en ook bij een pakking.
Benzine loopt bij mij ook terug door een kapotte benzinepomp/brandstofpomp.
hoe of met wat heb je het lek van die aftapbout gedicht?
Mijn carburateur (zenith 32 if 7) lekt daar nu ook en ook bij een pakking.
Benzine loopt bij mij ook terug door een kapotte benzinepomp/brandstofpomp.
Re: 850 tl start slecht na langer stil staan
[quote="froufroum"]hoe of met wat heb je het lek van die aftapbout gedicht?quote]
Gewoon; boutje eruit geschroefd, nieuwe dichting er op en terug erin. Wel ff kijken of er geen beschadigingen zijn. Meer stelt het niet voor
succes er mee, Bart
Gewoon; boutje eruit geschroefd, nieuwe dichting er op en terug erin. Wel ff kijken of er geen beschadigingen zijn. Meer stelt het niet voor
succes er mee, Bart
Re: 850 tl start slecht na langer stil staan
bedankt Bart. Het ging mij inderdaad ook erom of er misschien meer was dan alleen de dichting.
Bij mij is de pakking aan de onderkant ook slecht, dus de carburateur gaat er af sowieso af. Voorlopig even een andere carburateur erop en de oude nakijken.
Bij mij is de pakking aan de onderkant ook slecht, dus de carburateur gaat er af sowieso af. Voorlopig even een andere carburateur erop en de oude nakijken.
Re: 850 tl start slecht na langer stil staan
ik heb dit dus ook bij mijn gtl, kan iemand een foto plaatsen van het juiste plekkie waar ik moet zoeken, is het vervangen veel werk?
Sjefke, de blauwe 99-LHZ-4!
Re: 850 tl start slecht na langer stil staan
Ik weet de exacte plaats niet meer, maar ik heb wel een foto van de achterkant van de carburateur.
Misschien dat iemand anders de juiste bout kan aanwijzen a.d.h. van de foto: http://img209.imageshack.us/img209/2498/img0441f.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Het was in ieder geval duidelijk aan de achterkant (kant richting de bestuurder) te zien zodra er benzine in de vlotterkamer zat.
Misschien dat iemand anders de juiste bout kan aanwijzen a.d.h. van de foto: http://img209.imageshack.us/img209/2498/img0441f.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Het was in ieder geval duidelijk aan de achterkant (kant richting de bestuurder) te zien zodra er benzine in de vlotterkamer zat.
Re: 850 tl start slecht na langer stil staan
Een simpel iets kan ook de benzineslang zijn. Omdat de R4's niet meer de jongste zijn kunnen er nog oudere slangen zijn die in de loop der jaren uitdrogen en dan poreus worden. Hierdoor loopt de benzine ook terug naar de tank en moet deze weer eerst opgepompt worden.
Re: 850 tl start slecht na langer stil staan
Ik heb welliswaar een andere motor 956 cc, maar dat teruglopen opgelost met een dubbel brandstoffilter.
Er zit er een VOOR de pomp en een TUSSEN pomp en carburateur.
Uit mijn 850 tijd kan ik me alleen herinneren dat ik ooit de pomp heb moeten vervangen omdat die lekte
en aan de carburateur heb ik buiten nieuwe pakkingen nooit iets verandert.
Een lekkage aan een filter is ook mogelijk, deze hebben plastic tuitjes en kunnen open scheuren tussen tuit en rubber aansluiting benzineleiding.
Je moet ff met z'n tween zijn, de een geeft gas en de ander loopt met wat afwasmiddel de naden langs,
een spuitbus voor lekke gaskoppelingen is ook goed. De auto moet lopen anders doet de benzinepomp niets.
Er zit er een VOOR de pomp en een TUSSEN pomp en carburateur.
Uit mijn 850 tijd kan ik me alleen herinneren dat ik ooit de pomp heb moeten vervangen omdat die lekte
en aan de carburateur heb ik buiten nieuwe pakkingen nooit iets verandert.
Een lekkage aan een filter is ook mogelijk, deze hebben plastic tuitjes en kunnen open scheuren tussen tuit en rubber aansluiting benzineleiding.
Je moet ff met z'n tween zijn, de een geeft gas en de ander loopt met wat afwasmiddel de naden langs,
een spuitbus voor lekke gaskoppelingen is ook goed. De auto moet lopen anders doet de benzinepomp niets.