850 tl start slecht na langer stil staan

Storing met onbekende oorzaak? Stel hier je vraag! Verder alles over het afstellen van de motor

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
Fransoos
Berichten: 611
Lid geworden op: vr dec 16, 2011 7:09 pm

850 tl start slecht na langer stil staan

Bericht: # 139355Bericht Fransoos »

Als de auto een week stil staat duurt het lang voordat hij aanslaat. Loopt ie eenmaal en je zet hem uit dan start ie meteen. Ook bij warme motor is dit het geval. Ontsteking is inorde en rijd verder prima.
Tweety
Berichten: 2071
Lid geworden op: zo feb 22, 2009 12:31 am

Re: 850 tl start slecht na langer stil staan

Bericht: # 139358Bericht Tweety »

lucht lek in de brandstof pomp of slechte brandstof pomp...?
Gebruikersavatar
jeje
Berichten: 46
Lid geworden op: wo sep 21, 2011 8:22 pm
Locatie: Dronten
Contacteer:

Re: 850 tl start slecht na langer stil staan

Bericht: # 139372Bericht jeje »

Komt bekend voor. Mijn TL doet hetzelfde. Ik denk dat gewoon even duurt voordat de brandstof de carburateur heeft bereikt vanuit de tank. Ik zag dat er bij Melun RP brandstofpompen zijn ontwikkeld die een handpompje hebben om dit probleem min of meer te omzeilen. MAar of dat veel tijdwinst geeft? Zolang je accu goed is lijkt me dit niet een technisch probleem, maar een gevolg van het ontwerp?
R1123 04-02-1986
deutz
Berichten: 1777
Lid geworden op: zo okt 25, 2009 11:34 pm
Locatie: zaltbommel

Re: 850 tl start slecht na langer stil staan

Bericht: # 139392Bericht deutz »

Mischien is je choke klep opening tov van de gasklep opening niet goed afgesteld.
gr.Jan.
niet geschoten is altijd mis!
BVDP
Berichten: 694
Lid geworden op: do jun 19, 2008 3:34 pm
Locatie: Oud-Turnhout

Re: 850 tl start slecht na langer stil staan

Bericht: # 139409Bericht BVDP »

Heb ik ook gehad bij mijn 850 TL. Benzinepomp vervangen en een lek gedicht aan de vlotterkamer en het was opgelost. Aan de vlotterkamer zit een aftapbout met dichting. Die lekte bij me tot de vlotterkamer leeg was. Om te starten moest de vlotterkamer dus eerst terug vol en met een pomp die ook wat lekte duurde dat dus even.
Meet je pompdruk en kijk de dichtingen van je carb na.

mvg Bart
Gebruikersavatar
froufroum
Berichten: 98
Lid geworden op: vr mar 30, 2012 7:09 pm
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Re: 850 tl start slecht na langer stil staan

Bericht: # 143194Bericht froufroum »

Bart,

hoe of met wat heb je het lek van die aftapbout gedicht?

Mijn carburateur (zenith 32 if 7) lekt daar nu ook en ook bij een pakking.
Benzine loopt bij mij ook terug door een kapotte benzinepomp/brandstofpomp.
BVDP
Berichten: 694
Lid geworden op: do jun 19, 2008 3:34 pm
Locatie: Oud-Turnhout

Re: 850 tl start slecht na langer stil staan

Bericht: # 143202Bericht BVDP »

[quote="froufroum"]hoe of met wat heb je het lek van die aftapbout gedicht?quote]

Gewoon; boutje eruit geschroefd, nieuwe dichting er op en terug erin. Wel ff kijken of er geen beschadigingen zijn. Meer stelt het niet voor :wink:

succes er mee, Bart
Gebruikersavatar
froufroum
Berichten: 98
Lid geworden op: vr mar 30, 2012 7:09 pm
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Re: 850 tl start slecht na langer stil staan

Bericht: # 143209Bericht froufroum »

bedankt Bart. Het ging mij inderdaad ook erom of er misschien meer was dan alleen de dichting.

Bij mij is de pakking aan de onderkant ook slecht, dus de carburateur gaat er af sowieso af. Voorlopig even een andere carburateur erop en de oude nakijken.
Rik
Berichten: 2690
Lid geworden op: di jan 18, 2005 11:29 am
Locatie: Tilburg

Re: 850 tl start slecht na langer stil staan

Bericht: # 143218Bericht Rik »

ik heb dit dus ook bij mijn gtl, kan iemand een foto plaatsen van het juiste plekkie waar ik moet zoeken, is het vervangen veel werk?
Sjefke, de blauwe 99-LHZ-4!
Gebruikersavatar
froufroum
Berichten: 98
Lid geworden op: vr mar 30, 2012 7:09 pm
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Re: 850 tl start slecht na langer stil staan

Bericht: # 143236Bericht froufroum »

Ik weet de exacte plaats niet meer, maar ik heb wel een foto van de achterkant van de carburateur.
Misschien dat iemand anders de juiste bout kan aanwijzen a.d.h. van de foto: http://img209.imageshack.us/img209/2498/img0441f.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

Het was in ieder geval duidelijk aan de achterkant (kant richting de bestuurder) te zien zodra er benzine in de vlotterkamer zat.
Hengel
Berichten: 107
Lid geworden op: zo nov 18, 2007 4:35 pm

Re: 850 tl start slecht na langer stil staan

Bericht: # 143237Bericht Hengel »

Een simpel iets kan ook de benzineslang zijn. Omdat de R4's niet meer de jongste zijn kunnen er nog oudere slangen zijn die in de loop der jaren uitdrogen en dan poreus worden. Hierdoor loopt de benzine ook terug naar de tank en moet deze weer eerst opgepompt worden.
Gebruikersavatar
Rudi
Berichten: 2100
Lid geworden op: di jun 11, 2002 2:00 am
Locatie: Terheijden (N.Br.)

Re: 850 tl start slecht na langer stil staan

Bericht: # 143241Bericht Rudi »

Ik heb welliswaar een andere motor 956 cc, maar dat teruglopen opgelost met een dubbel brandstoffilter.
Er zit er een VOOR de pomp en een TUSSEN pomp en carburateur.
Uit mijn 850 tijd kan ik me alleen herinneren dat ik ooit de pomp heb moeten vervangen omdat die lekte
en aan de carburateur heb ik buiten nieuwe pakkingen nooit iets verandert.
Een lekkage aan een filter is ook mogelijk, deze hebben plastic tuitjes en kunnen open scheuren tussen tuit en rubber aansluiting benzineleiding.

Je moet ff met z'n tween zijn, de een geeft gas en de ander loopt met wat afwasmiddel de naden langs,
een spuitbus voor lekke gaskoppelingen is ook goed. De auto moet lopen anders doet de benzinepomp niets.
Plaats reactie