Rammel rechtsachter GTL

Storing met onbekende oorzaak? Stel hier je vraag! Verder alles over het afstellen van de motor

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
JanR4F6
Berichten: 83
Lid geworden op: wo okt 19, 2011 9:47 pm

Rammel rechtsachter GTL

Bericht: # 137501Bericht JanR4F6 »

Hallo mede-forummers,

Afgelopen zaterdag dan toch mijn langverwachte R4 GTL opgehaald. Bij de proefrit heb ik het niet gehoord, nu hoor ik bij oneffenheden een harde rammel uit de rechter achterhoek. Auto is recent helemaal onder hande genomen, vele delen vernieuwd en ook de schokdemping lijkt in orde.

Iemand enig idee waar ik het moet zoeken?

Bij voorbaat dank!
Tweety
Berichten: 2071
Lid geworden op: zo feb 22, 2009 12:31 am

Re: Rammel rechtsachter GTL

Bericht: # 137508Bericht Tweety »

Een rammel ? of en kloenk...? bij een rammel zou ik denken aan een loszittend deurslot of zo... of een loshangende benzineleiding/remleiding/handremkabel oid... bij een kloenk zou ik even kijken of de moer van de schokbreker misschien nog wat strakker kan... wees je ervan bewust dat 't erg moeilijk is om te horen waar een geluid vandaan komt terwijl je op de bestuurders stoel zit...
Gebruikersavatar
dirkoosterhoff
Berichten: 865
Lid geworden op: ma okt 11, 2010 1:08 pm
Locatie: Enschede

Re: Rammel rechtsachter GTL

Bericht: # 137511Bericht dirkoosterhoff »

Achterklepslot? Klep sluit niet helemaal?
Gebruikersavatar
Bertje
Berichten: 5172
Lid geworden op: wo mei 27, 2009 12:47 am
Locatie: Eindhoven

Re: Rammel rechtsachter GTL

Bericht: # 137528Bericht Bertje »

Achterwielophanging? Wiellagers? Ik zou de auto eens parkeren en er eens een beetje tegenaanduwen in de hoop dat je het geluid kunt reproduceren, eventueel met een helper de bron proberen te vinden...
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
JanR4F6
Berichten: 83
Lid geworden op: wo okt 19, 2011 9:47 pm

Re: Rammel rechtsachter GTL

Bericht: # 140799Bericht JanR4F6 »

Vandaag nieuwe schokdempers achter gemonteerd. Helaas is het geluid nog niet helemaal weg, wel wat minder "rammelig"

Iemand van jullie nog ideen? Silentblocks of iets dergelijks?
kneul0
Berichten: 150
Lid geworden op: zo jul 04, 2010 12:01 pm
Locatie: spijkenisse

Re: Rammel rechtsachter GTL

Bericht: # 140801Bericht kneul0 »

wat dirk zegt de achterklep was bij mij ook.
Gebruikersavatar
dick holtrop
Berichten: 1283
Lid geworden op: di aug 23, 2005 4:36 pm
Locatie: frentsjer
Contacteer:

Re: Rammel rechtsachter GTL

Bericht: # 140812Bericht dick holtrop »

ik heb heel lang gezocht, en bleek de klep open houder (hoe noem je dat ding met veer) tegen de stijl aan te tikken, deze zit echter wel links? kun je gemakkelijk verstellen op de deur dan komt de veer meer naar binnen toe.

zie maar groet dick
het komt zoals het komt, Handel is niet mijn hobby,stel gelukt nooit uit, je leeft maar 1 keer, het mag niet, maar het kan wel. de reis is leuker dan de eindbestemming.

niet omdat het moet maar omdat het kan
carelhj
Berichten: 199
Lid geworden op: ma feb 08, 2010 10:29 pm
Locatie: hattem

Re: Rammel rechtsachter GTL

Bericht: # 140841Bericht carelhj »

"Dat ding met veer heet "bakkersknecht" Hoe verzin je het.
Wat bij mij een rammel veroorzaakte was de ophangbeugel van het reservewiel. Niet goed aangedraaid en bij wat forse oneffenheden gerammel.

groeten van Carel
als je alleen een hamer hebt, lijkt alles op een spijker
Gebruikersavatar
Rutger-peer
Berichten: 1029
Lid geworden op: ma feb 22, 2010 12:27 am
Locatie: Groningen

Re: Rammel rechtsachter GTL

Bericht: # 140843Bericht Rutger-peer »

Zat laatst eens in de auto met de achterbank er uit. Toevallig keek ik even achterom en hoorde ik weer zo'n geratel, deze keer zag ik echter de klep heen en weer gaan. Dat wil zeggen: van links naar rechts. Hij tikt daarmee dus met het slot tegen de randen van de slotvanger heen en weer. Dat wil ook weleens lawaai maken dus.
Renault 4 GTL 1984 geel/oranje (341B).
Tweety
Berichten: 2071
Lid geworden op: zo feb 22, 2009 12:31 am

Re: Rammel rechtsachter GTL

Bericht: # 140848Bericht Tweety »

Die achterklepppen van de R4's ...pfff ... de scharniertjes zijn eigenlijk een beetje aan de kleine kant, maar wat nog veel erger is is de klep daardoor onderaan soms niet goed afsluit, waardoor uitlaat gassen naar binnen worden gezogen (jeugd trauma) vandaar dat de uitlaat voor het linker achterwiel toch de voorkeur geniet.
JanR4F6
Berichten: 83
Lid geworden op: wo okt 19, 2011 9:47 pm

Re: Rammel rechtsachter GTL

Bericht: # 140936Bericht JanR4F6 »

De rammel is opgelost!

Na het plaatsen van de waardeloze Boge schokdempers leek het probleem in de achterwielophanging te zitten. Tot vandaag de Monroe´s gemonteerd werden en de 4 weer rijdt zoals een 4 hoort te rijden!

Tevens de achterremmen geheel gereviseerd (voor was al gedaan) en de motor weer wat bij/afgesteld.

Ze loopt, veert en remt weer als een zonnetje!

Volgende project.....Twingo vouwdak inbouwen en dan tot +/- maart in de winterstalling.
Plaats reactie