Eerste start na 7 jaar...wat te vervangen?

Storing met onbekende oorzaak? Stel hier je vraag! Verder alles over het afstellen van de motor

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Gebruikersavatar
roberto
Berichten: 895
Lid geworden op: di jul 26, 2005 4:09 pm
Contacteer:

Re: Wat te vervangen?

Bericht: # 133263Bericht roberto »

Okido schreef:
Herman gt schreef:Okido schreef:
Even heel licht de contactpuntjes van de ontsteking opschuren en de punten in de verdelerkap schoonmaken.


Waar vind ik deze?
Onder het kapje (=verdelerkap) waar de 4 bougiekabels uitkomen. Niet eruit schroeven, want dan moet de ontsteking opnieuw worden gesteld.
De jongen is 15 jaar!

Wat is een kapje - wat is een verdelerkap - wat zijn contactpuntjes - wat is een bougiekabel - wat is onsteking stellen?
Gebruikersavatar
Goof
Berichten: 1782
Lid geworden op: wo jan 09, 2002 2:00 am
Locatie: N 51 15.32, E 5 33.206

Re: Wat te vervangen?

Bericht: # 133264Bericht Goof »

Herman gt schreef:Okido schreef:
Even heel licht de contactpuntjes van de ontsteking opschuren en de punten in de verdelerkap schoonmaken.


Waar vind ik deze?
Onder de motorkap! :lol:

Als ik het zo eventjes proef, dan is het misschien verstandiger dat je eerst even een snelcursusje basis autotechniek zoekt op het internet, voordat je begint met dit avontuur. Begrijp me niet verkeerd. Je bent nog erg jong en ik vind het knap dat je dit aandurft, maar veel simpeler dan een r4 wordt het niet. Om jezelf een hoop frustratie te besparen, is het toch wel makkelijk als je de beginselen van een interne verbandingsmotor begrijpt en wat basis vakjargon kent.

Om alsnog even concreet antwoord te geven op je vraag: De verdelerkap, is het kunsttof onderdeel waar de bougiekabels op zitten gebundeld. Onder de verdelerkap zit de zogenaamde rotor (die verdeelt de stroom over de bougiedkabels als de motor draait) Onder de rotor zit nog een plastic plaatje en daaronder zitten dan weer de contactpunten.
-------------------------------------------
R4: last but not leased
-------
Herman gt
Berichten: 24
Lid geworden op: zo jan 15, 2012 10:03 pm
Locatie: ermelo

Re: Wat te vervangen?

Bericht: # 133270Bericht Herman gt »

Ik denk dat de contact puntjes wel weet te vinden.
Ik heb wat foto's gemaakt van de renault,hoe kan ik deze bijvoegen?
Groeten Herman.
Gebruikersavatar
Rudolf2
Berichten: 1717
Lid geworden op: za dec 02, 2006 9:39 pm

Re: Wat te vervangen?

Bericht: # 133275Bericht Rudolf2 »

Bovenaan bij de fotowedstrijden staat een bruikbare beschrijving:
viewtopic.php?f=8&t=6940" onclick="window.open(this.href);return false;

Zelf druk ik na het kopieren en plakken eerst even hieronderaan op "voorbeeld", kun je zien of je de goede versie van de code hebt gekopieerd. Bij sommige codes komt er namelijk geen plaatje te staan, maar alleen maar code.

Rudolf
Herman gt
Berichten: 24
Lid geworden op: zo jan 15, 2012 10:03 pm
Locatie: ermelo

Re: Wat te vervangen?

Bericht: # 133277Bericht Herman gt »

Hier wat foto's van de 4.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
roberto
Berichten: 895
Lid geworden op: di jul 26, 2005 4:09 pm
Contacteer:

Re: Wat te vervangen?

Bericht: # 133278Bericht roberto »

Mooie kleur metalic blauw! dat wordt een echte Herman!!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Goof
Berichten: 1782
Lid geworden op: wo jan 09, 2002 2:00 am
Locatie: N 51 15.32, E 5 33.206

Re: Wat te vervangen?

Bericht: # 133286Bericht Goof »

Het lijkt een leuk project te zijn Herman. Alleen is het geen '68 er maar een '78 er. Als je het kenteken invoert bij de RDW dan krijg je precies de historie te zien. De auto staat iig nog geregistreerd bij de RDW, maar er is geen tenaamstelling bekend. Zijn er papieren bij de auto? Indien niet zo, zullen die aangevraagd moeten worden. Dat kost een paar tientjes geloof ik.
Verder staat de auto al langer stil dan je denkt. In februari 2000 zijn voor alle auto's met gele kentekenplaten verplicht nieuwe platen gekomen met het EU-logo. Aangezien deze auto dat nog niet heeft, betekent dit dat ie iig al vóór februari 2000 stil stond. Dus geen 7 jaar, maar al 12 jaar.

Van deze bouwjaren en zeker deze kleur zijn er erg weinig r4-tjes over. Ben er een beetje zuinig op aub.
Veel succes met de restauratie.
-------------------------------------------
R4: last but not leased
-------
Gebruikersavatar
Okido
Berichten: 946
Lid geworden op: zo apr 30, 2006 10:09 pm
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Re: Wat te vervangen?

Bericht: # 133299Bericht Okido »

Goof schreef:Verder staat de auto al langer stil dan je denkt. In februari 2000 zijn voor alle auto's met gele kentekenplaten verplicht nieuwe platen gekomen met het EU-logo. Aangezien deze auto dat nog niet heeft, betekent dit dat ie iig al vóór februari 2000 stil stond. Dus geen 7 jaar, maar al 12 jaar.
De nieuwe platen destijds gold voor de nieuwe serie kentekens vanaf circa half 1978. Dit kenteken behoort nog net tot die, die niet vervangen hoefde te worden.
Super 5 1.7 Turbo
Rodeo 6 1.4 Turbo
Twingo III 1.0
Twingo I 1.2
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 3124
Lid geworden op: do apr 04, 2002 2:00 am
Locatie: ZZ9 Plural Z Alpha
Contacteer:

Re: Wat te vervangen?

Bericht: # 133300Bericht Hanz »

Leuk project! Ik zie de originele bekleding nog zitten. Ben benieuwd hoe hij eruit ziet als je er een keer een tuinslang overheen hebt gehaald...
Gebruikersavatar
Goof
Berichten: 1782
Lid geworden op: wo jan 09, 2002 2:00 am
Locatie: N 51 15.32, E 5 33.206

Re: Wat te vervangen?

Bericht: # 133301Bericht Goof »

Okido schreef:
Goof schreef:Verder staat de auto al langer stil dan je denkt. In februari 2000 zijn voor alle auto's met gele kentekenplaten verplicht nieuwe platen gekomen met het EU-logo. Aangezien deze auto dat nog niet heeft, betekent dit dat ie iig al vóór februari 2000 stil stond. Dus geen 7 jaar, maar al 12 jaar.
De nieuwe platen destijds gold voor de nieuwe serie kentekens vanaf circa half 1978. Dit kenteken behoort nog net tot die, die niet vervangen hoefde te worden.
Bij mijn weten is het zo dat gele-plaat diende zowieso vervangen te worden. Misschien dat deze auto nog net met blauwe platen mag rijden, maar volgens mij mag niemand nog met deze gele platen rijden.
-------------------------------------------
R4: last but not leased
-------
Gebruikersavatar
Rudi
Berichten: 2100
Lid geworden op: di jun 11, 2002 2:00 am
Locatie: Terheijden (N.Br.)

Re: Wat te vervangen?

Bericht: # 133307Bericht Rudi »

Zonde dat er al zoveel aan gesloopt lijkt te zijn. Succes met restaureren. Kijk eens bij Roberto en boerammetje voor resultaten.
Mark4GTL
Berichten: 2954
Lid geworden op: wo jul 12, 2006 4:36 pm
Locatie: Enschede in het mooie Twente
Contacteer:

Re: Wat te vervangen?

Bericht: # 133308Bericht Mark4GTL »

Komt deze bij toeval uit Linde weg?
Automobielen:
Blauwe Volvo 245 uit 1979
Hemelsblauwe Renault 4 L project uit 1967
Renault FUEGO GTL 1983 Grijs
Land Rover 109 Hardtop 1973 Camouflage

Oldtimeridioot...

http://www.mijnrenault4.nl
Herman gt
Berichten: 24
Lid geworden op: zo jan 15, 2012 10:03 pm
Locatie: ermelo

Re: Wat te vervangen?

Bericht: # 133309Bericht Herman gt »

Bedankt voor de spontane reactie's. :D
Hier steek ik veel van op,dit heb ik wel nodig als ik aan dit project begin.
Deze renault komt niet bij de linde weg weg.
De onderdelen die op de foto's ontbreken krijg ik er bij.
Groeten Herman.
Hengel
Berichten: 107
Lid geworden op: zo nov 18, 2007 4:35 pm

Re: Wat te vervangen?

Bericht: # 133311Bericht Hengel »

Goof schreef:
Okido schreef:
Goof schreef:Verder staat de auto al langer stil dan je denkt. In februari 2000 zijn voor alle auto's met gele kentekenplaten verplicht nieuwe platen gekomen met het EU-logo. Aangezien deze auto dat nog niet heeft, betekent dit dat ie iig al vóór februari 2000 stil stond. Dus geen 7 jaar, maar al 12 jaar.
De nieuwe platen destijds gold voor de nieuwe serie kentekens vanaf circa half 1978. Dit kenteken behoort nog net tot die, die niet vervangen hoefde te worden.
Bij mijn weten is het zo dat gele-plaat diende zowieso vervangen te worden. Misschien dat deze auto nog net met blauwe platen mag rijden, maar volgens mij mag niemand nog met deze gele platen rijden.
Klopt, het zijn of blauwe platen voor een auto op kenteken tot en met 31-12-1977 of gele euro-platen voor een auto op kentekendatum vanaf 1-1-1978.

Op zich is 1978 een soort overgangsjaar van blauw naar geel geweest, maar achteraf is 1-1-1978 als datum genomen zonder dat dit officieel ergens vastgelegd is.

Mocht deze R4 weer de weg op willen met een verse APK is een eis dat deze oude kentekenplaten worden vervangen door de europlaten.
Gebruikersavatar
roberto
Berichten: 895
Lid geworden op: di jul 26, 2005 4:09 pm
Contacteer:

Re: Wat te vervangen?

Bericht: # 133312Bericht roberto »

Herman voor de kentekenplaten aan de beurt zijn dan zijn we alweer een tijdje verder! dus haal een paard bij de boer trek hem de schuur uit accu erin en kijk wat hij doet!
Plaats reactie