Verkoudheid ?
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
-
- Berichten: 9001
- Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
- Locatie: Duckstad
Verkoudheid ?
Een jaartje geleden schreef ik er ook al eens over... onze F6 "verslikt" zich af en toe. Zo lijkt het tenminste. Gewoon rijden, rustig dezelfde snelheid aanhouden, dan ineens is het net of hij zich verslikt, dus even houdtie in en dan gaat hij ook weer gewoon lekker verder.Het nadeel is dat die verslikking een fractie van een seconde is dus geen tijd om te zoeken wat het kan zijn. Ook weet je nooit van te voren wanneer het gebeurt. Nu heb ik het idee dat het vaker gebeurt dan voorheen. Eerst was het hooguit 2x per rit (van zo'n 25 km) maar nu is het vaker tijdens een rit. Nog steeds zo'n korte 'hik' dus waar moet ik dat gaan zoeken....
1108cc, Velleman ontsteking, LPG, accu vol, nieuwe bougies ....
1108cc, Velleman ontsteking, LPG, accu vol, nieuwe bougies ....
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Re: Verkoudheid ?
verwijderd
Laatst gewijzigd door roberto op di nov 22, 2011 12:33 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Verkoudheid ?
Roberto,druppeltje water in de lpg-tank? ik heb ook ongeveer zoiets gehad, zat het bobine naar de verdeler
draadje los! (daarna het Vellemankitje ingebouwd).
gr.Jan.
draadje los! (daarna het Vellemankitje ingebouwd).
gr.Jan.
niet geschoten is altijd mis!
Re: Verkoudheid ?
Je hebt gelijk Jan ik heb het niet heel goed gelezen ik ging er van uit dat het benzine was, zoveel rijden er niet op gas! ik zal mijn bericht verwijderen.
Re: Verkoudheid ?
Wat is Velleman ontsteking? (moet ook nwe)
http://www.bouwvalinfrankrijk.blogspot.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Citroën C15D 1991, Peugeot 205D 1986, Renault 4F4 1108cc 1983, Yamaha XS850-3cil. 1977.
Citroën C15D 1991, Peugeot 205D 1986, Renault 4F4 1108cc 1983, Yamaha XS850-3cil. 1977.
-
- Berichten: 9001
- Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
- Locatie: Duckstad
Re: Verkoudheid ?
Elektronisch ontstekingssysteem voor auto's.boerBon schreef:Wat is Velleman ontsteking? (moet ook nwe)
Kijk hier maar eens
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
-
- Berichten: 2765
- Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
- Locatie: Diemen
Re: Verkoudheid ?
Heb je dit euvel zowel zomers als 's winters?
Re: Verkoudheid ?
Bedankt voor de info!Elektronisch ontstekingssysteem voor auto's.
Kijk hier maar eens
http://www.bouwvalinfrankrijk.blogspot.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Citroën C15D 1991, Peugeot 205D 1986, Renault 4F4 1108cc 1983, Yamaha XS850-3cil. 1977.
Citroën C15D 1991, Peugeot 205D 1986, Renault 4F4 1108cc 1983, Yamaha XS850-3cil. 1977.
-
- Berichten: 9001
- Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
- Locatie: Duckstad
Re: Verkoudheid ?
Ja. warm of koud, droog of nat, maakt niet uit...Willem de Zwijger schreef:Heb je dit euvel zowel zomers als 's winters?
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Re: Verkoudheid ?
Hulpventurie los in de aanzuigbuis? kun je even voelen met je wijsvinger, effe heen en weer halen.
gr.Jan.
gr.Jan.
niet geschoten is altijd mis!
Re: Verkoudheid ?
@ Paul,
wat voor verdamper zit erop?
vr gr Fons
wat voor verdamper zit erop?
vr gr Fons
Erg geel (X lichtblauw als mijn bedje)
-
- Berichten: 9001
- Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
- Locatie: Duckstad
Re: Verkoudheid ?
Voor LPG kan die hulpventurie zelfs niet aanwezig zijn; dat is iets voor als je op ontvetter (benzine) rijdt....deutz schreef:Hulpventurie los in de aanzuigbuis? kun je even voelen met je wijsvinger, effe heen en weer halen.
gr.Jan.
maar hij zit niet los.
RVIER schreef:@ Paul,
wat voor verdamper zit erop?
vr gr Fons
Landi, type Patton
met vaccuumslangske op inltsprtstk
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Re: Verkoudheid ?
Kortsluiting ?? 't moet haast wel iets electrisch zijn... gas doet 't eigenlijk altijd.. zit er niet ergens een draadje los... 't kan ook een bougie zijn die af en toe dienst weigert of bougie kabel..
-
- Berichten: 9001
- Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
- Locatie: Duckstad
Re: Verkoudheid ?
Ik had al een verhaaltje geschreven bij R4 gespot maar omdat het probleem met de R4 hier ook wat beschreven wordt zet ik het ook maar hier neer.
De gedachten dus dat ie op benzine en gas tegelijkertijd reed is het dus niet. Op gas doet ie het niet meer. Lopen wel maar rijden met een hoop gestotter dus. Op benzine gaat het iets langer goed, ook wel gestotter maar t lijkt iets minder fanatiek.
Enkele weken geleden is de koppakking eruit geblazen door iemand die (helaas) te weinig verstand heeft van koelwater en er is mee doorgereden tot de R4 er zelf mee ophield. De gasverdamper is daardoor natuurlijk ook te heet geworden, of bevroren door het gas, terwijl er op de grote weg gereden werd. Zou die daar een knak van meegekregen hebben?
Vanmiddag ga ik ene poging doen tot repareren want zaterdag hebben we 'm nodig en zondag moet ie mee naar de Renoow-sjoow in Delfgauw...
Kopie-en-plak van ander topic:
Gisteren was F4 dag...
1e ik reed met onze F6 maar midden in Eindhoven hield ie ermee op. Effe wat kijken en aan verschillende stekkertjes bewogen te hebben deed ie het weer en kwam ik tot Geldrop. Toen niks meer, niet op gas en niet op benzine.
Rudolf was met een auto-ambulance onderweg en in de buurt dus die kwam me vriendelijk opslepen. Met de R4 op de kar via de pomp om zowel benzine als gas bij te tanken om zeker te zijn dat er dit in zit. Bij mijn sleutelhok aangekomen stond daar een wit/blauwe GTL te staan. 2e R4 dus op 1 dag... Die gerepareerd en toen op de kar gezet en weggebracht naar ene plek waar een stuk of 4 R4tjes bij elkaar stonden. Daarna met de kar naar Breda om weer een R4 te laden en daarna weer terug naar mij om 'm daar neer te zetten. Aangezien het inmiddels behoorlijk mistig was wilde ik niet langer wachten en heb na een korte inspectie van onze F6 geconstateerd dat ie zowel op benzine als gas 'tegelijk' liep dus vandaar dat gestotter, dacht ik. Wat met de slangetjes en stekkertjes gepield de boel zo gemaakt (provisoriesj) zodat ik mechanisch kon kiezen om op gas of benzine te rijden. Ik huiswaarts. Eerst op gas maar na een kilometer of 8 wilde hij dat niet meer. Omgezet op benzine ging beter en verder. Door een wegafsluiting moest ik een flink stuk omrijden en op een onhandige drukke plek besloot hij er maar weer mee te stoppen. Aan de kant geduwd, weer gekeken, kon niks vinden.10 minuutjes gewacht, geprobeerd en hoppa, liep gelijk. Toen maar weer omgedraaid en terug naar de sleutelplek en m'n zwager gebeld of ie me kwam ophalen.... met zijn R4. 8 R4tjes op 1 dag... vandaag ga ik lekker met mijn Oldsmobile rijden en als ik een R4tje tegenkom kijk ik de andere kant op...
De gedachten dus dat ie op benzine en gas tegelijkertijd reed is het dus niet. Op gas doet ie het niet meer. Lopen wel maar rijden met een hoop gestotter dus. Op benzine gaat het iets langer goed, ook wel gestotter maar t lijkt iets minder fanatiek.
Enkele weken geleden is de koppakking eruit geblazen door iemand die (helaas) te weinig verstand heeft van koelwater en er is mee doorgereden tot de R4 er zelf mee ophield. De gasverdamper is daardoor natuurlijk ook te heet geworden, of bevroren door het gas, terwijl er op de grote weg gereden werd. Zou die daar een knak van meegekregen hebben?
Vanmiddag ga ik ene poging doen tot repareren want zaterdag hebben we 'm nodig en zondag moet ie mee naar de Renoow-sjoow in Delfgauw...
Kopie-en-plak van ander topic:
Gisteren was F4 dag...
1e ik reed met onze F6 maar midden in Eindhoven hield ie ermee op. Effe wat kijken en aan verschillende stekkertjes bewogen te hebben deed ie het weer en kwam ik tot Geldrop. Toen niks meer, niet op gas en niet op benzine.
Rudolf was met een auto-ambulance onderweg en in de buurt dus die kwam me vriendelijk opslepen. Met de R4 op de kar via de pomp om zowel benzine als gas bij te tanken om zeker te zijn dat er dit in zit. Bij mijn sleutelhok aangekomen stond daar een wit/blauwe GTL te staan. 2e R4 dus op 1 dag... Die gerepareerd en toen op de kar gezet en weggebracht naar ene plek waar een stuk of 4 R4tjes bij elkaar stonden. Daarna met de kar naar Breda om weer een R4 te laden en daarna weer terug naar mij om 'm daar neer te zetten. Aangezien het inmiddels behoorlijk mistig was wilde ik niet langer wachten en heb na een korte inspectie van onze F6 geconstateerd dat ie zowel op benzine als gas 'tegelijk' liep dus vandaar dat gestotter, dacht ik. Wat met de slangetjes en stekkertjes gepield de boel zo gemaakt (provisoriesj) zodat ik mechanisch kon kiezen om op gas of benzine te rijden. Ik huiswaarts. Eerst op gas maar na een kilometer of 8 wilde hij dat niet meer. Omgezet op benzine ging beter en verder. Door een wegafsluiting moest ik een flink stuk omrijden en op een onhandige drukke plek besloot hij er maar weer mee te stoppen. Aan de kant geduwd, weer gekeken, kon niks vinden.10 minuutjes gewacht, geprobeerd en hoppa, liep gelijk. Toen maar weer omgedraaid en terug naar de sleutelplek en m'n zwager gebeld of ie me kwam ophalen.... met zijn R4. 8 R4tjes op 1 dag... vandaag ga ik lekker met mijn Oldsmobile rijden en als ik een R4tje tegenkom kijk ik de andere kant op...
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Re: Verkoudheid ?
he Paul,
als op gas stationair wel loopt maar verder niet doet kunnen er eigenlijk maar twee oorzaken zijn.
- krijgt hij genoeg gas? zit misschien het filter onder de gasklep vol troep
- als hij genoeg gas krijgt, moet je eens aan de vacuumslag van de verdamper lurken. Als de motor dan niet reageert is het membraan kapot
vr gr Fons
als op gas stationair wel loopt maar verder niet doet kunnen er eigenlijk maar twee oorzaken zijn.
- krijgt hij genoeg gas? zit misschien het filter onder de gasklep vol troep
- als hij genoeg gas krijgt, moet je eens aan de vacuumslag van de verdamper lurken. Als de motor dan niet reageert is het membraan kapot
vr gr Fons
Erg geel (X lichtblauw als mijn bedje)