Verkoudheid ?

Storing met onbekende oorzaak? Stel hier je vraag! Verder alles over het afstellen van de motor

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Verkoudheid ?

Bericht: # 131998Bericht R4F6GTX Automaat »

Een jaartje geleden schreef ik er ook al eens over... onze F6 "verslikt" zich af en toe. Zo lijkt het tenminste. Gewoon rijden, rustig dezelfde snelheid aanhouden, dan ineens is het net of hij zich verslikt, dus even houdtie in en dan gaat hij ook weer gewoon lekker verder.Het nadeel is dat die verslikking (?) een fractie van een seconde is dus geen tijd om te zoeken wat het kan zijn. Ook weet je nooit van te voren wanneer het gebeurt. Nu heb ik het idee dat het vaker gebeurt dan voorheen. Eerst was het hooguit 2x per rit (van zo'n 25 km) maar nu is het vaker tijdens een rit. Nog steeds zo'n korte 'hik' dus waar moet ik dat gaan zoeken....
1108cc, Velleman ontsteking, LPG, accu vol, nieuwe bougies .... :o
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Gebruikersavatar
roberto
Berichten: 895
Lid geworden op: di jul 26, 2005 4:09 pm
Contacteer:

Re: Verkoudheid ?

Bericht: # 131999Bericht roberto »

verwijderd
Laatst gewijzigd door roberto op di nov 22, 2011 12:33 am, 1 keer totaal gewijzigd.
deutz
Berichten: 1776
Lid geworden op: zo okt 25, 2009 11:34 pm
Locatie: zaltbommel

Re: Verkoudheid ?

Bericht: # 132002Bericht deutz »

Roberto,druppeltje water in de lpg-tank? ik heb ook ongeveer zoiets gehad, zat het bobine naar de verdeler
draadje los! (daarna het Vellemankitje ingebouwd).
gr.Jan.
niet geschoten is altijd mis!
Gebruikersavatar
roberto
Berichten: 895
Lid geworden op: di jul 26, 2005 4:09 pm
Contacteer:

Re: Verkoudheid ?

Bericht: # 132004Bericht roberto »

Je hebt gelijk Jan ik heb het niet heel goed gelezen ik ging er van uit dat het benzine was, zoveel rijden er niet op gas! ik zal mijn bericht verwijderen.
Gebruikersavatar
boerBon
Berichten: 112
Lid geworden op: za okt 01, 2011 12:02 pm
Locatie: Franse Ardennen

Re: Verkoudheid ?

Bericht: # 132009Bericht boerBon »

Wat is Velleman ontsteking? :oops: (moet ook nwe)
http://www.bouwvalinfrankrijk.blogspot.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Citroën C15D 1991, Peugeot 205D 1986, Renault 4F4 1108cc 1983, Yamaha XS850-3cil. 1977.
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Re: Verkoudheid ?

Bericht: # 132011Bericht R4F6GTX Automaat »

boerBon schreef:Wat is Velleman ontsteking? :oops: (moet ook nwe)
Elektronisch ontstekingssysteem voor auto's.
Kijk hier maar eens
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Willem de Zwijger
Berichten: 2765
Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
Locatie: Diemen

Re: Verkoudheid ?

Bericht: # 132016Bericht Willem de Zwijger »

Heb je dit euvel zowel zomers als 's winters?
Gebruikersavatar
boerBon
Berichten: 112
Lid geworden op: za okt 01, 2011 12:02 pm
Locatie: Franse Ardennen

Re: Verkoudheid ?

Bericht: # 132028Bericht boerBon »

Elektronisch ontstekingssysteem voor auto's.
Kijk hier maar eens
Bedankt voor de info!
http://www.bouwvalinfrankrijk.blogspot.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Citroën C15D 1991, Peugeot 205D 1986, Renault 4F4 1108cc 1983, Yamaha XS850-3cil. 1977.
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Re: Verkoudheid ?

Bericht: # 132032Bericht R4F6GTX Automaat »

Willem de Zwijger schreef:Heb je dit euvel zowel zomers als 's winters?
Ja. warm of koud, droog of nat, maakt niet uit...
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
deutz
Berichten: 1776
Lid geworden op: zo okt 25, 2009 11:34 pm
Locatie: zaltbommel

Re: Verkoudheid ?

Bericht: # 132033Bericht deutz »

Hulpventurie los in de aanzuigbuis? kun je even voelen met je wijsvinger, effe heen en weer halen.
gr.Jan.
niet geschoten is altijd mis!
RVIER
Berichten: 2280
Lid geworden op: di okt 31, 2006 12:23 am
Locatie: eindhoven

Re: Verkoudheid ?

Bericht: # 132035Bericht RVIER »

@ Paul,
wat voor verdamper zit erop?

vr gr Fons
Erg geel (X lichtblauw als mijn bedje)
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Re: Verkoudheid ?

Bericht: # 132039Bericht R4F6GTX Automaat »

deutz schreef:Hulpventurie los in de aanzuigbuis? kun je even voelen met je wijsvinger, effe heen en weer halen.
gr.Jan.
Voor LPG kan die hulpventurie zelfs niet aanwezig zijn; dat is iets voor als je op ontvetter (benzine) rijdt....
maar hij zit niet los.

RVIER schreef:@ Paul,
wat voor verdamper zit erop?

vr gr Fons

Landi, type Patton
met vaccuumslangske op inltsprtstk
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Tweety
Berichten: 2071
Lid geworden op: zo feb 22, 2009 12:31 am

Re: Verkoudheid ?

Bericht: # 132045Bericht Tweety »

Kortsluiting ?? 't moet haast wel iets electrisch zijn... gas doet 't eigenlijk altijd.. zit er niet ergens een draadje los... 't kan ook een bougie zijn die af en toe dienst weigert of bougie kabel..
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Re: Verkoudheid ?

Bericht: # 132063Bericht R4F6GTX Automaat »

Ik had al een verhaaltje geschreven bij R4 gespot maar omdat het probleem met de R4 hier ook wat beschreven wordt zet ik het ook maar hier neer.
De gedachten dus dat ie op benzine en gas tegelijkertijd reed is het dus niet. Op gas doet ie het niet meer. Lopen wel maar rijden met een hoop gestotter dus. Op benzine gaat het iets langer goed, ook wel gestotter maar t lijkt iets minder fanatiek.
Enkele weken geleden is de koppakking eruit geblazen door iemand die (helaas) te weinig verstand heeft van koelwater en er is mee doorgereden tot de R4 er zelf mee ophield. De gasverdamper is daardoor natuurlijk ook te heet geworden, of bevroren door het gas, terwijl er op de grote weg gereden werd. Zou die daar een knak van meegekregen hebben?
Vanmiddag ga ik ene poging doen tot repareren want zaterdag hebben we 'm nodig en zondag moet ie mee naar de Renoow-sjoow in Delfgauw...



Kopie-en-plak van ander topic:
Gisteren was F4 dag...
1e ik reed met onze F6 maar midden in Eindhoven hield ie ermee op. Effe wat kijken en aan verschillende stekkertjes bewogen te hebben deed ie het weer en kwam ik tot Geldrop. Toen niks meer, niet op gas en niet op benzine.
Rudolf was met een auto-ambulance onderweg en in de buurt dus die kwam me vriendelijk opslepen. Met de R4 op de kar via de pomp om zowel benzine als gas bij te tanken om zeker te zijn dat er dit in zit. Bij mijn sleutelhok aangekomen stond daar een wit/blauwe GTL te staan. 2e R4 dus op 1 dag... Die gerepareerd en toen op de kar gezet en weggebracht naar ene plek waar een stuk of 4 R4tjes bij elkaar stonden. Daarna met de kar naar Breda om weer een R4 te laden en daarna weer terug naar mij om 'm daar neer te zetten. Aangezien het inmiddels behoorlijk mistig was wilde ik niet langer wachten en heb na een korte inspectie van onze F6 geconstateerd dat ie zowel op benzine als gas 'tegelijk' liep dus vandaar dat gestotter, dacht ik. Wat met de slangetjes en stekkertjes gepield de boel zo gemaakt (provisoriesj) zodat ik mechanisch kon kiezen om op gas of benzine te rijden. Ik huiswaarts. Eerst op gas maar na een kilometer of 8 wilde hij dat niet meer. Omgezet op benzine ging beter en verder. Door een wegafsluiting moest ik een flink stuk omrijden en op een onhandige drukke plek besloot hij er maar weer mee te stoppen. Aan de kant geduwd, weer gekeken, kon niks vinden.10 minuutjes gewacht, geprobeerd en hoppa, liep gelijk. Toen maar weer omgedraaid en terug naar de sleutelplek en m'n zwager gebeld of ie me kwam ophalen.... met zijn R4. 8 R4tjes op 1 dag... vandaag ga ik lekker met mijn Oldsmobile rijden en als ik een R4tje tegenkom kijk ik de andere kant op...
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
RVIER
Berichten: 2280
Lid geworden op: di okt 31, 2006 12:23 am
Locatie: eindhoven

Re: Verkoudheid ?

Bericht: # 132064Bericht RVIER »

he Paul,
als op gas stationair wel loopt maar verder niet doet kunnen er eigenlijk maar twee oorzaken zijn.
- krijgt hij genoeg gas? zit misschien het filter onder de gasklep vol troep
- als hij genoeg gas krijgt, moet je eens aan de vacuumslag van de verdamper lurken. Als de motor dan niet reageert is het membraan kapot :-(

vr gr Fons
Erg geel (X lichtblauw als mijn bedje)
Plaats reactie