acceleratie probleem

Storing met onbekende oorzaak? Stel hier je vraag! Verder alles over het afstellen van de motor

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
bartje110
Berichten: 3
Lid geworden op: ma nov 21, 2011 8:46 pm

acceleratie probleem

Bericht: # 131990Bericht bartje110 »

goedeavond allemaal
ik heb een renault 4 uit 83 met 11oo motor ik heb problemen met accelereren zodra ik gas geef( belast) begint hij te smoren heb al diverse carburateurs gemonteerd maar geen resultaat compressietest gedaan deze was perfect nieuwe bougies nieuwe punten nieuwe bougiekabels nieuwe spruitstukpakking nog steeds hetzelfde wie o wie helpt mij :D :D :D

met vriendelijke groet bartje
Gebruikersavatar
Rudi
Berichten: 2100
Lid geworden op: di jun 11, 2002 2:00 am
Locatie: Terheijden (N.Br.)

Re: acceleratie probleem

Bericht: # 131991Bericht Rudi »

Heb je al eens zonder luchtfilter gereden, dat kan nu (deed ik vorig jaar ook), dan hoor je pas echt of het aan je carb ligt.
In ieder geval moet je de juiste instelling op je carb gebruiken middels de mengsel- en chokeschroef.
Vervang voor de zekerheid ook je benzinefilters, op de juiste wijze monteren...

Succes, Rudi

Vergeet het te vragen, waar woon je?
bartje110
Berichten: 3
Lid geworden op: ma nov 21, 2011 8:46 pm

Re: acceleratie probleem

Bericht: # 131992Bericht bartje110 »

goedenavond ik woon in sprang capelle bij waalwijk maar ik heb al zonder luchtfilter gereden maar dat geeft geen effect ook als ik de choke open zet blijft hij te weinig power geven alleen als ik heel langzaam gas geef dan accelereert hij wel maar dan nog niet lekker

mvg bartho beerens
Gebruikersavatar
Rudi
Berichten: 2100
Lid geworden op: di jun 11, 2002 2:00 am
Locatie: Terheijden (N.Br.)

Re: acceleratie probleem

Bericht: # 131993Bericht Rudi »

Heb je de linker stelschroef op je carburateur afgesteld zoals omschreven in de Kluwer?
Helemaal dicht draaien en dan 3 volle slagen open als aanvangs instelling.
Blijft je choke niet hangen.
Staan je contactpunten echt goed met 0.4 open (voelermaat)

Deze week weinig tijd, werk op het Minervum te Breda, misschien in de pauze iets regelen...

Rudi
Gebruikersavatar
roberto
Berichten: 895
Lid geworden op: di jul 26, 2005 4:09 pm
Contacteer:

Re: acceleratie probleem

Bericht: # 131997Bericht roberto »

Probeer Dry Fuel van Wynns en daarna een nieuw benzine filter en het probleem is waarschijnlijk opgelost.

Afbeelding

Afbeelding
deutz
Berichten: 1776
Lid geworden op: zo okt 25, 2009 11:34 pm
Locatie: zaltbommel

Re: acceleratie probleem

Bericht: # 132003Bericht deutz »

In het bezine pompje zit ook een filtergaasje!! evenals in de carb. ingang, waar het benz. slangetje opgaat.
Misschien te weinig opbrengst van de benz.pomp! of de aanzuigleiding vanaf de tank verstopt, tankdopgaatje
verstopt? en ga zo maar door!!
gr.Jan.
niet geschoten is altijd mis!
Willem de Zwijger
Berichten: 2765
Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
Locatie: Diemen

Re: acceleratie probleem

Bericht: # 132014Bericht Willem de Zwijger »

Om de verwarring compleet te maken: ik ben van de stroming die er van uit gaat dat een motorisch probleem elektrisch is tot het tegendeel bewezen is, dus:
- nieuwe rotorkap / rotor / condensator staan nog niet in je lijstje
- ontsteking afstellen op contacthoek en ontsteektijdstip

Als dat gedaan is zoek ik het verder in de brandstof of lucht. Knalt hij in de uitlaat bij remmen op de motor?Dat draaien aan de stationar sproeier heeft mi geen nut omdat het probleem zich alleen op toeren voordoet.
R.Derkse
Berichten: 54
Lid geworden op: do mar 16, 2006 7:52 pm
Locatie: "Oppe Ruiver"

Re: acceleratie probleem

Bericht: # 132029Bericht R.Derkse »

hoi controleer of het slangetje dat van de carb. naar de vacuumvervroeger/naast de verdelerkap
loopt dicht is !!! :roll:
Gr Rene
bartje110
Berichten: 3
Lid geworden op: ma nov 21, 2011 8:46 pm

Re: acceleratie probleem

Bericht: # 132049Bericht bartje110 »

bedankt allemaal gahet ff allemaal proberen gr bartje
:D
Gebruikersavatar
Goof
Berichten: 1782
Lid geworden op: wo jan 09, 2002 2:00 am
Locatie: N 51 15.32, E 5 33.206

Re: acceleratie probleem

Bericht: # 132113Bericht Goof »

Smoren in welke zin? Houdt de motor gelijkmatig in alsof alle fut er ineens uit loopt, of is het meer stotterend en stotend dat hij dan niet vooruit komt? In het eerste geval zou ik het zoeken in de brandstoftoevoer, in het tweede geval in de ontsteking. Aangezien je aangeeft dat de motor er bij onbelast accellereren schijnbaar geen last van heeft, vermoed ik sterk een brandstofprobleem. Omdat je aangeeft meerdere carbs te hebben geprobeerd en dat geen oplossing geeft, denk ik aan de toevoer. Beginnen met filtertje te vervangen (als het uberhaupt aanwezig is). Is het dan niet opgelost dan pomp los halen en schoonmaken en benzineleiding en tank reinigen. Dit laatste door eerst de plug onder de tank los te draaien en tank leeg maken. Daarna met perslucht de leiding vanaf de pomp doorblazen. Ten slotte schone benzine door de leiding naar de tank laten lopen en tank "schoonspoelen". Ben benieuwd wat eruit komt. Zou zomaar een hoop water en rommel bij kunnen zitten. Heb dat eens gehad met een GTL die geen brandstoffilter had, dus je kon niet zien dat er zooi mee kwam. Bleek door condensatie er door de jaren heen een paar liter water in de tank te zitten. Tja, dat drinken die blokjes niet graag.
-------------------------------------------
R4: last but not leased
-------
Tweety
Berichten: 2071
Lid geworden op: zo feb 22, 2009 12:31 am

Re: acceleratie probleem

Bericht: # 132150Bericht Tweety »

Ik denk vaak heel snel... valse lucht... bij mij zat er eens een scheurtje in het slangetje van het spruitstuk terug naar de carbi... net op het spruitstuk dus nog voor de restrictie... en aan de onderkant van het slangetje dus dat was niet te zien... en dat gaf een effect stationair liep ie wel ok een beetje sneller dan normaal (ik heb een digitale toerenteller)... maar als je het gas opentrok dan begon ie te stoten en zo tijdens het optrekken ...behalve als je meteen vol gas gaf, dan trok ie 'm ineens er vaak wel doorheen... en volgas liep ie ook wel aardig. (baai)
Plaats reactie