verkeerde kleur besteld?
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
verkeerde kleur besteld?
Dag,
ik heb de volgende vraag:
ik heb online verf besteld (www.franzose.de) voor mijn renault, kleurcode 417. Nu blijkt dat de geleverde verf behoorlijk afwijkt van de originele kleur 417 (+/-2 tinten lichter).
Nu zag ik zojuist dat ik bij deze firma kleurcode 417/1 heb besteld en dat er ook een 417/2 bestaat (http://www.franzose.de/de/Renault/R4/La ... er/Page-2/).
Weet iemand mij te vertellen of er verschil zit in deze kleuren, en dat ik dus misschien 417/2 had moeten bestellen?
Ik hoop dat iemand mij uitsluitsel kan geven.
alvast bedankt,
gr. Bart
ik heb de volgende vraag:
ik heb online verf besteld (www.franzose.de) voor mijn renault, kleurcode 417. Nu blijkt dat de geleverde verf behoorlijk afwijkt van de originele kleur 417 (+/-2 tinten lichter).
Nu zag ik zojuist dat ik bij deze firma kleurcode 417/1 heb besteld en dat er ook een 417/2 bestaat (http://www.franzose.de/de/Renault/R4/La ... er/Page-2/).
Weet iemand mij te vertellen of er verschil zit in deze kleuren, en dat ik dus misschien 417/2 had moeten bestellen?
Ik hoop dat iemand mij uitsluitsel kan geven.
alvast bedankt,
gr. Bart
-
- Berichten: 157
- Lid geworden op: di okt 10, 2006 8:59 pm
- Locatie: Enschede
Nou ik ben er inmiddels wel achter dat je met de code's die in de auto staan vermeld bij de meeste verfboeren niet meer hoeft aan te komen.
Zeker als je geen verf op waterbasis wilt is het erg moeilijk.
Ik heb bij mijn auto verf laten maken met de orginele code ( waar ze dan weer een ander nummer bij zoeken ) nou het leek er niet op!!
Nu heb ik maar lak op kleur laten maken bij de auto.
Dit is wel redelijk goed geworden maar als het op is moet ik dus weer lak laten maken en dan is het natuurlijk weer net iets anders.
Bij mijn vorige vier ( de Gedarmerie blauwe ) waren ook twee kleur variaties een A en een B nummer hier zat ook een behoorlijk verschil in.
Ga er dus maar van uit dat je die andere moet hebben.
Succes Dirk.
Zeker als je geen verf op waterbasis wilt is het erg moeilijk.
Ik heb bij mijn auto verf laten maken met de orginele code ( waar ze dan weer een ander nummer bij zoeken ) nou het leek er niet op!!
Nu heb ik maar lak op kleur laten maken bij de auto.
Dit is wel redelijk goed geworden maar als het op is moet ik dus weer lak laten maken en dan is het natuurlijk weer net iets anders.
Bij mijn vorige vier ( de Gedarmerie blauwe ) waren ook twee kleur variaties een A en een B nummer hier zat ook een behoorlijk verschil in.
Ga er dus maar van uit dat je die andere moet hebben.
Succes Dirk.
-
- Berichten: 2954
- Lid geworden op: wo jul 12, 2006 4:36 pm
- Locatie: Enschede in het mooie Twente
- Contacteer:
ik heb bij de blauwe 4 de kleurcode opgeschreven (xxxA) en daarmee langs de sigam coatings gegaan.
die kleurcode + bouwjaar + merk& type leverde de juiste kleur op.
bij de rode (nu nog in restauratie) zelfde gedaan, had nu alleen de B kleur.
weet het kleurverschil niet, maar zal aannemelijk zijn.
die kleurcode + bouwjaar + merk& type leverde de juiste kleur op.
bij de rode (nu nog in restauratie) zelfde gedaan, had nu alleen de B kleur.
weet het kleurverschil niet, maar zal aannemelijk zijn.
Automobielen:
Blauwe Volvo 245 uit 1979
Hemelsblauwe Renault 4 L project uit 1967
Renault FUEGO GTL 1983 Grijs
Land Rover 109 Hardtop 1973 Camouflage
Oldtimeridioot...
http://www.mijnrenault4.nl
Blauwe Volvo 245 uit 1979
Hemelsblauwe Renault 4 L project uit 1967
Renault FUEGO GTL 1983 Grijs
Land Rover 109 Hardtop 1973 Camouflage
Oldtimeridioot...
http://www.mijnrenault4.nl
het handige van dit duitse bedrijf was juist dat je op originele Renault code je verf kan bestellen, maar dan moet je dus, zoals jullie suggereren, wel de juiste kleurcode kiezen. In mijn geval dus waarschijnlijk 417/2, zonde!
Maar goed, weet ik in ieder geval dat ik niet hoef te gaan klagen bij dat bedrijf en kan ik op zoek gaan naar geschikte verf om mijn verf mee te vermengen!
gr. Bart
Maar goed, weet ik in ieder geval dat ik niet hoef te gaan klagen bij dat bedrijf en kan ik op zoek gaan naar geschikte verf om mijn verf mee te vermengen!
gr. Bart
-
- Berichten: 2765
- Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
- Locatie: Diemen
-
- Berichten: 2765
- Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
- Locatie: Diemen
Ik heb bij mijn werkgever (garagebedrijf) op basis van de kleurcode op het spatbord verf besteld, en zowaar blijkt na het spuitwerk dat de kleur vrijwel niet afwijkt van de kleur die al 20 jaar op het 4tje zit.
Waar de verf vandaan komt heb ik geen idee van, maar het is kennelijk nog mogelijk om op basis van kleurnummers aan de goede verf te komen.
Rudolf
Waar de verf vandaan komt heb ik geen idee van, maar het is kennelijk nog mogelijk om op basis van kleurnummers aan de goede verf te komen.
Rudolf
-
- Berichten: 2765
- Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
- Locatie: Diemen
fotootje zal ik binnenkort even maken. Zit eerst nog even met twee probleempjes die ik moet oplossen.
het eerste geval is een niet goed werkende vlotterbakafsluiting (of hoe dat ding ook heet). Wat er gebeurt is dat dat ding blijft hangen waardoor mijn benzine uit allerlei gaten van mijn carb loopt. Waarschijnlijk bekend R4 euvel? ik heb er nu in totaal 3 verschillende (gebruikte) in gedraaid en steeds gebeurt er hetzelfde. Ik dacht dat ik eindelijk een goede had gevonden, maar ik kon vanmiddag op de parkeerplaats van mijn werk weer vrolijk de carburateur uit elkaar draaien....
tweede geval is dat mijn remblokken van linkervoorwiel ineens niet meer goed terugkomen, wat wel vreemd is want remmerij is geheel vernieuwd (nieuwe leidingen, slangen, blokken, schijven, cups.). Was wel vervelend op de snelweg, dat ik het gevoel kreeg dat ik met de handrem reed, maar dan op mijn voorwielen. Werd ook goed warm trouwens. Maar goed, maar even uit elkaar halen in het weekend.
eerst maar even in het vraag en aanbod forum vragen waar ik het beste zo'n afsluiting voor in mijn carb kan aanschaffen...
het eerste geval is een niet goed werkende vlotterbakafsluiting (of hoe dat ding ook heet). Wat er gebeurt is dat dat ding blijft hangen waardoor mijn benzine uit allerlei gaten van mijn carb loopt. Waarschijnlijk bekend R4 euvel? ik heb er nu in totaal 3 verschillende (gebruikte) in gedraaid en steeds gebeurt er hetzelfde. Ik dacht dat ik eindelijk een goede had gevonden, maar ik kon vanmiddag op de parkeerplaats van mijn werk weer vrolijk de carburateur uit elkaar draaien....
tweede geval is dat mijn remblokken van linkervoorwiel ineens niet meer goed terugkomen, wat wel vreemd is want remmerij is geheel vernieuwd (nieuwe leidingen, slangen, blokken, schijven, cups.). Was wel vervelend op de snelweg, dat ik het gevoel kreeg dat ik met de handrem reed, maar dan op mijn voorwielen. Werd ook goed warm trouwens. Maar goed, maar even uit elkaar halen in het weekend.
eerst maar even in het vraag en aanbod forum vragen waar ik het beste zo'n afsluiting voor in mijn carb kan aanschaffen...
-
- Berichten: 2765
- Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
- Locatie: Diemen
Ik heb wel eens een hangende vlotternaald gehad, maar nog nooit in een origineel R4 blok, en het is voor zover mij bekend geen typisch R4 euvel, hier op het Forum is volgens mijn herinnering niemand er ooit over begonnen. Misschien verstandig om de hele carb maar te vervangen, alstie het bij verschillende naalden doet ga je toch twijfelen aan de behuizing.
Maar even kijken of je bij die remblokken met een beetje vet de geleiding kunt verbeteren.
Maar even kijken of je bij die remblokken met een beetje vet de geleiding kunt verbeteren.