verkeerde kleur besteld?

Alles over verf, anti-roest, vochtverdrijving, stalling

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

bart4gtl
Berichten: 46
Lid geworden op: vr apr 05, 2002 2:00 am

verkeerde kleur besteld?

Bericht: # 99180Bericht bart4gtl »

Dag,
ik heb de volgende vraag:
ik heb online verf besteld (www.franzose.de) voor mijn renault, kleurcode 417. Nu blijkt dat de geleverde verf behoorlijk afwijkt van de originele kleur 417 (+/-2 tinten lichter).

Nu zag ik zojuist dat ik bij deze firma kleurcode 417/1 heb besteld en dat er ook een 417/2 bestaat (http://www.franzose.de/de/Renault/R4/La ... er/Page-2/).

Weet iemand mij te vertellen of er verschil zit in deze kleuren, en dat ik dus misschien 417/2 had moeten bestellen?

Ik hoop dat iemand mij uitsluitsel kan geven.

alvast bedankt,

gr. Bart
Dirk R4Gendarmerie
Berichten: 157
Lid geworden op: di okt 10, 2006 8:59 pm
Locatie: Enschede

Bericht: # 99187Bericht Dirk R4Gendarmerie »

Nou ik ben er inmiddels wel achter dat je met de code's die in de auto staan vermeld bij de meeste verfboeren niet meer hoeft aan te komen.
Zeker als je geen verf op waterbasis wilt is het erg moeilijk.
Ik heb bij mijn auto verf laten maken met de orginele code ( waar ze dan weer een ander nummer bij zoeken ) nou het leek er niet op!!
Nu heb ik maar lak op kleur laten maken bij de auto.
Dit is wel redelijk goed geworden maar als het op is moet ik dus weer lak laten maken en dan is het natuurlijk weer net iets anders.
Bij mijn vorige vier ( de Gedarmerie blauwe ) waren ook twee kleur variaties een A en een B nummer hier zat ook een behoorlijk verschil in.
Ga er dus maar van uit dat je die andere moet hebben.

Succes Dirk.
Mark4GTL
Berichten: 2954
Lid geworden op: wo jul 12, 2006 4:36 pm
Locatie: Enschede in het mooie Twente
Contacteer:

Bericht: # 99188Bericht Mark4GTL »

ik heb bij de blauwe 4 de kleurcode opgeschreven (xxxA) en daarmee langs de sigam coatings gegaan.

die kleurcode + bouwjaar + merk& type leverde de juiste kleur op.

bij de rode (nu nog in restauratie) zelfde gedaan, had nu alleen de B kleur.

weet het kleurverschil niet, maar zal aannemelijk zijn.
Automobielen:
Blauwe Volvo 245 uit 1979
Hemelsblauwe Renault 4 L project uit 1967
Renault FUEGO GTL 1983 Grijs
Land Rover 109 Hardtop 1973 Camouflage

Oldtimeridioot...

http://www.mijnrenault4.nl
bart4gtl
Berichten: 46
Lid geworden op: vr apr 05, 2002 2:00 am

Bericht: # 99195Bericht bart4gtl »

het handige van dit duitse bedrijf was juist dat je op originele Renault code je verf kan bestellen, maar dan moet je dus, zoals jullie suggereren, wel de juiste kleurcode kiezen. In mijn geval dus waarschijnlijk 417/2, zonde!

Maar goed, weet ik in ieder geval dat ik niet hoef te gaan klagen bij dat bedrijf en kan ik op zoek gaan naar geschikte verf om mijn verf mee te vermengen!

gr. Bart
Willem de Zwijger
Berichten: 2765
Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
Locatie: Diemen

Bericht: # 99199Bericht Willem de Zwijger »

Ik zou altijd direct contact opnemen met de franzose om het uit te leggen, met een beetje goeie wil kun je dan omruilen. Ze doen vaker zaken met oude auto maniakken, en hebben wellicht vaker met een dergelijk kleurenbijltje gehakt. Nee heb je, ja.....
bart4gtl
Berichten: 46
Lid geworden op: vr apr 05, 2002 2:00 am

Bericht: # 99202Bericht bart4gtl »

dat is waar, maar dat gaat me te veel tijd kosten. Ik heb inmiddels de verf op kleur laten brengen, en vandaag wordt ie gespoten, dit weekend weer voor het eerst rijden sinds 3 jaar!!
Willem de Zwijger
Berichten: 2765
Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
Locatie: Diemen

Bericht: # 99204Bericht Willem de Zwijger »

Begrijp ik goed dat je de hele auto laat overspuiten? Is dit 2k (op thinnerbasis) of zo'n moderne waterbasis lak?
bart4gtl
Berichten: 46
Lid geworden op: vr apr 05, 2002 2:00 am

Bericht: # 99207Bericht bart4gtl »

niet de hele auto, dat wordt mij een beetje te dure grap. Alleen de vier spatborden in zijn geheel. De rest van de auto zit nog goed in de orignele lak.
Daarvoor gebruik ik inderdaad 2 komponenten lak net zoals de originele lak, anders gaat het niet goed komen.

gr. Bart
Gebruikersavatar
Rudolf2
Berichten: 1717
Lid geworden op: za dec 02, 2006 9:39 pm

Bericht: # 99219Bericht Rudolf2 »

Ik heb bij mijn werkgever (garagebedrijf) op basis van de kleurcode op het spatbord verf besteld, en zowaar blijkt na het spuitwerk dat de kleur vrijwel niet afwijkt van de kleur die al 20 jaar op het 4tje zit.
Waar de verf vandaan komt heb ik geen idee van, maar het is kennelijk nog mogelijk om op basis van kleurnummers aan de goede verf te komen.

Rudolf
bart4gtl
Berichten: 46
Lid geworden op: vr apr 05, 2002 2:00 am

Bericht: # 99229Bericht bart4gtl »

inmiddels is de kleur gemengd en zijn mijn spatborden gespoten. En het resultaat is zeer acceptabel! Er is geen kleurverschil en als ik eens even een flink Commandant feestje ga houden komt het qua glans ook wel goed!
Blij dat ik weer rij!

gr. Bart
Willem de Zwijger
Berichten: 2765
Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
Locatie: Diemen

Bericht: # 99234Bericht Willem de Zwijger »

Gefeliciteerd! Heb je een fotootje?
bart4gtl
Berichten: 46
Lid geworden op: vr apr 05, 2002 2:00 am

Bericht: # 99243Bericht bart4gtl »

fotootje zal ik binnenkort even maken. Zit eerst nog even met twee probleempjes die ik moet oplossen.
het eerste geval is een niet goed werkende vlotterbakafsluiting (of hoe dat ding ook heet). Wat er gebeurt is dat dat ding blijft hangen waardoor mijn benzine uit allerlei gaten van mijn carb loopt. Waarschijnlijk bekend R4 euvel? ik heb er nu in totaal 3 verschillende (gebruikte) in gedraaid en steeds gebeurt er hetzelfde. Ik dacht dat ik eindelijk een goede had gevonden, maar ik kon vanmiddag op de parkeerplaats van mijn werk weer vrolijk de carburateur uit elkaar draaien....

tweede geval is dat mijn remblokken van linkervoorwiel ineens niet meer goed terugkomen, wat wel vreemd is want remmerij is geheel vernieuwd (nieuwe leidingen, slangen, blokken, schijven, cups.). Was wel vervelend op de snelweg, dat ik het gevoel kreeg dat ik met de handrem reed, maar dan op mijn voorwielen. Werd ook goed warm trouwens. Maar goed, maar even uit elkaar halen in het weekend.

eerst maar even in het vraag en aanbod forum vragen waar ik het beste zo'n afsluiting voor in mijn carb kan aanschaffen...
Willem de Zwijger
Berichten: 2765
Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
Locatie: Diemen

Bericht: # 99246Bericht Willem de Zwijger »

Ik heb wel eens een hangende vlotternaald gehad, maar nog nooit in een origineel R4 blok, en het is voor zover mij bekend geen typisch R4 euvel, hier op het Forum is volgens mijn herinnering niemand er ooit over begonnen. Misschien verstandig om de hele carb maar te vervangen, alstie het bij verschillende naalden doet ga je toch twijfelen aan de behuizing.

Maar even kijken of je bij die remblokken met een beetje vet de geleiding kunt verbeteren.
bart4gtl
Berichten: 46
Lid geworden op: vr apr 05, 2002 2:00 am

Bericht: # 99250Bericht bart4gtl »

Tja, als ie niet blijft hangen, loopt ie meteen ook goed, dus ik denk dat er met de rest van de carb niet zoveel mis is. Maar als het lastig is om zo'n vlotternaald los te krijgen, hou ik me ook aanbevolen voor een goed werkende carburateur. Heeft er iemand nog een in de aanbieding?
Gebruikersavatar
brecht
Berichten: 2013
Lid geworden op: wo jul 16, 2003 2:00 am
Locatie: Woerden
Contacteer:

Bericht: # 99251Bericht brecht »

Hey,

als je uit dat remporbleem bent, ben ik ook wel benieuwd, klink precies als het probleem van de estafette
Plaats reactie