galvaniseren
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
galvaniseren
wie ooh wie kan me helpen.
Ben dus opzoek naar een adres waar ik mijn chassie in een bad kan laten galvaniseren. Dus niet opspuiten en opbakken, maar echt onderdompelen.
Was al in gesprek met een bedrijf, maar dat heeft gisteren laten weten het niet meer te doen.
Alleen concrete andwoorden graag
Ben dus opzoek naar een adres waar ik mijn chassie in een bad kan laten galvaniseren. Dus niet opspuiten en opbakken, maar echt onderdompelen.
Was al in gesprek met een bedrijf, maar dat heeft gisteren laten weten het niet meer te doen.
Alleen concrete andwoorden graag
R4F4 FASA 1977
http://schoapke-r4-fasa.weebly.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://schoapke-r4-fasa.weebly.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Berichten: 2765
- Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
- Locatie: Diemen
Ik heb even een oude werkgever gebeld waar we eens een complete voetgangersbrug (2,5 m breed, 2 m hoog en 30 m lang ong) in 1 keer lieten galvaniseren. De gene die daar nu aanwezig was wist echter niet meer te vertellen welk bedrijf dat deed. Hij dacht dat dat in het buitenland was gedaan en niet in Nederland.
Daar kom je dus niet echt veel verder mee, behalve dta je je zoekgebied kan vergroten...
Daar kom je dus niet echt veel verder mee, behalve dta je je zoekgebied kan vergroten...
was ook bezig met een bedrijf bij de zuiderburen, maar het schijnt dat een groot bedrijf alle kleintjes opkoopt en dat grote bedrijf doet het dus niet bij "kleine"chassies als die van ons. Als het een dikke van een 4x4 was, was het en ander verhaal.
Maar heb de boel nou kaar dicht en redelijk schoon en wil; zo onderhand wel weer eens verder. Dus wie o wie
Maar heb de boel nou kaar dicht en redelijk schoon en wil; zo onderhand wel weer eens verder. Dus wie o wie
R4F4 FASA 1977
http://schoapke-r4-fasa.weebly.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://schoapke-r4-fasa.weebly.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Berichten: 26
- Lid geworden op: di feb 05, 2008 1:52 pm
- Locatie: Rijssen
- Contacteer:
-
- Berichten: 9001
- Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
- Locatie: Duckstad
Ik ben bijna zover dat een dik 4x4 chassis wil laten stralen/galvaniseren. Misschien tegelijkertijd doen dan?schoapke schreef:..... Als het een dikke van een 4x4 was, was het en ander verhaal.
Hier in Overpelt/Neerpelt zie ik geregeld een wagen met aanhangerchassis'erop rijden die naar en van de galvanieerder komen; misschien 'm toch eens achterna rijden en in in de straat voor mijn tuintje zit ook een vent die aanhangers bouwt, dacht ik
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
laat graag iets weten als je wat meer weet Paul
R4F4 FASA 1977
http://schoapke-r4-fasa.weebly.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://schoapke-r4-fasa.weebly.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tja jongens, af en toe weet Goof jullie toch nog te vinden.
Ben momenteel veel te druk met het (zelf) bouwen van mijn woning, dus het r4-vuur staat helaas op een veel te laag pitje.
Anyway, galvaniseren. Mooi spul is dat. Heb het toen ondanks alle waarschuwingen van iederen voor kromtrekken toch gewaagd. Chassis is recht gebleven en roest never nooit meer.
Wat ik je aanraadt is om te proberen bij een lokale staalboer wat te regelen, zodat die je chassis laat verzinken. Over het algemeen kom je namelijk als particulier niet binnen bij een verzinkerij. Voor een grote klant als een staalboer willen ze nog wel eens wat "buiten standaard" doen.
Mijn chassis is idd in belgië verzinkt. Het enige waar je rekening mee moet houden is dat eventueel achtergebleven bouten in je chassis er nooit meer uit gaan en dat alle schroefdraad opnieuw opgetapt moet worden. Ook als je ooit een ongeluk krijgt is het afgelopen, want lassen van het chassis is er ook niet meer bij.
Bij mij kostte de operatie een paar jaar geleden ongeveer 130 euri. Wel te overzien dus, want tectyl is ook niet bepaald goedkoop.
Ben momenteel veel te druk met het (zelf) bouwen van mijn woning, dus het r4-vuur staat helaas op een veel te laag pitje.
Anyway, galvaniseren. Mooi spul is dat. Heb het toen ondanks alle waarschuwingen van iederen voor kromtrekken toch gewaagd. Chassis is recht gebleven en roest never nooit meer.
Wat ik je aanraadt is om te proberen bij een lokale staalboer wat te regelen, zodat die je chassis laat verzinken. Over het algemeen kom je namelijk als particulier niet binnen bij een verzinkerij. Voor een grote klant als een staalboer willen ze nog wel eens wat "buiten standaard" doen.
Mijn chassis is idd in belgië verzinkt. Het enige waar je rekening mee moet houden is dat eventueel achtergebleven bouten in je chassis er nooit meer uit gaan en dat alle schroefdraad opnieuw opgetapt moet worden. Ook als je ooit een ongeluk krijgt is het afgelopen, want lassen van het chassis is er ook niet meer bij.
Bij mij kostte de operatie een paar jaar geleden ongeveer 130 euri. Wel te overzien dus, want tectyl is ook niet bepaald goedkoop.
-------------------------------------------
R4: last but not leased
-------
R4: last but not leased
-------
kijk dat schept hoop.
vrijdag maar eens rond neuzen in het tilburgsche dan maar
vrijdag maar eens rond neuzen in het tilburgsche dan maar
R4F4 FASA 1977
http://schoapke-r4-fasa.weebly.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://schoapke-r4-fasa.weebly.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
heb jij die aanhanger man mischien ook al gesproken Paul?
R4F4 FASA 1977
http://schoapke-r4-fasa.weebly.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://schoapke-r4-fasa.weebly.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Berichten: 9001
- Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
- Locatie: Duckstad