galvaniseren

Alles over verf, anti-roest, vochtverdrijving, stalling

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
schoapke
Berichten: 2773
Lid geworden op: zo okt 20, 2002 2:00 am
Locatie: Tilburg

galvaniseren

Bericht: # 97262Bericht schoapke »

wie ooh wie kan me helpen.
Ben dus opzoek naar een adres waar ik mijn chassie in een bad kan laten galvaniseren. Dus niet opspuiten en opbakken, maar echt onderdompelen.
Was al in gesprek met een bedrijf, maar dat heeft gisteren laten weten het niet meer te doen.

Alleen concrete andwoorden graag
R4F4 FASA 1977
http://schoapke-r4-fasa.weebly.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Willem de Zwijger
Berichten: 2765
Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
Locatie: Diemen

Bericht: # 97263Bericht Willem de Zwijger »

Goof of Da-Goof heeft het laten doen, hij waart hier niet meer rond maar misschien werkt het e-mail adres in z'n profiel nog.
Gebruikersavatar
brecht
Berichten: 2013
Lid geworden op: wo jul 16, 2003 2:00 am
Locatie: Woerden
Contacteer:

Bericht: # 97290Bericht brecht »

Ik heb even een oude werkgever gebeld waar we eens een complete voetgangersbrug (2,5 m breed, 2 m hoog en 30 m lang ong) in 1 keer lieten galvaniseren. De gene die daar nu aanwezig was wist echter niet meer te vertellen welk bedrijf dat deed. Hij dacht dat dat in het buitenland was gedaan en niet in Nederland.

Daar kom je dus niet echt veel verder mee, behalve dta je je zoekgebied kan vergroten...
Gebruikersavatar
GijSsie
Berichten: 1707
Lid geworden op: za nov 05, 2005 11:20 pm
Locatie: Nederland

Bericht: # 97296Bericht GijSsie »

Babysmile (of iets in de richting :oops: ) was hier dacht ik ook mee bezig in Belgie meen ik...

Meestal word het spul naarbelgie getransporteerd en daar in een badje gegooid... je kan het dus net zo goed zelf maar belgie brengen... zeker als je dicht bij de grens woont...
Savane 1993 =D
schoapke
Berichten: 2773
Lid geworden op: zo okt 20, 2002 2:00 am
Locatie: Tilburg

Bericht: # 97298Bericht schoapke »

was ook bezig met een bedrijf bij de zuiderburen, maar het schijnt dat een groot bedrijf alle kleintjes opkoopt en dat grote bedrijf doet het dus niet bij "kleine"chassies als die van ons. Als het een dikke van een 4x4 was, was het en ander verhaal.

Maar heb de boel nou kaar dicht en redelijk schoon en wil; zo onderhand wel weer eens verder. Dus wie o wie
R4F4 FASA 1977
http://schoapke-r4-fasa.weebly.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Albert Brinks
Berichten: 26
Lid geworden op: di feb 05, 2008 1:52 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht: # 97300Bericht Albert Brinks »

misschien dat ze dit bij zincoat willen, ik heb eigenlijk geen idee of ze hier ook particulier werk doen. Pas wel op met dubbel plaatwerk dat wordt zo mooi rond :evil:
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Bericht: # 97308Bericht R4F6GTX Automaat »

schoapke schreef:..... Als het een dikke van een 4x4 was, was het en ander verhaal.
Ik ben bijna zover dat een dik 4x4 chassis wil laten stralen/galvaniseren. Misschien tegelijkertijd doen dan?

Hier in Overpelt/Neerpelt zie ik geregeld een wagen met aanhangerchassis'erop rijden die naar en van de galvanieerder komen; misschien 'm toch eens achterna rijden en in in de straat voor mijn tuintje zit ook een vent die aanhangers bouwt, dacht ik
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
schoapke
Berichten: 2773
Lid geworden op: zo okt 20, 2002 2:00 am
Locatie: Tilburg

Bericht: # 97321Bericht schoapke »

laat graag iets weten als je wat meer weet Paul
R4F4 FASA 1977
http://schoapke-r4-fasa.weebly.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Goof
Berichten: 1782
Lid geworden op: wo jan 09, 2002 2:00 am
Locatie: N 51 15.32, E 5 33.206

Bericht: # 97395Bericht Goof »

Tja jongens, af en toe weet Goof jullie toch nog te vinden. :D
Ben momenteel veel te druk met het (zelf) bouwen van mijn woning, dus het r4-vuur staat helaas op een veel te laag pitje. :(
Anyway, galvaniseren. Mooi spul is dat. Heb het toen ondanks alle waarschuwingen van iederen voor kromtrekken toch gewaagd. Chassis is recht gebleven en roest never nooit meer.
Wat ik je aanraadt is om te proberen bij een lokale staalboer wat te regelen, zodat die je chassis laat verzinken. Over het algemeen kom je namelijk als particulier niet binnen bij een verzinkerij. Voor een grote klant als een staalboer willen ze nog wel eens wat "buiten standaard" doen.
Mijn chassis is idd in belgië verzinkt. Het enige waar je rekening mee moet houden is dat eventueel achtergebleven bouten in je chassis er nooit meer uit gaan en dat alle schroefdraad opnieuw opgetapt moet worden. Ook als je ooit een ongeluk krijgt is het afgelopen, want lassen van het chassis is er ook niet meer bij.
Bij mij kostte de operatie een paar jaar geleden ongeveer 130 euri. Wel te overzien dus, want tectyl is ook niet bepaald goedkoop.
-------------------------------------------
R4: last but not leased
-------
schoapke
Berichten: 2773
Lid geworden op: zo okt 20, 2002 2:00 am
Locatie: Tilburg

Bericht: # 97400Bericht schoapke »

kijk dat schept hoop.
vrijdag maar eens rond neuzen in het tilburgsche dan maar
R4F4 FASA 1977
http://schoapke-r4-fasa.weebly.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
schoapke
Berichten: 2773
Lid geworden op: zo okt 20, 2002 2:00 am
Locatie: Tilburg

Bericht: # 97435Bericht schoapke »

heb jij die aanhanger man mischien ook al gesproken Paul?
R4F4 FASA 1977
http://schoapke-r4-fasa.weebly.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Bericht: # 97441Bericht R4F6GTX Automaat »

Nee, ik ben heen en weer aan het rijden met R4tjes halen dus voorlopig kom ik niet in Bels... morgen (zat.) weer naar BoZ voor een F6
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Plaats reactie