Ontroesten
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
jij bent echt wel goed hé
bedankt voor de hulp paul
ja kliko was dus goed idee maar door het volume werkt het dus niet,
conclusie: prima methode voor kleinere onderdelen waar je met de slijptol/staalborstel e.d. niet bijkomt of als er leuke/interrssante tekst in het metaal gestandst is ofzo ,voor grote dingen , als plaatwerk /deuren, werkt het dus niet, ook het idee van een carrosserie in een zwembadje is geen haalbare kaart. wat weer wel mogelijk zou zijn is als je een bak maakt (evt. met zeil) die passend is voor hetgeen je wilt ontroesten,maar dat loont niet voor één enkel ding dat moet je alweer iets seriematigs gaan doen
groeten ,ronny
bedankt voor de hulp paul
ja kliko was dus goed idee maar door het volume werkt het dus niet,
conclusie: prima methode voor kleinere onderdelen waar je met de slijptol/staalborstel e.d. niet bijkomt of als er leuke/interrssante tekst in het metaal gestandst is ofzo ,voor grote dingen , als plaatwerk /deuren, werkt het dus niet, ook het idee van een carrosserie in een zwembadje is geen haalbare kaart. wat weer wel mogelijk zou zijn is als je een bak maakt (evt. met zeil) die passend is voor hetgeen je wilt ontroesten,maar dat loont niet voor één enkel ding dat moet je alweer iets seriematigs gaan doen
groeten ,ronny
grijze R4 GTL in Velp ( m'n vriendin vind 'm blauw (????)
hoi roen, ja dat hebik ook al gedaan maar wat tijd betreft maakt het geen verschil, dus ben ik nu een omkisting aan het maken die verstelbaar is al naar gelang de grootte van het ding, met daarin een stuk stevig plastic om het water bij elkaar te houden, probleem is nog om een goeie afvoer op de omkisting te maken zodat het een beetje handig is om de boel te verversen.
en ik ben aan het experimenteren met een ijzeren netwerk wat om het ding zit zodat het hele stroomgebeuren om het ding zit en geen al te lange weg hoeft af te leggen, kijken of dat een versnelling in tijd geeft?
en zo blijft een mens bezig tot ie weer iets verbeterd heeft, dé menselijke natuur , heeel meditatief
en ik ben aan het experimenteren met een ijzeren netwerk wat om het ding zit zodat het hele stroomgebeuren om het ding zit en geen al te lange weg hoeft af te leggen, kijken of dat een versnelling in tijd geeft?
en zo blijft een mens bezig tot ie weer iets verbeterd heeft, dé menselijke natuur , heeel meditatief
grijze R4 GTL in Velp ( m'n vriendin vind 'm blauw (????)
en misschien warm houden
R4F4 FASA 1977
http://schoapke-r4-fasa.weebly.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://schoapke-r4-fasa.weebly.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
ik krijg na wat experimenteren eerder de indruk dat temperatuur een tegengesteld effect heeft op een goede werking, beetje lauw water gaat prima maar boven de 50 graden lijkt er in het badje weinig meer te gebeuren, dus eindeloos stroom erdoor jassen is ook niet altijd erg zinvol, de lastrafo die ik gebruik lever 26 volt gelijkspanning en voor het proces is 4 volt eigenlijk al genoeg, maar m'n 6 volt acculader levert maar 3 ampere en dan gaat het weer vreselijk langzaam :conclusie met een 6 volt / 20 amp acculader moet je al erg goede resultaten kunnen halen
grijze R4 GTL in Velp ( m'n vriendin vind 'm blauw (????)
maar zijn het nou de volts of de amps die ut um doen? Heb nou een ouwe roestige staaf aan de lader hangen en bij 12v borrelt het allemaal wat meer dan bij 6v. Het is een buiten opstelling, dus echt warm zal het niet worden
R4F4 FASA 1977
http://schoapke-r4-fasa.weebly.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://schoapke-r4-fasa.weebly.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
volgens m'n vader doen de eerste 4 voltjes het echte electrolizeproces en de rest warmt de boel een beetje op en dat zal ook wel wat doen , wat ik wil zeggen is dat wat ik nu doe 26 volt 135 amp = 3,5 KW. op 20 ltr. electrolysebad een beetje zinloos (b)lijkt omdat ik het badje na een uur of 2 op kooktemperatuur breng en dat voor het electrolizeproces totaal niet zinvol is
dat effect wat jij beschrijft was mij ook al opgevallen toen ik de eerste proefjes deed met mijn Gamma-acculadertje van 3 amp. en weet dat toen maar aan de acculader dat ie gewoon vet minder levert op de 6voltstand, of het daar aan ligt weet ik dus niet
zal me vanavond eens op de technische encyclopedie storten hoe dat nou zit
dat effect wat jij beschrijft was mij ook al opgevallen toen ik de eerste proefjes deed met mijn Gamma-acculadertje van 3 amp. en weet dat toen maar aan de acculader dat ie gewoon vet minder levert op de 6voltstand, of het daar aan ligt weet ik dus niet
zal me vanavond eens op de technische encyclopedie storten hoe dat nou zit
grijze R4 GTL in Velp ( m'n vriendin vind 'm blauw (????)