Ontroesten

Alles over verf, anti-roest, vochtverdrijving, stalling

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Gebruikersavatar
ronny
Berichten: 317
Lid geworden op: zo sep 19, 2004 4:09 pm
Locatie: arnhem

Bericht: # 94949Bericht ronny »

:o jij bent echt wel goed hé
bedankt voor de hulp paul

ja kliko was dus goed idee maar door het volume werkt het dus niet,

conclusie: prima methode voor kleinere onderdelen waar je met de slijptol/staalborstel e.d. niet bijkomt of als er leuke/interrssante tekst in het metaal gestandst is ofzo ,voor grote dingen , als plaatwerk /deuren, werkt het dus niet, ook het idee van een carrosserie in een zwembadje is geen haalbare kaart. wat weer wel mogelijk zou zijn is als je een bak maakt (evt. met zeil) die passend is voor hetgeen je wilt ontroesten,maar dat loont niet voor één enkel ding dat moet je alweer iets seriematigs gaan doen

groeten ,ronny
grijze R4 GTL in Velp ( m'n vriendin vind 'm blauw (????)
Gebruikersavatar
Roen
Berichten: 259
Lid geworden op: ma aug 20, 2007 9:05 pm
Locatie: Mechelen en Gent, Belgie

Bericht: # 95106Bericht Roen »

Als je nu eens gewoon minder water in je kliko doet en je stuk dus in 2 keer laat ontroesten. (eerst de onderkant ondergedompeld, dan de bovenkant)
Gebruikersavatar
ronny
Berichten: 317
Lid geworden op: zo sep 19, 2004 4:09 pm
Locatie: arnhem

Bericht: # 95108Bericht ronny »

hoi roen, ja dat hebik ook al gedaan maar wat tijd betreft maakt het geen verschil, dus ben ik nu een omkisting aan het maken die verstelbaar is al naar gelang de grootte van het ding, met daarin een stuk stevig plastic om het water bij elkaar te houden, probleem is nog om een goeie afvoer op de omkisting te maken zodat het een beetje handig is om de boel te verversen.
en ik ben aan het experimenteren met een ijzeren netwerk wat om het ding zit zodat het hele stroomgebeuren om het ding zit en geen al te lange weg hoeft af te leggen, kijken of dat een versnelling in tijd geeft?

en zo blijft een mens bezig tot ie weer iets verbeterd heeft, dé menselijke natuur , heeel meditatief
grijze R4 GTL in Velp ( m'n vriendin vind 'm blauw (????)
schoapke
Berichten: 2773
Lid geworden op: zo okt 20, 2002 2:00 am
Locatie: Tilburg

Bericht: # 96368Bericht schoapke »

en misschien warm houden
R4F4 FASA 1977
http://schoapke-r4-fasa.weebly.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
ronny
Berichten: 317
Lid geworden op: zo sep 19, 2004 4:09 pm
Locatie: arnhem

Bericht: # 96369Bericht ronny »

ik krijg na wat experimenteren eerder de indruk dat temperatuur een tegengesteld effect heeft op een goede werking, beetje lauw water gaat prima maar boven de 50 graden lijkt er in het badje weinig meer te gebeuren, dus eindeloos stroom erdoor jassen is ook niet altijd erg zinvol, de lastrafo die ik gebruik lever 26 volt gelijkspanning en voor het proces is 4 volt eigenlijk al genoeg, maar m'n 6 volt acculader levert maar 3 ampere en dan gaat het weer vreselijk langzaam :conclusie met een 6 volt / 20 amp acculader moet je al erg goede resultaten kunnen halen
grijze R4 GTL in Velp ( m'n vriendin vind 'm blauw (????)
schoapke
Berichten: 2773
Lid geworden op: zo okt 20, 2002 2:00 am
Locatie: Tilburg

Bericht: # 96375Bericht schoapke »

maar zijn het nou de volts of de amps die ut um doen? Heb nou een ouwe roestige staaf aan de lader hangen en bij 12v borrelt het allemaal wat meer dan bij 6v. Het is een buiten opstelling, dus echt warm zal het niet worden
R4F4 FASA 1977
http://schoapke-r4-fasa.weebly.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
ronny
Berichten: 317
Lid geworden op: zo sep 19, 2004 4:09 pm
Locatie: arnhem

Bericht: # 96386Bericht ronny »

volgens m'n vader doen de eerste 4 voltjes het echte electrolizeproces en de rest warmt de boel een beetje op en dat zal ook wel wat doen , wat ik wil zeggen is dat wat ik nu doe 26 volt 135 amp = 3,5 KW. op 20 ltr. electrolysebad een beetje zinloos (b)lijkt omdat ik het badje na een uur of 2 op kooktemperatuur breng en dat voor het electrolizeproces totaal niet zinvol is
dat effect wat jij beschrijft was mij ook al opgevallen toen ik de eerste proefjes deed met mijn Gamma-acculadertje van 3 amp. en weet dat toen maar aan de acculader dat ie gewoon vet minder levert op de 6voltstand, of het daar aan ligt weet ik dus niet

zal me vanavond eens op de technische encyclopedie storten hoe dat nou zit
grijze R4 GTL in Velp ( m'n vriendin vind 'm blauw (????)
Plaats reactie