Renault 4 met de roller doen...
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
Renault 4 met de roller doen...
Na lang wikken en wegen heb ik er toch voor gekozen mijn Renaultje niet te laten bijspuiten, het kost gewoonweg teveel en dan is nóg niet alles gedaan.
Nu een maatje van mij onlangs zijn Volvo Amazon Combi heeft gedaan met de roller en ik van vele hoeken positieve reacties hoor over het 'rollen' van een auto heeft mij dit ook op een idee gebracht...
Ik ga mijn R4 ook rollen!
Ik heb al wel wat informatie op gedaan en voor het lakken kan ik het beste de Sikkens Supergloss gebruiken, daarnaast moet ik deze dus aanmengen met 5% Owatrol.
Nu is mijn vraag alleen: Welke Owatrol moet ik gebruiken?
Op de website http://www.scheepsverf.com heb je verschillende staan, ik gok dat ik de zg. Owatrol olie moet hebben?
Maar ik weet dit niet zeker, kan iemand dit misschien bevestigen?
Daarnaast zal ik in dit topic ook alle fases bijhouden met foto's, misschien ook leuke voor de mede-forummers
Als eerste ga ik in ieder geval de deuren/motorkap in de grondlak doen, dit ga ik dan ook binnen doen. Lekker warm, niet vochtig, dus voor een optimaal resultaat.
Echter kan ik alleen de los te halen delen binnen doen, de rest gaat gewoon buiten onder de carport gebeuren. Het is namelijk zo dat ik helaas niet weer de R4 naar de schuur mag verslepen van mijn ouders, dat betekent dat de R4 langs het huis naar achter zou moet en dan moet het hele hek eruit omdat het anders niet past, helaas.
I'll keep you posted, heb alleen even informatie wat betreft de owatrol nodig, dan kan ik al het spul meteen bestellen
Nu een maatje van mij onlangs zijn Volvo Amazon Combi heeft gedaan met de roller en ik van vele hoeken positieve reacties hoor over het 'rollen' van een auto heeft mij dit ook op een idee gebracht...
Ik ga mijn R4 ook rollen!
Ik heb al wel wat informatie op gedaan en voor het lakken kan ik het beste de Sikkens Supergloss gebruiken, daarnaast moet ik deze dus aanmengen met 5% Owatrol.
Nu is mijn vraag alleen: Welke Owatrol moet ik gebruiken?
Op de website http://www.scheepsverf.com heb je verschillende staan, ik gok dat ik de zg. Owatrol olie moet hebben?
Maar ik weet dit niet zeker, kan iemand dit misschien bevestigen?
Daarnaast zal ik in dit topic ook alle fases bijhouden met foto's, misschien ook leuke voor de mede-forummers
Als eerste ga ik in ieder geval de deuren/motorkap in de grondlak doen, dit ga ik dan ook binnen doen. Lekker warm, niet vochtig, dus voor een optimaal resultaat.
Echter kan ik alleen de los te halen delen binnen doen, de rest gaat gewoon buiten onder de carport gebeuren. Het is namelijk zo dat ik helaas niet weer de R4 naar de schuur mag verslepen van mijn ouders, dat betekent dat de R4 langs het huis naar achter zou moet en dan moet het hele hek eruit omdat het anders niet past, helaas.
I'll keep you posted, heb alleen even informatie wat betreft de owatrol nodig, dan kan ik al het spul meteen bestellen
Geen
- Hanz
- Berichten: 3130
- Lid geworden op: do apr 04, 2002 2:00 am
- Locatie: ZZ9 Plural Z Alpha
- Contacteer:
tips voor het rollen:
1. gebruik gewoon een schuimroller
2. breng op, rol uit en laat ff drogen; wanneer de roller aan de lak begint te blijven plakken (dat hoor je, een speciaal geluidje), nog 1x uitrollen. Bij het drogen trekt het volledig glad, zonder sinaasappeleffect of wat dan ook
3. superstrak resultaat; ik heb er ook een keer wat stukken plaatmateriaal me gedaan (hoewel zonder owatrol er doorheen).
1. gebruik gewoon een schuimroller
2. breng op, rol uit en laat ff drogen; wanneer de roller aan de lak begint te blijven plakken (dat hoor je, een speciaal geluidje), nog 1x uitrollen. Bij het drogen trekt het volledig glad, zonder sinaasappeleffect of wat dan ook
3. superstrak resultaat; ik heb er ook een keer wat stukken plaatmateriaal me gedaan (hoewel zonder owatrol er doorheen).
Dankje voor de tips!
Ik had gelezen dat je namelijk juist géén schuimroller moest gebruiken, maar een soort meer harige roller.
In ieder geval wil ik wel gewoon Owatrol toevoegen, dan schijnt het nog mooier te vloeien, alleen wie kan mij vertellen welke ik nodig heb?
De Owatrol Olie, 500 ml of de Owatrol C.I.P 500 ml? Lijkt me niet dat ik moet mengen met CIP?
En is 5% met Owatrol/Thinner/Terpetine een beetje gangbare mengverhouding?
Ik had gelezen dat je namelijk juist géén schuimroller moest gebruiken, maar een soort meer harige roller.
In ieder geval wil ik wel gewoon Owatrol toevoegen, dan schijnt het nog mooier te vloeien, alleen wie kan mij vertellen welke ik nodig heb?
De Owatrol Olie, 500 ml of de Owatrol C.I.P 500 ml? Lijkt me niet dat ik moet mengen met CIP?
En is 5% met Owatrol/Thinner/Terpetine een beetje gangbare mengverhouding?
Geen
Owatrol olie heb je nodig.
Volgens Owatrol zelf heb je wel iets meer nodig dan 5%, ik heb voor het loodmeniejen volgens mij 25% gebruikt, gewoon toegevoegd totdat je verf lekker "lakkerig" is: niet te dun, maar ook geen dikke kwark, gewoon dat je lekker kunt schilderen. Ik vond wel dat het geel erg snel aandroogde, kwam misschien door de loodmenie. Ik had het trouwens niet gerold, maar gekwast dat werd wel lelijk, maar het zit op de bodem, zie je toch niets van met de mat er overheen. Ik ben zeker benieuwd naar je foto's!
Volgens Owatrol zelf heb je wel iets meer nodig dan 5%, ik heb voor het loodmeniejen volgens mij 25% gebruikt, gewoon toegevoegd totdat je verf lekker "lakkerig" is: niet te dun, maar ook geen dikke kwark, gewoon dat je lekker kunt schilderen. Ik vond wel dat het geel erg snel aandroogde, kwam misschien door de loodmenie. Ik had het trouwens niet gerold, maar gekwast dat werd wel lelijk, maar het zit op de bodem, zie je toch niets van met de mat er overheen. Ik ben zeker benieuwd naar je foto's!
Een quatrelle is het wel!
Okay, ga ik de Owatrol olie doen!
Komende dagen maar eens lekker schuren en alles demonteren.
Iemand nog tips hoe ik het best het achterraam/voorraam en de kleine 3hoekige achterruitjes kan verwijderen?
Ik heb trouwens mijn Alpine Turbo velgjes gister mogen ophalen van de coater, heb ze dof goud laten poedercoaten. Ziet er héél gaaf uit, dus daar gaan jullie vanavond foto's van zien
Verder is de bedoeling dat de auto parelwit wordt.
Komende dagen maar eens lekker schuren en alles demonteren.
Iemand nog tips hoe ik het best het achterraam/voorraam en de kleine 3hoekige achterruitjes kan verwijderen?
Ik heb trouwens mijn Alpine Turbo velgjes gister mogen ophalen van de coater, heb ze dof goud laten poedercoaten. Ziet er héél gaaf uit, dus daar gaan jullie vanavond foto's van zien
Verder is de bedoeling dat de auto parelwit wordt.
Geen
- cees en jantine
- Berichten: 814
- Lid geworden op: wo mar 05, 2003 2:00 am
- Locatie: papendrecht
yeah gouden velgen, clio wiliams style! dat vraagt om foto's natuurlijk
ik heb mij R4 ook gerold, dat gaat best goed.
neem er gewoon de tijd en ga voor een iets duurdere schuimroller! niet de goedkoopste, want die doen het niet zo best is mijn ervaring.
de mijne heb ik eerst geschuurd met een soort scotchbrite(schuimpje) voor op de black en decker mouse.
dan schuur je niet te diep, maar het wordt toch ruw. werkt erg goed.
ik heb alles gewoon goed afgeplakt. dat was minder werk.
succes!
groet
cees
ik heb mij R4 ook gerold, dat gaat best goed.
neem er gewoon de tijd en ga voor een iets duurdere schuimroller! niet de goedkoopste, want die doen het niet zo best is mijn ervaring.
de mijne heb ik eerst geschuurd met een soort scotchbrite(schuimpje) voor op de black en decker mouse.
dan schuur je niet te diep, maar het wordt toch ruw. werkt erg goed.
ik heb alles gewoon goed afgeplakt. dat was minder werk.
succes!
groet
cees
De fiets is ook heel gezond...heb een Fiat 850 gekocht
Hmm...afplakken ga ik niet doen, vind ik zonde.
De binnenkant gaat ook gewoon, dus dus dan doe ik het meteen goed
Moet trouwens eerst nog even 4 goede deurtjes vinden, bij mij bladdert de verf er half vanaf en ik heb geen zin om m'n deuren helemaal kaal te maken.
Tevens zitten er ook dikke beschadigingen in van popnagels waarmee die plastic stootranden vastzitten, die laat ik dus mooi weg, TL-style
De binnenkant gaat ook gewoon, dus dus dan doe ik het meteen goed
Moet trouwens eerst nog even 4 goede deurtjes vinden, bij mij bladdert de verf er half vanaf en ik heb geen zin om m'n deuren helemaal kaal te maken.
Tevens zitten er ook dikke beschadigingen in van popnagels waarmee die plastic stootranden vastzitten, die laat ik dus mooi weg, TL-style
Geen
-
- Berichten: 2765
- Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
- Locatie: Diemen
Sommigen krijgen die grote ruiten eruit door de voeten er tegenaan te zetten; ik heb daar zelf nare ervaringen mee en heel veel splinters, dus ik adviseer de methode van het rubber van binnenuit achter het metalen randje duwen. Dat kan met schroevendraaiers, spijkers etc. Vanuit een hoekje beginnen. De kleine ruitjes idem dito.Olivier schreef:Iemand nog tips hoe ik het best het achterraam/voorraam en de kleine 3hoekige achterruitjes kan verwijderen?
Okay, nou ik ga gewoon voor de 'zekere' methode...
Ik heb trouwens weer fijn nieuws, rijd net met de R4 naar mijn werk.
Opeens KLABAM, 2seconden later staat de 4 als een lowrider zonder hydraulics 45graden meer naar rechts
Dus ik even onder de auto kijken, kon het zogauw niet goed zien, want de auto lag veel en veel te laag, maar ik gok het op een gebroken torsiestang...
Gaat alweer lekker dus.
Maja ik moest weer door, dus heb maar gewoon nog 5km naar mijn werk doorgereden, nu staat ie heerlijk in het Hollandse weer te verotten buiten.
Gister trouwens nog even naar een vervangende auto voor ondertussen gekeken, een oude 220d uit 1973. Nou, hoe bedriegend marktplaats toch weer kan zijn, kom ik daar, loopt die wagen niet eens
Accu was leeg etc. etc. dus ik zeg nou kom maar op, R4 ervoor en aantrekken maar. 3x de straat op en neer daar, sloeg ie eindelijk aan.
Wat een walm zeg en een geluid dat er uit kwam, niet normaal.
Volgens mij zaten er 4 kantelende zuigers in, zo klonk het. Nou, ik was daar weer gauw weg natuurlijk!
Vanavond een 4'tje bekijken
Ik heb trouwens weer fijn nieuws, rijd net met de R4 naar mijn werk.
Opeens KLABAM, 2seconden later staat de 4 als een lowrider zonder hydraulics 45graden meer naar rechts
Dus ik even onder de auto kijken, kon het zogauw niet goed zien, want de auto lag veel en veel te laag, maar ik gok het op een gebroken torsiestang...
Gaat alweer lekker dus.
Maja ik moest weer door, dus heb maar gewoon nog 5km naar mijn werk doorgereden, nu staat ie heerlijk in het Hollandse weer te verotten buiten.
Gister trouwens nog even naar een vervangende auto voor ondertussen gekeken, een oude 220d uit 1973. Nou, hoe bedriegend marktplaats toch weer kan zijn, kom ik daar, loopt die wagen niet eens
Accu was leeg etc. etc. dus ik zeg nou kom maar op, R4 ervoor en aantrekken maar. 3x de straat op en neer daar, sloeg ie eindelijk aan.
Wat een walm zeg en een geluid dat er uit kwam, niet normaal.
Volgens mij zaten er 4 kantelende zuigers in, zo klonk het. Nou, ik was daar weer gauw weg natuurlijk!
Vanavond een 4'tje bekijken
Geen
- lesmagnacs
- Berichten: 304
- Lid geworden op: wo jun 06, 2007 10:14 am
- Locatie: Lalinde Dordogne Frankrijk
- Contacteer:
Hoi kijk eens bij dit topic http://www.r4club.nl/phpBB2/viewtopic.p ... ght=#91058
Ik heb de ruiten op het gegeven advies met de spijkertjes er uitgehaald, Ging perfect. Inmiddels zo 3 voorrruiten en 2 achterruiten van de klep en alle andere ruitjes zonder breuk er uitgehaald. (de spijkertjesmethode dus)
Ik heb de ruiten op het gegeven advies met de spijkertjes er uitgehaald, Ging perfect. Inmiddels zo 3 voorrruiten en 2 achterruiten van de klep en alle andere ruitjes zonder breuk er uitgehaald. (de spijkertjesmethode dus)
Eens een Mercedes nooit meer een Mercedes