Renault 4 met de roller doen...

Alles over verf, anti-roest, vochtverdrijving, stalling

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Olivier
Berichten: 312
Lid geworden op: di mei 01, 2007 5:33 pm
Locatie: Geen

Bericht: # 94680Bericht Olivier »

Hahahah, nou ik heb een paar weken terug voor 18euro een RVS sjonniedemper gekocht, toen we naar de RedBull knockout gingen er even onder geschroeft.

In 1 woord geweldig, maar wat een kabaal, je wordt er echt hee-le-maaal raar van. Het duurde dus ook maar 1 dag of de originele lag er weer onder :)
Heerlijk wat een stilte!

En wit, tsja, tis een makkelijke kleur, makkelijk verfen etc. etc.
Geen
Gebruikersavatar
a-t-1
Berichten: 101
Lid geworden op: ma mei 16, 2005 5:09 pm
Locatie: Amsterdam

Re: roller

Bericht: # 94681Bericht a-t-1 »

RVIER schreef:Ik heb gemerkt dat je vooral snel moet werken en zo weinig mogelijk moet rollen. Verf ruim opzetten daarna loodrecht daarop de verf verdelen, daarna van voor naar achter (en van onder naar boven) een laatste keer afrollen. Als je langer dan 1,5 minuut over een voorscherm doen duurt het te lang!
Aha! Dit was de eerste keer, en 't lukte me bij lange na niet binnen 1,5 minuut. Volgende keer sneller/beter.

Het scherm zit er inmiddels op. Ik hoop dat de bobbeltjes tegen weer en wind kunnen, anders volgt binnenkort een 2e poging.
Olivier
Berichten: 312
Lid geworden op: di mei 01, 2007 5:33 pm
Locatie: Geen

Bericht: # 94682Bericht Olivier »

Binnen anderhalve minuut een heel voorscherm?
Je mag er gerust langer over doen hoor!

De Mercedes verven heb ik toen ook niet kort over gedaan, binnen in een loods met een harige roller. Gewoon rustig rollen en op 't eind er nog een keer overheen gaan geeft ook niet zoveel hoor.

Beter te langzaam dan te snel, je krijgt ook al gauw druppers als je met owatrol 20% rolt...Maar des te langzamer je het doet, des te minder dik de laklaag en dankzij de owatrol vloeit het toch mooi uit.
Geen
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 3131
Lid geworden op: do apr 04, 2002 2:00 am
Locatie: ZZ9 Plural Z Alpha
Contacteer:

Bericht: # 94683Bericht Hanz »

Ik heb het al eens eerder gemeld, snel hoeft echt niet IMHO.
Mijn methode: snel opbrengen met lange halen gauw thuis, beetje uitrollen, maar vooral: als de lak begint te drogen (dat hoor je aan het pikken van de roller aan de lak), de laatste keer er overheen.
Olivier
Berichten: 312
Lid geworden op: di mei 01, 2007 5:33 pm
Locatie: Geen

Bericht: # 94684Bericht Olivier »

@ hanz, klopt!
Geen
Gebruikersavatar
Boerammetje
Berichten: 1534
Lid geworden op: vr jan 25, 2002 2:00 am
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Bericht: # 94709Bericht Boerammetje »

Zijn er nu al ergens resultaten zichtbaar?
Olivier
Berichten: 312
Lid geworden op: di mei 01, 2007 5:33 pm
Locatie: Geen

Bericht: # 94711Bericht Olivier »

Je bedoeld foto's?

Ik heb de mercedes gerolt, hier zou ik opzich nog wel foto's van moeten hebben. Deze daarna verkocht en er nog 300euro op verdient :lol:
Was puur een projectje om even te oefenen, zat toch alleen nog wel wat stof op van de loods.

Verder heb ik al een stukje blauw geprobeerd op de R4, maar dat was gebeurd met 3graden buiten. Opzich niet gek, alleen niet de goede kleur...

Mijn fotocamera is tevens zojuist kapot gegaan, dus heb geen fotomateriaal :(
Geen
Olivier
Berichten: 312
Lid geworden op: di mei 01, 2007 5:33 pm
Locatie: Geen

Bericht: # 94717Bericht Olivier »

Nou, echt gestaag vordert het niet :(

Vanmiddag even bij de R4 geweest, had er al een week niet meer naar gekeken...
Er lag toevallig een schroevendraaier in de auto en omdat ik 'm toch ga verven dacht ik, ik 'prik' hier en daar even wat...

Nou goed; het eerst gat viel bij de bodemplaat (thv. laadruimte, tegen de wielkast) bij de linkerachterdeur, eerst dacht ik hoort dit nou? Toen aan de andere kant, bij de rechterachterdeur gekeken...Hmm...GEEN gat...

Niet goed dus, daarna even bij de vooruit...zat een blaasje iets onder de ruit. Schroevendraaier erbij en PRIK, weer een gat :(

Nu is me het eerste gat niet zo'n probleem, maar gat nummer 2 wel...
Hoe los je dit fatsoenlijk op?
Ik kan wel wat lassen, maar aan dit (dunne) plaatwerk waag ik me liever niet met m'n electroden...

Ik weet dat het een bekend euvel is bij de 4tjes, het water blijft onder de ruit tussen rubber en carosserie zitten, maar hoe lost menig 4 rijder deze roestellende op en hoe kun je dit voorkomen?
Geen
Willem de Zwijger
Berichten: 2765
Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
Locatie: Diemen

Bericht: # 94727Bericht Willem de Zwijger »

Om vast inspiratie op te doen:
Gaatjes...
Afbeelding

...dichtlassen (met MIG, puntje voor puntje)...
Afbeelding

...plamuren...
Afbeelding

...spuiten (of rolleren)...
Afbeelding

...en dan Mike Sanders vet (begint het al te vervelen?) ertussen bij montage van de ruit.
Gebruikersavatar
GijSsie
Berichten: 1707
Lid geworden op: za nov 05, 2005 11:20 pm
Locatie: Nederland

Bericht: # 94732Bericht GijSsie »

Haha willem ziet er weer leuk uit!!!

MS vet ertussen bij t monteren van de ruit? Je weet dat als het vet warm word het de eigenschap heeft om uit te vloeien en te gaan lopen? Komt het straks onder je rubber uitzetten en over je lak word veel boenen.
Savane 1993 =D
Willem de Zwijger
Berichten: 2765
Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
Locatie: Diemen

Bericht: # 94744Bericht Willem de Zwijger »

Precies, ik hoop dat het overal tussenloopt, om water weg te houden. Vet wegvegen is minder moeite dan gaatjes vullen...
Gebruikersavatar
Rudi
Berichten: 2100
Lid geworden op: di jun 11, 2002 2:00 am
Locatie: Terheijden (N.Br.)

Bericht: # 94820Bericht Rudi »

Olivier schreef:Nou, echt gestaag vordert het niet :(



Ik weet dat het een bekend euvel is bij de 4tjes, het water blijft onder de ruit tussen rubber en carosserie zitten, maar hoe lost menig 4 rijder deze roestellende op en hoe kun je dit voorkomen?
Ik haal het rubber meestal ietsiepietsie los en verdrijf het vocht dan met de spray van WD40, daarna goed afboenen met wasbenzine en weer een jaar plezier van een 'hopelijk' roestvrij resultaat.
Olivier
Berichten: 312
Lid geworden op: di mei 01, 2007 5:33 pm
Locatie: Geen

Bericht: # 95254Bericht Olivier »

Nou om het project 'R4 met de roller doen...' maar even aan jullie up-to-date te houden;

Vanwege het slechte en barre weer in NL heb ik maar besloten 'm weg te zetten tot het voorjaar weer begint, als de temperatuur weer begint te stijgen en het biertje ook buiten weer goed smaakt zal ik er weer vrolijk mee bezig gaan.

Maar nu is het wel genoeg, na al het gezeur en vloeken...
Hij staat nu onder een zeiltje bij een kennis in de tuin, zonder voorruit en voordeur welteverstaan...
Ach moet goedgaan, ik weet niet hoe hard het weer zal ingrijpen, we zullen het over een aantal maandjes wel zien :lol:

Voor nu heb ik een Renault 19 aangeschaft, weliswaar een Karmann cabriolet, maargoed, als we straks met lekker weer aan de 4 kunnen sleutelen, dan kunnen we ook lekker met open dak rijden :lol:
Geen
Gebruikersavatar
Rudi
Berichten: 2100
Lid geworden op: di jun 11, 2002 2:00 am
Locatie: Terheijden (N.Br.)

Bericht: # 95280Bericht Rudi »

Boerammetje schreef:Zijn er nu al ergens resultaten zichtbaar?
Ik heb de 4 gespoten.

Elk half uur pauze een stukje, soms met wind soms tussen de buien door,
na 2 weken was ie redelijk af, een hoofdprijs spuiten-met-de-hand wordt het niet (géén doordenkertje).
Zie hier mijn heden ochtend gemaakte opname...

Afbeelding 8)
Olivier
Berichten: 312
Lid geworden op: di mei 01, 2007 5:33 pm
Locatie: Geen

Bericht: # 95281Bericht Olivier »

Haha een koeien4 8)
Ziet er wel grappig uit hoor!
Geen
Plaats reactie