Owatrol

Alles over verf, anti-roest, vochtverdrijving, stalling

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
Gebruikersavatar
lesmagnacs
Berichten: 304
Lid geworden op: wo jun 06, 2007 10:14 am
Locatie: Lalinde Dordogne Frankrijk
Contacteer:

Owatrol

Bericht: # 91593Bericht lesmagnacs »

Hoi mensem,
Ik lees op het forum veel over het gebruik van Owatrol als produkt tegen roest en voorkoming van. Ik heb op internet gezocht en zie diverse soorten Owatrol produkten. Welke kan ik nu het beste gebruiken???
Wie heeft er ervaring mee ??
Eens een Mercedes nooit meer een Mercedes
Gebruikersavatar
Neeelz
Berichten: 349
Lid geworden op: vr nov 11, 2005 3:14 pm
Locatie: Den Haag

Bericht: # 91594Bericht Neeelz »

Ehm, geen!
Het enige wat gecontroleerd (wetenschappelijk) goed werkt is Mike Sander's Fett.
Zie ook dit bericht.

En vervolgens dit bericht om te zien hoe het is toegepast.

Ik zal binnenkort eens een vergelijkend testje posten over o.a. Owatrol, menie en washprimers over vliegroest aan de buitenkant.
Een quatrelle is het wel!
Gebruikersavatar
lesmagnacs
Berichten: 304
Lid geworden op: wo jun 06, 2007 10:14 am
Locatie: Lalinde Dordogne Frankrijk
Contacteer:

Bericht: # 91596Bericht lesmagnacs »

Bedankt, ik heb de topics nu gelezen en zal eens kijken. Ik ga namelijk een nieuwe bodemplaat onder de 4 lassen en het chassis moet natuurlijk ook her en der opgeknapt worden. In ieder geval wil ik er voor zorgen dat de bescherming beter is dan zo uit de fabriek vandaan.
Ik zal wat verder snuffelen op internet naar de werking van Mike Sanders vet en hoe toe te passen.
Eens een Mercedes nooit meer een Mercedes
Willem de Zwijger
Berichten: 2765
Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
Locatie: Diemen

Bericht: # 91606Bericht Willem de Zwijger »

Wellicht ten overvloede:
- Je moet het in de holle ruimtes injecteren op ongeveer 110 C
- Op de delen waar je bij kunt is het ook met de kwast aan te brengen
- De kracht van dit vet is dat het zomers weer dun genoeg wordt om te kunnen kruipen. De makke van veel middelen is dat het eerst prachtig zit, maar na wat temperatuurwisselingen of indroging krijg je scheurtjes, en daar gaat de roest verder
- Voor het opwarmen van het vet heb je een oude frituurpan nodig. Voor de injectie een compressor en een drukbeker met verlengslangspul. Al dat spul is via Mike Sanders te koop.
- Eenmaal aangebracht kan er nog steeds aan gelast worden, het is heel moeilijk brandbaar
- In de balken hoef je er 10 - 20 jaar niet meer naar om te kijken. Als je in de wielkasten en onder de bodem toepast moet je jaarlijks kijken of het er nog zit want daar spoelt / waait het langzaam weg.
- Het enige nadeel is dat het kan gaan druppen als je er teveel in jast.

Ik heb de hele mikmak aangeschaft en ga binnenkort mijn 2 R4tjes ermee doen dus dan kan ik je precies veretellen hoe het gaat. Supersuus is er dit voorjaar mee aan de gang geweest.
Gebruikersavatar
lesmagnacs
Berichten: 304
Lid geworden op: wo jun 06, 2007 10:14 am
Locatie: Lalinde Dordogne Frankrijk
Contacteer:

Bericht: # 91607Bericht lesmagnacs »

Bedankt heel duidelijk. Laat svp weten hoe het gegaan is. Ik ben namelijk nu nog niet zo ver maar wil wel graag weten wat ik straks het beste kan doen. Eerst heel veel laswerk.
Eens een Mercedes nooit meer een Mercedes
Plaats reactie