demonstratie Mike Sanders-vet foto update

Alles over verf, anti-roest, vochtverdrijving, stalling

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Gebruikersavatar
jbeekmann
Berichten: 2169
Lid geworden op: ma jan 21, 2002 2:00 am
Locatie: Bussum

Bericht: # 86819Bericht jbeekmann »

brecht schreef:Edit:

dat gaat hem dus helemaal niet worden :cry: wil jij graag die carb hebben Paul? dan krijg ik hem wel op een andere manier bij jou
Gooi 'm anders in A'dam of Naarden neer. Drinken we er meteen een whisky'tje bij...
Honda CB550 '80, BMW 320i cabriolet '89
Nulla tenaci invia est via!
Gebruikersavatar
Supersuus
Berichten: 447
Lid geworden op: do jun 06, 2002 2:00 am
Locatie: haarlem

Bericht: # 86828Bericht Supersuus »

OK! zaterdag de 17e is een feit,voor koffie wordt gezorgd....
Binnenweg 27 te Bennebroek garage P.vd Pols.
Maar let op het is een heel klein paadje ernaar toe,staat wel een bord aan de weg maar je bent er zo voorbij!
Begint/verzamelen on 13.00uur en zal een uurtje of 3 duren.
Tot zaterdag dan!
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Bericht: # 86834Bericht R4F6GTX Automaat »

Ik zal er zijn (2 personen; nou ja, anderhalf...)
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
RVIER
Berichten: 2280
Lid geworden op: di okt 31, 2006 12:23 am
Locatie: eindhoven

anti- corrosion and the holy grail

Bericht: # 86843Bericht RVIER »

cher amis

anti-corrosie lijkt een splijtzwam te zijn voor het forum.
Ook ik heb gemengde gevoelens bij Anti-Corrosie. Persoonlijk denk ik dat corrosie niet zo erg is als het maar niet sneller gaat als de verwachte levensduur.
Bij onze cultureel erfgoed objecten is de verwachte levensduur eigenlijk gesteld op oneindig, respectievelijk zo lang dat ik er zelf niet meer aan hoef te lassen. Daarmee wordt het weer een belangrijk topic!

Het gekke is dat anti corrosie voor 98 %van de oppervlakten erg goed gaat. Het gaat eigenlijk om de laatste 2 % die het verschil uitmaken.

Ik voeg enkele foto's toe van een ogenschijnlijk goede AC, op die 2% na. Die 2% zat net op het contactgebied balken-bodenplaat. Jammer maar helaas.

http://img413.imageshack.us/img413/8569/xxx094og4.jpg
http://img413.imageshack.us/img413/5318/xxx095on7.jpg

Kennelijk gaat het naast toxitropiteit (dikvloeibaarheid, blijft lekker aan de plaat hangen) ook om penetrerend vermogem( dunvloeibaarheid). Het derde element is hechting. De meeste AC midelen vooronderstellen en vetvrije ondergrond. Hoe kunje dat nu realiseren in het R4 chassis??


Gezien de lange weg van AC lijkt het steeds meer een zoektocht naar de Holy Grail of AC.

Stel HIJ zou een R4 rijder zijn. Zou HIJ (of ZIJN vader, de timmerman) gaan voor Owatrol, MIke sander vet of zou hij gaat voor NOXIDE, the real thing.

Ik wacht de berichten van a.s. zaterdag met spanning af!


Fons
Erg geel (X lichtblauw als mijn bedje)
Gebruikersavatar
brecht
Berichten: 2013
Lid geworden op: wo jul 16, 2003 2:00 am
Locatie: Woerden
Contacteer:

Bericht: # 86845Bericht brecht »

mooie foto's!

dat maakt wel een hoop duidelijk zeg. IN een gesloten kokerframe is dik spul dus leuk, in de 4 zal dat niet altijd genoeg zijn...
Willem de Zwijger
Berichten: 2765
Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
Locatie: Diemen

Bericht: # 86848Bericht Willem de Zwijger »

Al die verhalen over splijtzwam en fundamentalisten lijken mij uit de lucht gegrepen, je kunt de geschiedenis niet op een rijtje zetten zonder er perspectief in aan te brengen. Voortschrijdend inzicht en zo.
Maarre, bij die tweede foto, kijk ik daar tegen een opengevouwen kokerbalk aan de voorzijde aan ? Die corrosie langs de ondernaad lijkt me typisch een geval waar Mike Sanders redding had kunnen brengen als de claim over 'zomers wordt het vloeibaar en kruipt het in alle spleten' waar is.
Overigens petje af voor de buitengewoon fundamentele restauratie van dit chassis.
Heb je trouwens enig idee welke behandeling dat chassis gehad heeft, en hoe lang geleden dat was ?
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 3133
Lid geworden op: do apr 04, 2002 2:00 am
Locatie: ZZ9 Plural Z Alpha
Contacteer:

Bericht: # 86850Bericht Hanz »

Willem de Zwijger schreef:'zomers wordt het vloeibaar en kruipt het in alle spleten'
maar dit betekent ook: 's zomers loopt het UIT alle spleten
Willem de Zwijger
Berichten: 2765
Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
Locatie: Diemen

Bericht: # 86853Bericht Willem de Zwijger »

Ja, zo'n feest heb ik met lijnolie ook meegemaakt...
Ik ben benieuwd wat we daar morgen over horen.
hans dam
Berichten: 106
Lid geworden op: za okt 07, 2006 10:41 pm
Locatie: Utrecht

KOSTEN SANDER'S FETT

Bericht: # 86861Bericht hans dam »

Bij toeval een link gevonden naar het volledige artikel van het AutoBild vergelijkend onderzoek, waarin Sander's Fett er het beste afkwam: http://www.citroen.ac/downloads/2002_10046_Rost.pdf

Blijft een heel mooi onderzoek.

Maar wat me nu ook duidelijk wordt, zijn de kosten:
een volledige behandeling in 2002 van een testauto met Sander's Fett kostte 500 euro!

Dat is wel heel erg veel, en misschien ook weer niet. Ik moet nog even wennen aan een dergelijk bedrag, dat sinds 2002 nog wel eens hoger zou kunnen zijn geworden. Bij de demo in Duitsland eind vorig jaar werd echter een bedrag van rond de 300 euro voor een R4 genoemd.

Gebruiksaanwijzing:
Das KORROSIONSSCHUTZFETT wird auf 90 - 100ºC z.B. auf einer Heizplatte erhitzt. Achtung!
Nicht über 100ºC und nicht unbeaufsichtigt erhitzen. Hohlraumdüse und Spritzpistolenvorderteil eventuell mit MIKE SANDER's HEIZKÖCHER anwärmen. Heißes Fett in die Druckbecherpistole (keine Kartuschenpistole) einfüllen. Empfohlener Spritzdruck 4 - 7 Bar.
Dat wordt dus de friteuse van mijn vrouw gebruiken...

Zelfde discussie op Saab-forum: http://www.saabforum.nl/viewtopic.php?t ... f561da97ea
Laatst gewijzigd door hans dam op vr feb 16, 2007 6:04 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Willem de Zwijger
Berichten: 2765
Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
Locatie: Diemen

Bericht: # 86866Bericht Willem de Zwijger »

We zullen het spoedig weten, maar ik denk dat als je het zelf doet en alleen het vet rekent, dat je dan ver onder de 500 Euro blijft. Dat lijkt me een bedrag voor als je het laat doen. Dan heb je geen last van beginnersfouten en blunders...
Gebruikersavatar
GijSsie
Berichten: 1707
Lid geworden op: za nov 05, 2005 11:20 pm
Locatie: Nederland

Bericht: # 86929Bericht GijSsie »

't was mooi. Ik ga het doen voornamelijk in het chassis, verder lijkt het mij niet echt nuttig mischien nog de onderkanten van de deurtjes en de wielkasten maar dat is dan alles.

Het was leuk om de mensen die er waren te ontmoeten. Ik heb vandaag ook voor t eerst in een 4tje (mee) gereden 8) , de 4f6 van suus. Nu ik de smaak te pakken heb moeten mijn 4tjes sneller klaar zijn :D .
Savane 1993 =D
Gebruikersavatar
Supersuus
Berichten: 447
Lid geworden op: do jun 06, 2002 2:00 am
Locatie: haarlem

Bericht: # 86930Bericht Supersuus »

ok! was duidelijk vandaag..... hier de foto's:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Supersuus op za feb 17, 2007 9:00 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
Roel van Pinxten
Berichten: 209
Lid geworden op: vr feb 13, 2004 2:00 am
Locatie: Nijmegen

Bericht: # 86931Bericht Roel van Pinxten »

GijSsie schreef: Nu ik de smaak te pakken heb moeten mijn 4tjes sneller klaar zijn :D .
En sneller 18 worden :D
Mark4GTL
Berichten: 2954
Lid geworden op: wo jul 12, 2006 4:36 pm
Locatie: Enschede in het mooie Twente
Contacteer:

Bericht: # 86936Bericht Mark4GTL »

Roelvanpinxten schreef:
GijSsie schreef: Nu ik de smaak te pakken heb moeten mijn 4tjes sneller klaar zijn :D .
En sneller 18 worden :D
:D
dat heb ik al gehad (19 ook al :lol: )

Nu alleen de 4 nog afmaken
Automobielen:
Blauwe Volvo 245 uit 1979
Hemelsblauwe Renault 4 L project uit 1967
Renault FUEGO GTL 1983 Grijs
Land Rover 109 Hardtop 1973 Camouflage

Oldtimeridioot...

http://www.mijnrenault4.nl
Gebruikersavatar
GijSsie
Berichten: 1707
Lid geworden op: za nov 05, 2005 11:20 pm
Locatie: Nederland

Bericht: # 86937Bericht GijSsie »

Roelvanpinxten schreef:
GijSsie schreef: Nu ik de smaak te pakken heb moeten mijn 4tjes sneller klaar zijn :D .
En sneller 18 worden :D
Jij weet ook precies de zere snaar te raken he (ehh) . Ik ga t uhm sneller afmaken, betekent eigenlijk meer dat ik ga proberen dat pa mijn werk minder saboteerd... doettie namelijk want anders zijn ze te snel af grrrr :evil:
Savane 1993 =D
Plaats reactie