demonstratie Mike Sanders-vet foto update

Alles over verf, anti-roest, vochtverdrijving, stalling

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Mark4GTL
Berichten: 2954
Lid geworden op: wo jul 12, 2006 4:36 pm
Locatie: Enschede in het mooie Twente
Contacteer:

Bericht: # 86938Bericht Mark4GTL »

GijSsie schreef:
Jij weet ook precies de zere snaar te raken he (ehh) . Ik ga t uhm sneller afmaken, betekent eigenlijk meer dat ik ga proberen dat pa mijn werk minder saboteerd... doettie namelijk want anders zijn ze te snel af grrrr :evil:
een goede manier is om z`n materiaal/gereedschap te verstoppen
Automobielen:
Blauwe Volvo 245 uit 1979
Hemelsblauwe Renault 4 L project uit 1967
Renault FUEGO GTL 1983 Grijs
Land Rover 109 Hardtop 1973 Camouflage

Oldtimeridioot...

http://www.mijnrenault4.nl
Willem de Zwijger
Berichten: 2765
Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
Locatie: Diemen

Bericht: # 86941Bericht Willem de Zwijger »

Wellicht nog even ter lering ende vermaak voor diegenen die er niet bij konden zijn:
- Als je teveel in de balken spuit lekt het er inderdaad zomers uit. De kunst is om het een beetje met mate te doen.
- Niet alleen de kokerbalken, maar ook wielkasten, deuren en raamkozijnen en zelfs de bodem kun je met dit spul doen. Op de wielkasten en bodem blijft het niet eeuwig zitten, in de rest wel.
- Je kunt rustig lassen aan een balk waar het vet in zit, want zelfs al las je een plaat waar het vet opzit, dan nog brandt het niet. Ook niet met de gasbrander. Dat was wat mij betreft de grootste verrassing van de middag.
- Je ruikt het niet
- Voor een R4 tje koop je 2 verpakkingen van 4 kilo, samen een Eurootje of 120. Koop je de drukbeker met injectielansjes en voorverwarmkoker dan ben je nog eens zo'n bedrag kwijt. Het vet breng je op 120 C met een frituurpan op de laagste stand. Voor de voorverwarming van de injectiespullen kun je een koker gebruiken waar je dan de feun van moeders op zet. Als ze die zelf niet nodig heeft tenminste.
- Het vet is milieuvriendelijk, niks giftig of wat dan ook.
- Het vet dampt niet uit, het gaat zomers kruipen, en blijft dat ten eeuwigen dage doen, wordt nooit hard.
Kortom, komende zomer hoopt Willem hier mee los te gaan...
hans dam
Berichten: 106
Lid geworden op: za okt 07, 2006 10:41 pm
Locatie: Utrecht

Bericht: # 86945Bericht hans dam »

Prima, Willem, om hierover NIET te zwijgen: uitstekend verslag, ben ik blij mee. Kunnen misschien gezamenlijk inkopen en toepassen!

WIE neemt de regie??
Gebruikersavatar
GijSsie
Berichten: 1707
Lid geworden op: za nov 05, 2005 11:20 pm
Locatie: Nederland

Bericht: # 86946Bericht GijSsie »

Willem de Zwijger schreef:Wellicht nog even ter lering ende vermaak voor diegenen die er niet bij konden zijn:
- Als je teveel in de balken spuit lekt het er inderdaad zomers uit. De kunst is om het een beetje met mate te doen.
- Niet alleen de kokerbalken, maar ook wielkasten, deuren en raamkozijnen en zelfs de bodem kun je met dit spul doen. Op de wielkasten en bodem blijft het niet eeuwig zitten, in de rest wel.
- Je kunt rustig lassen aan een balk waar het vet in zit, want zelfs al las je een plaat waar het vet opzit, dan nog brandt het niet. Ook niet met de gasbrander. Dat was wat mij betreft de grootste verrassing van de middag.
- Je ruikt het niet
- Voor een R4 tje koop je 2 verpakkingen van 4 kilo, samen een Eurootje of 120. Koop je de drukbeker met injectielansjes en voorverwarmkoker dan ben je nog eens zo'n bedrag kwijt. Het vet breng je op 120 C met een frituurpan op de laagste stand. Voor de voorverwarming van de injectiespullen kun je een koker gebruiken waar je dan de feun van moeders op zet. Als ze die zelf niet nodig heeft tenminste.
- Het vet is milieuvriendelijk, niks giftig of wat dan ook.
- Het vet dampt niet uit, het gaat zomers kruipen, en blijft dat ten eeuwigen dage doen, wordt nooit hard.
Kortom, komende zomer hoopt Willem hier mee los te gaan...
korte aanvulling: de spuiten kan je ook huren, je gebruikt als hobbyist de spuit vaak maar 1 keer, dan is het niet nodig om in een spuit te investeren.
Als een auto eerder met dinitrol is behandeld kan het mike sanders vet eroverheen, kruipt toch beter in alle gaten en kieren dan dinitrol.

groeten,
Gijs
Savane 1993 =D
Gebruikersavatar
GijSsie
Berichten: 1707
Lid geworden op: za nov 05, 2005 11:20 pm
Locatie: Nederland

Bericht: # 86947Bericht GijSsie »

hans dam schreef:Prima, Willem, om hierover NIET te zwijgen: uitstekend verslag, ben ik blij mee. Kunnen misschien gezamenlijk inkopen en toepassen!

WIE neemt de regie??
Ik denk dat het makkelijker is om het gewoon zelf te regelen... Maar om korting te krijgen als clublid ofzo net zoals je bij de Brezan korting krijgt.

Owja, als je zelf je auto van te voren schoonmaakt kunnen ze de auto daar bijv in een ochtend behandelen. Anders moeten ze de auto daar schoonmaken, en dat loopt wat op in werkuren.
Je kant het ook zelf doen dan hoef je alleen vet te kopen.
Savane 1993 =D
hans dam
Berichten: 106
Lid geworden op: za okt 07, 2006 10:41 pm
Locatie: Utrecht

Bericht: # 86949Bericht hans dam »

Kijk Gijssie, dat bedoel ik nou: jij zou door het Bestuur aangewezen kunnen worden als Commissaris Sanders, die de Clubleden begeleidt!

Ik weet niet of je Repetitie- en SO schema, en de broodnodige voorbereiding op je eind- en rijexamen dit toestaat, maar het zou leuk zijn om een dergelijke betrokken, actieve Commissaris binnen de club aan te stellen!!
Mark4GTL
Berichten: 2954
Lid geworden op: wo jul 12, 2006 4:36 pm
Locatie: Enschede in het mooie Twente
Contacteer:

Bericht: # 86959Bericht Mark4GTL »

hans dam schreef:Kijk Gijssie, dat bedoel ik nou: jij zou door het Bestuur aangewezen kunnen worden als Commissaris Sanders, die de Clubleden begeleidt!

Ik weet niet of je Repetitie- en SO schema, en de broodnodige voorbereiding op je eind- en rijexamen dit toestaat, maar het zou leuk zijn om een dergelijke betrokken, actieve Commissaris binnen de club aan te stellen!!
Helemaal mee eens!!! :lol:
Automobielen:
Blauwe Volvo 245 uit 1979
Hemelsblauwe Renault 4 L project uit 1967
Renault FUEGO GTL 1983 Grijs
Land Rover 109 Hardtop 1973 Camouflage

Oldtimeridioot...

http://www.mijnrenault4.nl
Willem de Zwijger
Berichten: 2765
Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
Locatie: Diemen

Bericht: # 86982Bericht Willem de Zwijger »

Als ik Gijssie was zou ik uiterst vereerd zijn met deze uitnodiging, maar eerst even kijken of dit betekent dat hij dan de reiskosten voor de begeleiding van een en ander in rekening mag brengen bij de penningmeester, want anders moet zijn vader daarvoor opdraaien. En onderweg moeten ze ook nog een hapje eten op kosten van de club, want voor je van de Colijnsplaat af bent heb je wel honger gekregen. Daarover kunnen dan weer lastige vragen gesteld worden op de bestuursvergadering waardoor er weer een opstand uit kan breken....wees voorzichtig Gijssie !
Gebruikersavatar
cees en jantine
Berichten: 814
Lid geworden op: wo mar 05, 2003 2:00 am
Locatie: papendrecht

Bericht: # 86984Bericht cees en jantine »

kan het spul eigenlijk ook over tectyl(bv. ML) heen??
of gaat dat niet lukken??

we gaan toch niet weer heel dat verhaal oprakelen he??

wat gebeurd is, is gebeurd(leuk of niet), kijk vooruit zou ik zeggen....
De fiets is ook heel gezond...heb een Fiat 850 gekocht
Gebruikersavatar
GijSsie
Berichten: 1707
Lid geworden op: za nov 05, 2005 11:20 pm
Locatie: Nederland

Bericht: # 86988Bericht GijSsie »

hans dam schreef:Kijk Gijssie, dat bedoel ik nou: jij zou door het Bestuur aangewezen kunnen worden als Commissaris Sanders, die de Clubleden begeleidt!

Ik weet niet of je Repetitie- en SO schema, en de broodnodige voorbereiding op je eind- en rijexamen dit toestaat, maar het zou leuk zijn om een dergelijke betrokken, actieve Commissaris binnen de club aan te stellen!!
Willem de Zwijger schreef:Als ik Gijssie was zou ik uiterst vereerd zijn met deze uitnodiging, maar eerst even kijken of dit betekent dat hij dan de reiskosten voor de begeleiding van een en ander in rekening mag brengen bij de penningmeester, want anders moet zijn vader daarvoor opdraaien. En onderweg moeten ze ook nog een hapje eten op kosten van de club, want voor je van de Colijnsplaat af bent heb je wel honger gekregen. Daarover kunnen dan weer lastige vragen gesteld worden op de bestuursvergadering waardoor er weer een opstand uit kan breken....wees voorzichtig Gijssie !

Inderdaad Willlem, colijn is nu niet bepaald om de hoek. Ik denk niet dat het nodig is om daar een Commissaris voor aan te stellen. De mensen van mike sander in Bennebroek kunnen je als je wil genoeg uitleggen en demonstreren.
Bovendien denk ik dat mocht ik dergelijk iets gaan doen ik geen tijd meer heb voor mijn 4tjes en daar gaat het uiteindelijk om.
Ik denk dat het beter is om iemand in de club te hebben die veel aan 4tjes sleuteld en in de randstad woont, dan denk ik aan bijvoorbeeld Michiel(lecar) die als die dat wil dit goedje aan kan brengen en het verder binnen de club te verspreiden.
Maargoed die mensen in bennebroek zitten er niet voor niets, ze hebben genoeg kennis in huis om je op weg te helpen. Dus benader ze zelf mischien kunnen wel iets regelen met groupsbuy. Dat kan altijd nog bekeken worden als er genoeg geinteresseerden zijn. Dan kan bijvoorbeeld door het magazijn een spuit worden aangeschaft zodat die daar kan worden gehuurd...

Allemaal ideeen, wie stuurd er mail naar het bestuur???
Savane 1993 =D
Willem de Zwijger
Berichten: 2765
Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
Locatie: Diemen

Bericht: # 86999Bericht Willem de Zwijger »

cees en jantine schreef:kan het spul eigenlijk ook over tectyl(bv. ML) heen??
of gaat dat niet lukken??

we gaan toch niet weer heel dat verhaal oprakelen he??

wat gebeurd is, is gebeurd(leuk of niet), kijk vooruit zou ik zeggen....
Ja, het kan over alles heen (als het maar geen zeep is).
En dat andere was maar een geintje...ik hoop dat dat nog wel kan :wink:
hans dam
Berichten: 106
Lid geworden op: za okt 07, 2006 10:41 pm
Locatie: Utrecht

Bericht: # 87007Bericht hans dam »

Tjemig: de trauma's uit het verleden moeten NU maar eens verwerkt zijn!

De schisma's over 'of de slang nu wél of níét gesproken heeft', of dat de doorslaande roest aan de linker/rechter-achterbalk veroorzaakt is door verkeerd onderhoud of een verkeerd ontwerp van Ome Renault heeft in vele gezinnen tot echtscheiding, zelfs tot partnermoord geleid.

Ook de kwesties rond verkeerde declaraties, ten koste van de contributies van de club heeft veel wantrouwen gewekt, en zelfs tot een afscheiding van een nieuw genootschap. Typisch Hollandsch...

Waar gaat het nu om: hoe kan het zwaar belaste Bestuur ontlast worden door 'jonge Honden' commissievoorzitter te maken van deelprojecten die belangrijk voor de hele club zijn!!

Kopie naar Bestuur

Een analyse van de posts op dit Forum van de afgelopen 3 jaar alleen al geeft aanleiding tenmiste 11 commissies in te stellen. Wil graag helpen, Hans
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Bericht: # 87011Bericht R4F6GTX Automaat »

hihihi, aan je manier van praten denk ik dat je veel werk hier gaat krijgen, zelfs met de mogelijkheid om mij in mijn aantal posts voorbij te streven... succes! Afbeelding
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
hans dam
Berichten: 106
Lid geworden op: za okt 07, 2006 10:41 pm
Locatie: Utrecht

Bericht: # 87013Bericht hans dam »

@ Paul: Nee, gebeurt niet.

In mijn werk/baan doe ik niet anders dan samenwerkingsproblemen in organisaties op te lossen/samenwerking tussen professionals te verbeteren.

Maar hier, in dit Forum zal ik dat NOOIT doen.
Ik ben hier voor mijn lol, niet voor mijn professie, hoewel ik aan mijn werk heel veel lol beleef!!!!!

En om jou in aantal posts voorbij streven: zou me 632,07654 uur ekstra kosten, heb ik er nog niet heel echt voor over, dat red ik nooit! :)

Maar ik (en anderen) ben/zijn heel blij met jouw inzet: chapeau
Laatst gewijzigd door hans dam op di feb 20, 2007 1:27 am, 1 keer totaal gewijzigd.
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Bericht: # 87015Bericht R4F6GTX Automaat »

Chapeau is toch een muts? Dank je (omg)
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Plaats reactie