Opvul-afkitmassa
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
Opvul-afkitmassa
Wij zijn onze Renault 4, bouwjaar 1985, die wij al 20 jaar in onze familie hebben, aan een volledige renovatie aan het onderwerpen. Bij demontage van de carrosserie zijn destijds twee geweldig goede kitten/opvulmassa's gebruikt: een zwarte die enigszins plastisch blijft en een lichtbruine die verhardt.
Kan iemand me aan de benaming en/of de leverancier helpen?
Alvast bedankt
Bert
Kan iemand me aan de benaming en/of de leverancier helpen?
Alvast bedankt
Bert
De zwarte is siccaflex en zit in een kitspuit.
Oa voor de achterschermen en spatborden
Het andere is stijkkit/lasnadenkit/carr.-kit.
Allemaal namen voor hetzelfde.
Zit in een pot en is smeerbaar
Van diverse fabrikanten 3m kost €30,DAN slechts €10.
Oa voor de achterschermen en spatborden
Het andere is stijkkit/lasnadenkit/carr.-kit.
Allemaal namen voor hetzelfde.
Zit in een pot en is smeerbaar
Van diverse fabrikanten 3m kost €30,DAN slechts €10.
Vroeger maakte het niet uit welk bier je dronk, maar toen dacht je ook dat alle meisjes hetzelfde waren.
Hmm, michiel, ik zou die zwarte butyleenkit niet meteen door (de meest gebruikte) Sicaflex vervangen. De Dooij, voor de beeldvorming, die zwarte originele elastisch blijvende kit (butyleenkit) is bedoeld om ooit weer los te kunnen. Sicaflex daarentegen is de beste montagekit die ik ooit in handen heb gehad. Bij de automaterialenzaak kende ze zelfs iemand die daar ooit de rubbers van zijn wielophanging mee had gerepareerd, zo sterk en taai is dat goedje.
Dus als je je carroserie voor de eeuwigheid op je chassis wilt plakken, dan is Sicaflex aan te raden, anders toch maar liefst een butyleenkit. Nou maakt Sicaflex ook butyleenkit, maar kijk wel goed uit welke je te pakken hebt... en kijk ook goed uit welke kleur je pakt, ze hebben namelijk ook witte.
Dus als je je carroserie voor de eeuwigheid op je chassis wilt plakken, dan is Sicaflex aan te raden, anders toch maar liefst een butyleenkit. Nou maakt Sicaflex ook butyleenkit, maar kijk wel goed uit welke je te pakken hebt... en kijk ook goed uit welke kleur je pakt, ze hebben namelijk ook witte.
-------------------------------------------
R4: last but not leased
-------
R4: last but not leased
-------
- dick holtrop
- Berichten: 1283
- Lid geworden op: di aug 23, 2005 4:36 pm
- Locatie: frentsjer
- Contacteer:
boddy los
is het een beetje gemakkelijk om een body los te halen???
wat is de volgorde en zijn er ook nog enige tips om dit te doen
dick
wat is de volgorde en zijn er ook nog enige tips om dit te doen
dick
heb bij de mijne eerste alle boutje losgedraaid/doorgeslepen daarna de auto opgekrikt en aan elke kant een balk onder de bovenkant van de deurpost gezet en daarna de auto weer laten zakken. Wat je dan nodig hebt is een beetje geduld en misschien een paar zware dingen om op de bodem te leggen. Kon toen ik mn biertje op had [had een lading banden in de auto gelegd] de koets er zo afpakken
R4F4 FASA 1977
http://schoapke-r4-fasa.weebly.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://schoapke-r4-fasa.weebly.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Precies zoals schoapke zegt, eerst bouten los, opkriken, dan ff kit los maken, door met fohn te verwarmen en met plamuur mes los te steken of met standleymes doorsnijden. Daarna heb ik op enkele punten wat blokjes er tussen gezet en dan pak je hem er zo met 2 man af.
krik hem op waar die versteving onder je bodemplaat zit vanachter.
krik hem op waar die versteving onder je bodemplaat zit vanachter.
Savane 1993 =D