Opvul-afkitmassa

Alles over verf, anti-roest, vochtverdrijving, stalling

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
de dooij
Berichten: 42
Lid geworden op: ma okt 14, 2002 2:00 am
Locatie: Bergen op Zoom

Opvul-afkitmassa

Bericht: # 84098Bericht de dooij »

Wij zijn onze Renault 4, bouwjaar 1985, die wij al 20 jaar in onze familie hebben, aan een volledige renovatie aan het onderwerpen. Bij demontage van de carrosserie zijn destijds twee geweldig goede kitten/opvulmassa's gebruikt: een zwarte die enigszins plastisch blijft en een lichtbruine die verhardt.
Kan iemand me aan de benaming en/of de leverancier helpen?
Alvast bedankt
Bert
Gebruikersavatar
Le Car
Berichten: 923
Lid geworden op: di sep 02, 2003 2:00 am
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Bericht: # 84116Bericht Le Car »

De zwarte is siccaflex en zit in een kitspuit.
Oa voor de achterschermen en spatborden

Het andere is stijkkit/lasnadenkit/carr.-kit.
Allemaal namen voor hetzelfde.
Zit in een pot en is smeerbaar

Van diverse fabrikanten 3m kost €30,DAN slechts €10.
Vroeger maakte het niet uit welk bier je dronk, maar toen dacht je ook dat alle meisjes hetzelfde waren.
Gebruikersavatar
Goof
Berichten: 1782
Lid geworden op: wo jan 09, 2002 2:00 am
Locatie: N 51 15.32, E 5 33.206

Bericht: # 84217Bericht Goof »

Hmm, michiel, ik zou die zwarte butyleenkit niet meteen door (de meest gebruikte) Sicaflex vervangen. De Dooij, voor de beeldvorming, die zwarte originele elastisch blijvende kit (butyleenkit) is bedoeld om ooit weer los te kunnen. Sicaflex daarentegen is de beste montagekit die ik ooit in handen heb gehad. Bij de automaterialenzaak kende ze zelfs iemand die daar ooit de rubbers van zijn wielophanging mee had gerepareerd, zo sterk en taai is dat goedje.
Dus als je je carroserie voor de eeuwigheid op je chassis wilt plakken, dan is Sicaflex aan te raden, anders toch maar liefst een butyleenkit. Nou maakt Sicaflex ook butyleenkit, maar kijk wel goed uit welke je te pakken hebt... en kijk ook goed uit welke kleur je pakt, ze hebben namelijk ook witte.
-------------------------------------------
R4: last but not leased
-------
de dooij
Berichten: 42
Lid geworden op: ma okt 14, 2002 2:00 am
Locatie: Bergen op Zoom

Bericht: # 84279Bericht de dooij »

Beste Le car en Goof,
Bedankt voor de zeer bruikbare info.
Gebruikersavatar
dick holtrop
Berichten: 1283
Lid geworden op: di aug 23, 2005 4:36 pm
Locatie: frentsjer
Contacteer:

boddy los

Bericht: # 86312Bericht dick holtrop »

is het een beetje gemakkelijk om een body los te halen???
wat is de volgorde en zijn er ook nog enige tips om dit te doen

dick
schoapke
Berichten: 2773
Lid geworden op: zo okt 20, 2002 2:00 am
Locatie: Tilburg

Bericht: # 86314Bericht schoapke »

heb bij de mijne eerste alle boutje losgedraaid/doorgeslepen daarna de auto opgekrikt en aan elke kant een balk onder de bovenkant van de deurpost gezet en daarna de auto weer laten zakken. Wat je dan nodig hebt is een beetje geduld en misschien een paar zware dingen om op de bodem te leggen. Kon toen ik mn biertje op had [had een lading banden in de auto gelegd] de koets er zo afpakken
R4F4 FASA 1977
http://schoapke-r4-fasa.weebly.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
GijSsie
Berichten: 1707
Lid geworden op: za nov 05, 2005 11:20 pm
Locatie: Nederland

Bericht: # 86315Bericht GijSsie »

Precies zoals schoapke zegt, eerst bouten los, opkriken, dan ff kit los maken, door met fohn te verwarmen en met plamuur mes los te steken of met standleymes doorsnijden. Daarna heb ik op enkele punten wat blokjes er tussen gezet en dan pak je hem er zo met 2 man af. :wink:

krik hem op waar die versteving onder je bodemplaat zit vanachter.
Savane 1993 =D
Plaats reactie