Serieus lakprobleem...

Alles over verf, anti-roest, vochtverdrijving, stalling

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
s_k
Berichten: 146
Lid geworden op: do jun 08, 2006 5:33 pm
Locatie: Bovenaan Zuid-Limburg

Serieus lakprobleem...

Bericht: # 79884Bericht s_k »

Voor Lowlands heb ik m'n R4tje enigzins uitgedost.
Afbeelding
Probleemloos in totaal 10 uur gereden met 4 personen en bepakking. Doe ik nooit meer, arm ding. Maar hij heeft zich goed gehouden!
Na thuiskomst alle stickers (gewoon plakfolie van de blokker) eraf gehaald en... tot mijn grote schrik liet op één deur gewoon de verf los! Kwam in allemaal spikkeltjes mee met de sticker. Op de andere deur en de motorkap geen enkel probleem.
Ergo: Die deur is wel HEEL slecht gespoten.
Nou heb ik echt geen geld (nouja, hèb het wel, maar dat wil ik in belangrijkere R4 zaken steken...) om de auto over te laten spuiten, dus ik vraag jullie: Hoe kan ik dit het beste aanpakken?
De vorige eigenaar heeft zelf 2 nieuwe spatborden bespoten. Je ziet her en der wel wàt, maar an sich ziet het er niet slecht uit.
Dus... Wie doet mij een cursusje spuiten-met-de-spuitbus?
We all live in a white Renault 4 :)
Gebruikersavatar
brecht
Berichten: 2013
Lid geworden op: wo jul 16, 2003 2:00 am
Locatie: Woerden
Contacteer:

Bericht: # 79892Bericht brecht »

Ik zou die deur er uit halen, schuren, laagje primer en laagje witte verf (wel ff de goede kleurcode uiteraard) uit de spuitbus aanbrengen. Voor weinig tijd en weinig geld een deur die als het geod is weer redelijk op de rest van de auto lijkt. Maar echt mooi gaat uiteraard meer tijd en geld kosten.

Let wel op dat je met erg fijn schuurpapier eindigd zelfs het kleinste krasje zie je door de lake heen.
Willem de Zwijger
Berichten: 2765
Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
Locatie: Diemen

Bericht: # 79893Bericht Willem de Zwijger »

Wat jij hebt gedaan is in ruimtevaart land bekend onder de naam tape-test !
Om het weer op te knappen: Plak de deur af (of alleen het gedeelte onder het raam, op de naad zie je de overgang toch nauwelijks).
Afplakband om de ramen en de klink etc. Een beetje opschuren, spuitbus kopen in de goede kleurcode (355 zo te zien), goed schudden en spuiten maar.
Gebruikersavatar
FF Erik
Berichten: 957
Lid geworden op: ma mei 29, 2006 8:04 pm
Locatie: Rotterdam

overspuiten

Bericht: # 79897Bericht FF Erik »

De Lowlandsmobiel zag er leuk uit.
Maar je had achteraf gezien beter magneetletters kunnen gebruiken.

Ander vraagje.
Wie weet wat het ongeveer kost als je een R4 helemaal laat (niet zelf doen dus) overspuiten?
Uiteraard zitten er prijsverschillen tussen de autospuiterijen.
Maar wat betaal je ongeveer?
Willem de Zwijger
Berichten: 2765
Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
Locatie: Diemen

Bericht: # 79902Bericht Willem de Zwijger »

Ik denk dat je dan over 2000 Euro praat, maar dat is gebaseerd op persoonlijke onderbuikgevoelens.
Gebruikersavatar
Rinootje
Berichten: 187
Lid geworden op: ma nov 22, 2004 10:31 am
Locatie: Puth

Bericht: # 79916Bericht Rinootje »

€1200,- heb ik gehoord incl.demontage/montage onderdelen afplakken enz. enz.
Frankr4gtl
Berichten: 73
Lid geworden op: zo jul 30, 2006 6:34 pm
Locatie: Best

Bericht: # 79921Bericht Frankr4gtl »

welk leuk dat je met een 4 naar lowlands bent geweest, ik ben er ook met mijn 4 geweest alleen ik was daar als medewerker.maar ook mijn 4 gtl was volbepakt maar heeft toch de reis vanaf eindhoven heen en weer goed gedaan en ik was 19 euro kwijt aan benzine.
Frankr4gtl
Berichten: 73
Lid geworden op: zo jul 30, 2006 6:34 pm
Locatie: Best

Bericht: # 79923Bericht Frankr4gtl »

trouwens nog even over dat spuiten. ik neem aan dat je zelf kan schuren. ik ga de mijne zelf schuren en ik ben dan ongeveer 500 euro kwijt aan spuit kosten
ap
Berichten: 984
Lid geworden op: zo jun 18, 2006 8:22 pm
Locatie: assen

Bericht: # 79926Bericht ap »

die 500€ klopt wel met wat mijn spuiter mij heeft voorgerekend ervan uitgaande dat je de auto gestript en geschuurd brengt. maar met een goeie compressor en een kennis in de schadeherstel doe ik het toch maar zelf. heb van een collega een grote bulkzak 12 bij 2.5 bij 3 meter gekregen dus dat kan mooi als spuitcabine fungeren.
Gebruikersavatar
Tanja & Maus
Berichten: 209
Lid geworden op: zo mei 01, 2005 7:59 pm
Locatie: Fritsbergen

Bericht: # 79940Bericht Tanja & Maus »

Ap schreef:die 500€ klopt wel met wat mijn spuiter mij heeft voorgerekend ervan uitgaande dat je de auto gestript en geschuurd brengt. maar met een goeie compressor en een kennis in de schadeherstel doe ik het toch maar zelf. heb van een collega een grote bulkzak 12 bij 2.5 bij 3 meter gekregen dus dat kan mooi als spuitcabine fungeren.
Das geen bulkzak maar een bungalowtent. GAMMA? :)
________4
Willem de Zwijger
Berichten: 2765
Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
Locatie: Diemen

Bericht: # 79943Bericht Willem de Zwijger »

Ik heb voor ongeveer 270 Euro verf en plamuur ingekocht (met 2 liter eindlak), ik zou schatten 3 uur a 50 euro/uur voor het spuiten van de laatste laag, en zoiets als 100 Euro / uur voor de cabine met verwarming (in 4 uur droog of zo) ? Zit je ook op zoiets als 800 euro. Verreweg het meeste geld gaat in strakmaken vooraf.
s_k
Berichten: 146
Lid geworden op: do jun 08, 2006 5:33 pm
Locatie: Bovenaan Zuid-Limburg

Bericht: # 80408Bericht s_k »

Frankr4gtl schreef:welk leuk dat je met een 4 naar lowlands bent geweest, ik ben er ook met mijn 4 geweest alleen ik was daar als medewerker.maar ook mijn 4 gtl was volbepakt maar heeft toch de reis vanaf eindhoven heen en weer goed gedaan en ik was 19 euro kwijt aan benzine.
4 personen en ruim 125 kilo bagage.
Van Zuid Limburg naar Biddinghuizen en terug: No problemo!
We all live in a white Renault 4 :)
s_k
Berichten: 146
Lid geworden op: do jun 08, 2006 5:33 pm
Locatie: Bovenaan Zuid-Limburg

Re: overspuiten

Bericht: # 80409Bericht s_k »

FF Erik schreef:De Lowlandsmobiel zag er leuk uit.
Maar je had achteraf gezien beter magneetletters kunnen gebruiken.
Neehoor, het ligt aan de lak, niet aan de stickers. Die zijne roveral prima af gekomen, behàlve op die deur!
We all live in a white Renault 4 :)
s_k
Berichten: 146
Lid geworden op: do jun 08, 2006 5:33 pm
Locatie: Bovenaan Zuid-Limburg

Bericht: # 80410Bericht s_k »

Willem de Zwijger schreef:Wat jij hebt gedaan is in ruimtevaart land bekend onder de naam tape-test !
Om het weer op te knappen: Plak de deur af (of alleen het gedeelte onder het raam, op de naad zie je de overgang toch nauwelijks).
Afplakband om de ramen en de klink etc. Een beetje opschuren, spuitbus kopen in de goede kleurcode (355 zo te zien), goed schudden en spuiten maar.
Helemaal duidelijk. Dank!
We all live in a white Renault 4 :)
Wingnut
Berichten: 84
Lid geworden op: ma mar 14, 2005 1:35 pm
Locatie: Wassenaar

Bericht: # 80738Bericht Wingnut »

Als je 4 van voor '82 is is het 319 ipv 355.
Plaats reactie