renault kleuren kleurcodes

Alles over verf, anti-roest, vochtverdrijving, stalling

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Gebruikersavatar
Rik H.
Berichten: 655
Lid geworden op: vr jul 07, 2006 4:35 pm
Locatie: Zwolle

Re: renault kleuren kleurcodes

Bericht: # 119695Bericht Rik H. »

Hoi allemaal, ik ben sinds een maand of zo de gelukkige eigenaar van een witte Spaanse Tl uit 1987. Apk zit er weer op en nu ben ik me wat meer in het verdiepen in de specifieke kenmerken waaronder de kleur. Ik heb wel een nummer gevonden dat heel goed een kleurnummer zou kunnen zijn maar ik kan het op geen enkele site terugvinden. Wie kan me hier verder mee helpen? Ik wil op den duur wat schade bijwerken en zou graag de originele kleur gaan gebruiken. Of de hele auto overspuiten natuurlijk.
Het nummer staat ongeveer halverwege het binnenscherm op het bijna vlakke deel in zwarte letters op het linker binnenscherm gespoten:

321VRU7V2

Op het ovale typeplaatje staat het volgende:
1128 (typenummer)
43161 (zonder spaties)
E029759 (de E voor Spanje?)

Dan zit er nog een rechthoekig plaatje waarop wat gewichten staan en de volgende nummers:
B-0016
VS5112800J0001892 (chassisnummer volgens mij, is hetzelfde nummer als op de dwarsbalk onder de bijrijdersstoel)

Qua kleur zou ik verwachten dat het de 321 is, aangezien de wit- en geeltinten met een 3 beginnen. Die kan ik echter nergens vinden, wel de 319 en 322, allebei wit. De auto is wel een keer overgespoten, waarschijnlijk zonder de ramen eruit te hebben gehaald, onder de nieuwe verf zie ik ook gewoon wit, ietsje meer creme dan er nu op zit. Ik zal nog wat foto's maken. Eerst batterijen opladen zodat m'n cameraatje het weer doet. :oops:
Gele R4 GTL 1984 in duizend stukjes
Mark4GTL
Berichten: 2954
Lid geworden op: wo jul 12, 2006 4:36 pm
Locatie: Enschede in het mooie Twente
Contacteer:

Re: renault kleuren kleurcodes

Bericht: # 119696Bericht Mark4GTL »

als je eens langs de locale verfboer gaat en eens vraagt of zij wat met die kleurcode kunnen?
als je nog een paneel in de orginele kleur hebt, kun je die eventueel ook laten "scannen" dan krijg je de exacte kleursamenstelling te weten.
Automobielen:
Blauwe Volvo 245 uit 1979
Hemelsblauwe Renault 4 L project uit 1967
Renault FUEGO GTL 1983 Grijs
Land Rover 109 Hardtop 1973 Camouflage

Oldtimeridioot...

http://www.mijnrenault4.nl
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 3124
Lid geworden op: do apr 04, 2002 2:00 am
Locatie: ZZ9 Plural Z Alpha
Contacteer:

Re: renault kleuren kleurcodes

Bericht: # 119697Bericht Hanz »

Rik H. schreef:321VRU7V2
Spaanse 4, altijd goed ;-)
Ik ben destijds met mijn (spaanse) kleurcode 961 naar een spuiter gegaan, en die kon hem aan de hand van de 3 cijfers gewoon opzoeken. En, zoals je zegt, de wit-varianten beginnen inderdaad met een 3 dus alle kans dat jouw code 321 is. De spaanse folders van eind jaren 80 laten trouwens alleen rode en gele modellen zien. Heb je al rondgevraagd op de twee spaanse fora?
Gebruikersavatar
Rik H.
Berichten: 655
Lid geworden op: vr jul 07, 2006 4:35 pm
Locatie: Zwolle

Re: renault kleuren kleurcodes

Bericht: # 119698Bericht Rik H. »

Sow, bedankt voor de snelle reacties!
Mark, ik weet dat het te scannen is maar vooralsnog wil ik proberen het originele kleurnummer te pakken te krijgen. Als dat niet lukt kan ik altijd nog scannen of het nummer nemen dat het dichts bij de kleur komt.
Hanz, de Spaanse fora heb ik nog niet geprobeerd, bedankt voor de tip!

Hier nog 2 foto's van het bakkie:
Afbeelding

Afbeelding
Gele R4 GTL 1984 in duizend stukjes
Gebruikersavatar
Rik H.
Berichten: 655
Lid geworden op: vr jul 07, 2006 4:35 pm
Locatie: Zwolle

Re: renault kleuren kleurcodes

Bericht: # 119699Bericht Rik H. »

Even off-topic: er zit een aluminium sierstrip op de dorpel aan de linkerkant. De rechterkant is striploos (vergeten na de laatste spuitbeurt?). Over de deuren en spatborden lopen zwarte sierstrips. Horen die niet ook op de dorpel te zitten?
Gele R4 GTL 1984 in duizend stukjes
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 3124
Lid geworden op: do apr 04, 2002 2:00 am
Locatie: ZZ9 Plural Z Alpha
Contacteer:

Re: renault kleuren kleurcodes

Bericht: # 119711Bericht Hanz »

nee hoor, afgezien van de kleur hoort die van jou er zo uit te zien:
Afbeelding
zie verder ook hier en hier voor de spaanse fora
Plaats reactie