matgroene kleur

Alles over verf, anti-roest, vochtverdrijving, stalling

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Rudi
Berichten: 2100
Lid geworden op: di jun 11, 2002 2:00 am
Locatie: Terheijden (N.Br.)

Bericht: # 7668Bericht Rudi »

Ik heb onlangs een f4 uit het Belgische leger gekocht. Deze was erg mat van kleur (bijna grijs). Inmiddels heb ik zelf al vanalles geprobeerd (Commandant, gewone autopoets etc) maar steeds komt de matgroene kleur ( inmiddels meer een waas) weer terug. Wie heeft voor mij DE tip om m'n auto weer enigszins op kleur te krijgen ?
Gast

Bericht: # 7669Bericht Gast »

ik denk dat je die kleur niet meer terug kan krijgen omdat het zogehete pigment uit de lak is het enigste wat je nog kunt doen is de hele auto over spuiten
Gebruikersavatar
Goof
Berichten: 1782
Lid geworden op: wo jan 09, 2002 2:00 am
Locatie: N 51 15.32, E 5 33.206

Bericht: # 7672Bericht Goof »

hmm, heb je er wel eens aan gedacht dat die lak dof hoort te zijn. Ik bedoel, een wagen kan in het leger mooi groen zijn gespoten, maar als ie de zon weerkaatst mist de camouflage ook z'n doel. Ik denk dus dat die lak van zichzelf al dof is. :lol:
-------------------------------------------
R4: last but not leased
-------
Gebruikersavatar
Rudi
Berichten: 2100
Lid geworden op: di jun 11, 2002 2:00 am
Locatie: Terheijden (N.Br.)

Bericht: # 7678Bericht Rudi »

Ja, inderdaad. Alleen de kleur aan de binnenkant ziet er toch echt een stuk beter uit, wel dof maar GROEN.
Gast

Bericht: # 7718Bericht Gast »

als het aan de binnen kant een betere kleur heeft dan kan het zijn dat doordat de zon op de buitenkant heeft gescheenen de kleur is verweerd en dat het pigment aangetast is heb ik zelf ook een keer met een wagen gehad...:smile:
Gast

Bericht: # 7719Bericht Gast »

ik heb ook wel eens gehoord dat ze de doffe kleur terug brengen door de auto te bewerken met stikkerverwijderaar
Gebruikersavatar
Goof
Berichten: 1782
Lid geworden op: wo jan 09, 2002 2:00 am
Locatie: N 51 15.32, E 5 33.206

Bericht: # 7767Bericht Goof »

kijk er mee uit met die rotzooi
-------------------------------------------
R4: last but not leased
-------
Gebruikersavatar
Rudi
Berichten: 2100
Lid geworden op: di jun 11, 2002 2:00 am
Locatie: Terheijden (N.Br.)

Bericht: # 8652Bericht Rudi »

De wagen is weer in originele (mooi)groene staat ,na een poetsbeurt met de verkeerde commandant en het verwijderen hiervan met THINNER(ahum)
heb ik de wagen weer strak gekregen door deze te poetsen met commandant speciaal voor verweerde lakken met waas(wel even goed wassen met afwasmiddel, na de thinner).
Gebruikersavatar
Folkert
Berichten: 1447
Lid geworden op: di dec 18, 2001 2:00 am
Locatie: Hoevelaken

Bericht: # 8667Bericht Folkert »

Ook mooi! Parkeer ik de mijne in Friesland ff naast de jouwe...
Gebruikersavatar
Rudi
Berichten: 2100
Lid geworden op: di jun 11, 2002 2:00 am
Locatie: Terheijden (N.Br.)

Bericht: # 8671Bericht Rudi »

Nou, als we van de partij zijn dan...
Op 03.09 moet de mijne eerst nog ff door de RDW keuring heen en dan is het natuurlijk nog wachten op het kentekenbewijs. Daarnaast heb ik me nog niet aangemeld voor Friesland ( omdat ik al ruim 3 maanden wacht op het inschrijfformulier voor de club dus ben zelfs nog niet eens lid ) Natuurlijk hoop ik (alleen op zondag) in ieder geval even langs te kunnen komen.
Plaats reactie