optimale manier om het chassis tegen de roest te beschermen.

Alles over verf, anti-roest, vochtverdrijving, stalling

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Gebruikersavatar
GijSsie
Berichten: 1707
Lid geworden op: za nov 05, 2005 11:20 pm
Locatie: Nederland

Bericht: # 72362Bericht GijSsie »

heb inmiddels al wel een fotootje, alleen heb thuis helemaal geen internet meer, router kaput.... :( . en nu op school heb ik het fotootje niet... :lol:

Ik heb eens over de roestbehandeling zitten denken, maar overweeg om het chassis toch te laten verzinken(thermetisch, in zo'n bad :wink: ). omdat als ik hem verzink de binnenkant ook goed beschermd is en dat is met lijnolie of owatrol oid. maar afw8en of je het goed verdeeld krijgt...

Dus graag tips over hoe je het chassis moet voorbehandelen(verstevigen e.d.).
Savane 1993 =D
Gebruikersavatar
Blauwtje
Berichten: 36
Lid geworden op: ma okt 04, 2004 9:22 pm
Locatie: Utrecht

verzinken

Bericht: # 72374Bericht Blauwtje »

Gijs,

Als je op dit forum in de zoekfunctie op - verzinken - zoekt, krijg je 13 resultaten. Hier staat veel info over (thermisch) verzinken. Suc7!

groetjes, Blauwtje
Willem de Zwijger
Berichten: 2765
Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
Locatie: Diemen

Bericht: # 72376Bericht Willem de Zwijger »

Rammelbakkie schreef: Lost de tectiel op wanneer ik Owatrol of lijnolie gebruik of heeft het dan eigenlijk weinig of geen zin meer?

Heeft iemand hier ervaring mee?
Ik heb ook eens tectyl ingespoten (toen ik nog niet beter wist) er twee jaart later lijnolie ingegoten, geen probleem
Gebruikersavatar
GijSsie
Berichten: 1707
Lid geworden op: za nov 05, 2005 11:20 pm
Locatie: Nederland

Re: verzinken

Bericht: # 72407Bericht GijSsie »

Blauwtje schreef: Als je op dit forum in de zoekfunctie op - verzinken - zoekt, krijg je 13 resultaten. Hier staat veel info over (thermisch) verzinken. Suc7!
Ik heb eens zitten zoeken, maar echt bruikbare info staat er niet in. Ik heb net goof maar eens een mailtje gestuurd... dan zullen mijn vragen wel beantwoord worden denk ik :lol:
Savane 1993 =D
Plaats reactie