R4 stil en comfortabel maken?

Alles over verf, anti-roest, vochtverdrijving, stalling

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Gebruikersavatar
maartenbokslag
Berichten: 131
Lid geworden op: ma aug 19, 2002 2:00 am
Locatie: Tilburg

R4 stil en comfortabel maken?

Bericht: # 67009Bericht maartenbokslag »

Ik denk erover om dagelijks in de R4 te gaan rijden, we hebben een GTL. Maar we vinden dat de auto wel veel herrie maakt.
Kan ik dat lawaai verhelpen? Het gaat me vooral om motorlawaai, dat er windgeruis is omdat de deur wat krom is kan ik zelf ook verhelpen.
Ik zou graag bij 110 in de auto met elkaar kunnen praten, graag zelfs de radio horen ...
En heeft er iemand ervaring met andere voorstoelen in de 4, die wat meer steun geven in de onderrug?
Groet,
maarten
Antieke fietsen zijn ook mooi!
http://www.antique-bicycles.net" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Bruutmans
Berichten: 1003
Lid geworden op: do mei 20, 2004 2:00 am
Locatie: Beak blif Beak
Contacteer:

Bericht: # 67012Bericht Bruutmans »

Voor stoelen kan je recaro stoelen pakken,dit zijn sport stoelen.
Of en daar gaat mijn voorkeur naar uit.
Stoelen van ASS,speciaal voor de rug,maar klein advies,zoek ze via internet want nieuw zijn ze niet te betalen of je moet de lotto gewonnen hebben. :wink:

Ik heb tegen het lawaai een goeie installatie,hahah die gaat harder dan het lawaai :wink:
ik ben voor haar gevallen midden op straat
ik zag haar mooie ogen maar die stoeprand te laat
Breng je stem uit
Wat ben je dan?
-Trelleur-
Berichten: 852
Lid geworden op: di dec 16, 2003 2:00 am
Locatie: Enschede

Bericht: # 67013Bericht -Trelleur- »

Of anders stoelen van een Renault 25 of Citroen CX, die hebben mensen hier ook al eens gemonteerd.
Wat het lawaai betreft, daar is iets aan te doen. Kijk bijv eens bij http://www.noise-killer.nl, om een idee te krijgen van de mogelijkheden.
Renault Estafette 1000 Star ('70) | Renault Rodéo 6 1300 ('80) | Renault 4 TL Savane ('91) | Peugeot 605 SV 3.0 aut. ('94)
Gebruikersavatar
Bruutmans
Berichten: 1003
Lid geworden op: do mei 20, 2004 2:00 am
Locatie: Beak blif Beak
Contacteer:

Bericht: # 67021Bericht Bruutmans »

Maar niet bepaald aan de zuinige kant dat spul,sjee wat een prijzen man :-?

dan maar eierdoosjes gebruiken ahahah :wink:
Maar dit spul (of iets identieks?) is toch ook wel elders te verkrijgen voor minder of niet?
ik ben voor haar gevallen midden op straat
ik zag haar mooie ogen maar die stoeprand te laat
Breng je stem uit
Wat ben je dan?
-Trelleur-
Berichten: 852
Lid geworden op: di dec 16, 2003 2:00 am
Locatie: Enschede

Bericht: # 67027Bericht -Trelleur- »

Sja, 't is prijzig. En ze hebben nog geen passende set voor een 4 (wel 2CV). Maar het was ook meer bedoeld om inspiratie op te doen. Vervolgens kun je natuurlijk zelf iets fabriceren uit universeel spul.
renault classique heeft al zoiets gedaan.
Renault Estafette 1000 Star ('70) | Renault Rodéo 6 1300 ('80) | Renault 4 TL Savane ('91) | Peugeot 605 SV 3.0 aut. ('94)
Gebruikersavatar
Renault Classique
Berichten: 384
Lid geworden op: wo apr 30, 2003 2:00 am
Locatie: Willemstad Curacao

Bericht: # 67029Bericht Renault Classique »

Iets vergelijkbaars heb ik in een van onze viertjes gedaan. Maar het materiaal wat ik heb gebruikt is rubber/bituum-achtig zonder schuimlaag! Dat schuim kan dan wel mooi extra dempen, maar het houdt ook vocht vast! En dat wil je niet op de bodem van een 4 (of 16 of andere mooie klassieker). Het materiaal wat ik heb gebruikt is bij automaterialenzaken verkrijgbaar als universele, zelfklevende, 'anti-dreun' matjes in de maat van, naar ik meen, 50 bij 25 centimeter. Kosten per matje tegen de 5 euro inclusief BTW. Met electrische verfstripper prima in vorm aan de binnenzijde op de bodemplaat te kleven.
Jaren geleden eens iemand gesproken die hetzelfde van plan was, maar dan met bituminuus dakbedekkingsmateriaal. Theoretisch zou dat ook moeten werken, maar hoe dat spul zich in de praktijk gedraagt op de bodem van een 4?
In ieder geval krijgt bij mij elke Renault een anti dreun behandeling, want het scheelt bij hogere snelheden echt decibellen!
-Trelleur-
Berichten: 852
Lid geworden op: di dec 16, 2003 2:00 am
Locatie: Enschede

Bericht: # 67032Bericht -Trelleur- »

Trelleur schreef:renault classique heeft al zoiets gedaan.
Renault Classique schreef:Iets vergelijkbaars heb ik in een van onze viertjes gedaan.
AfbeeldingAfbeelding
Renault Estafette 1000 Star ('70) | Renault Rodéo 6 1300 ('80) | Renault 4 TL Savane ('91) | Peugeot 605 SV 3.0 aut. ('94)
Gebruikersavatar
Bruutmans
Berichten: 1003
Lid geworden op: do mei 20, 2004 2:00 am
Locatie: Beak blif Beak
Contacteer:

Bericht: # 67035Bericht Bruutmans »

Is de moeite waard om eens door de doe het zelf te speuren dus. :wink:
ik ben voor haar gevallen midden op straat
ik zag haar mooie ogen maar die stoeprand te laat
Breng je stem uit
Wat ben je dan?
Gebruikersavatar
Rinootje
Berichten: 187
Lid geworden op: ma nov 22, 2004 10:31 am
Locatie: Puth

Bericht: # 67036Bericht Rinootje »

Ik zou nooit een 4tje volplakken met geluidsisolatie spul.

4tjes willen namelijk weleens roesten en als je dan eens moet lassen zit die troep weer in de weg.Ook moet dat spul wel heel goed aansluiten op het plaatwerk,anders condens en dan roest!!!!!

Ik ben nu alle geluidsisolatie (van vorige eigenaar) aan het verwijderen.....en dit is geen pretje :-?

Zoals Bruutmans al zei goede stereo aanschaffen :wink:

bovendien val je in een te stille auto sneller in slaap :wink:
Gebruikersavatar
maartenbokslag
Berichten: 131
Lid geworden op: ma aug 19, 2002 2:00 am
Locatie: Tilburg

Bericht: # 67037Bericht maartenbokslag »

Nou, ik vind het niet zo'n gek idee hoor. En isolatie in de motorruimte? Binnenzijde motorkap, schutbord?
Antieke fietsen zijn ook mooi!
http://www.antique-bicycles.net" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 3130
Lid geworden op: do apr 04, 2002 2:00 am
Locatie: ZZ9 Plural Z Alpha
Contacteer:

Bericht: # 67048Bericht Hanz »

als je een stille auto wil dan koop je toch geen R4?
Gebruikersavatar
maartenbokslag
Berichten: 131
Lid geworden op: ma aug 19, 2002 2:00 am
Locatie: Tilburg

Bericht: # 67050Bericht maartenbokslag »

Tuurlijk wel!
Ik heb de Ami verkocht omdat de R4 zoveel comfortabeler was (stiller vooral).
Nu concludeer ik ik dat het voor mij één van de lekkerste, ruimste auto's is om in te zitten met mijn 1,96 m lengte en rugklachten. Dus denk ik: als ie nog wat stiller kan, is het eigenlijk zo gek nog niet voor die 25 000 km per jaar die ik nu met de grote Citroens rij.
Snappie?
Antieke fietsen zijn ook mooi!
http://www.antique-bicycles.net" onclick="window.open(this.href);return false;
-Trelleur-
Berichten: 852
Lid geworden op: di dec 16, 2003 2:00 am
Locatie: Enschede

Bericht: # 67054Bericht -Trelleur- »

Dat klinkt als een opvallende omslag!
De grote Citroens heten toch zo'n beetje het summum te zijn op comfortgebied. Blijkbaar alleen als je niet erg lang bent.
Bij een R4 voor zulke jaarkilometrages zou ik gaan verlangen naar een vijfde versnelling. En zo blijft er altijd iets te wensen over...
Renault Estafette 1000 Star ('70) | Renault Rodéo 6 1300 ('80) | Renault 4 TL Savane ('91) | Peugeot 605 SV 3.0 aut. ('94)
Gebruikersavatar
jbeekmann
Berichten: 2169
Lid geworden op: ma jan 21, 2002 2:00 am
Locatie: Bussum

Bericht: # 67062Bericht jbeekmann »

Ik heb de motorkap aan de binnenzijde beplakt met speciaal schuim van Conrad, werkt ook goed! Schutbord en wielkasten achter zouden een volgende stap kunnen zijn.
Honda CB550 '80, BMW 320i cabriolet '89
Nulla tenaci invia est via!
Willem de Zwijger
Berichten: 2765
Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
Locatie: Diemen

Bericht: # 67067Bericht Willem de Zwijger »

Ik heb ook antidreun in mijn F6, en wel op al het blik achterin (niet op de vloer), het schutbord (weinig want weinig ruimte) en in de deuren, die klappen lekker soft dicht.
Verder heb ik schuim tegen het dak achterin. Ik had ook schuim aan de binnenzijde van de motorkap, maar die is verongelukt en ik kon het verschil niet horen met een motorkap zonder schuim.
Ik had het idee dat het al met al best hielp, maar als je het vergelijkt met een moderne auto en je wilt rustig naar de radio luisteren...
Ik heb het gevoel dat je dan veel meer zou moeten doen aan het motorgeluid, veel herrie straalt mi via de uitlaat de auto in, en dan praat je vrij snel over rigoreuze maatregelen.
Plaats reactie