R4 stil en comfortabel maken?

Alles over verf, anti-roest, vochtverdrijving, stalling

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Gebruikersavatar
brecht
Berichten: 2013
Lid geworden op: wo jul 16, 2003 2:00 am
Locatie: Woerden
Contacteer:

Bericht: # 67086Bericht brecht »

Goed tips genoeg al dacht ik.

Wat ik ook al gezien heb, wat een goedkoop en msschien aantrekkelijk alternatief is maar mij absoluut niet aan te bevelen lijkt: glaswol in de motorruimte stoppen. Dat isoleert natuurlijk wel lekker, maar al die pluizen en dat fijne stof wat uiteindelijk echt wel in je motortje zal verdwijnen... Dat lijkt me niet ideaal.
Gebruikersavatar
maartenbokslag
Berichten: 131
Lid geworden op: ma aug 19, 2002 2:00 am
Locatie: Tilburg

Bericht: # 67088Bericht maartenbokslag »

Ja, mooie tips hoor!
Ik zal eens beginnen met anti dreun aan te brengen, glaswol vind ik verschrikkelijk spul, ik moet er niet aan denken dat het stof het interieur ingebazen wordt ...
Overal JEUK!! :evil:
Antieke fietsen zijn ook mooi!
http://www.antique-bicycles.net" onclick="window.open(this.href);return false;
Jantine
Berichten: 114
Lid geworden op: zo jun 15, 2003 2:00 am
Locatie: Akkrum

Bericht: # 67094Bericht Jantine »

:lol: :lol: :lol:
MONSTER (Roze lpg) GERTJE (rode tl), PEPE (blauwe GTL) en de aquagroene vier (DE TURTLE).. en rode GTL
Gebruikersavatar
Neeelz
Berichten: 349
Lid geworden op: vr nov 11, 2005 3:14 pm
Locatie: Den Haag

Bericht: # 69775Bericht Neeelz »

Willem de Zwijger schreef: veel herrie straalt mi via de uitlaat de auto in, en dan praat je vrij snel over rigoreuze maatregelen.
Wat voor maatregelen zou je dan moeten nemen?
Is er dan nog verschil tussen oude en nieuwe viertjes: degene met de knalpot voorin en die met de knalpot achterin? Ik kan me voorstellen, dat een knalpot achterin "onderweg" meer lawaai geeft in de uitlaat, dat dan weer sterker doorstraalt naar het interieur.
Ik zou me kunnen voorstellen dat een knalpot voorin dan meer mogelijkheden voor isolatie biedt dan een knalpot achterin, maar ik kan het mis hebben.
Een quatrelle is het wel!
Gebruikersavatar
jbeekmann
Berichten: 2169
Lid geworden op: ma jan 21, 2002 2:00 am
Locatie: Bussum

Bericht: # 69778Bericht jbeekmann »

Bij moderne auto's is de complete tunnel waar de uitlaat doorheen loopt geïsoleerd met een hittewerend en isolerend spulletje. Soort dikke laag bitumen met daaroverheen een soort glaswol afgedekt met een aluminiumlaagje.
Honda CB550 '80, BMW 320i cabriolet '89
Nulla tenaci invia est via!
barrybas
Berichten: 97
Lid geworden op: wo jan 05, 2005 2:39 pm

Bericht: # 69809Bericht barrybas »

ik heb vorige maand een GTL uitlaat gemonteerd inpaats van een TL en nu hoor ik hem wel degelijk en eerst niet of nauwelijks.

een vriend van me had zijn fiat panda ook stil gemaakt door oude doeken
overal tussen te stoppen, ook naast zijn motor en uitlaatspruitstuk, lekker stil joh... tot de auto afbrande :-?
renault 12, bigger not better
Gebruikersavatar
Neeelz
Berichten: 349
Lid geworden op: vr nov 11, 2005 3:14 pm
Locatie: Den Haag

Bericht: # 69812Bericht Neeelz »

Kortom een Tl uitlaat op je GTL schroeven en dan rij je lekker rustig?
Of is dat te simpel gedacht? (vast wel) Zal wel weer invloed hebben op je motorprestaties, denk ik.
Een quatrelle is het wel!
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 3130
Lid geworden op: do apr 04, 2002 2:00 am
Locatie: ZZ9 Plural Z Alpha
Contacteer:

Re: R4 stil en comfortabel maken?

Bericht: # 108354Bericht Hanz »

M.b.t. antidreunmatten lees ik alleen maar over die bitumendingen die je vast moet plakken. Daar ben ik niet zo voor i.v.m. de onvermijdelijke condens. Is er niet een alternatief dat je niet hoeft te plakken, bijvoorbeeld een vilten mat of iets anders vloerbedekkingsachtigs? Of werkt het pas als het vastgeplakt zit?
Hoe werkt die bitumenzut trouwens? Zorgt die ervoor dat de bodem minder trilt?
Plaats reactie