Wat te doen met die zwarte vezel matten

Alles over verf, anti-roest, vochtverdrijving, stalling

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
Gebruikersavatar
otogazzi
Berichten: 698
Lid geworden op: za jun 28, 2003 2:00 am
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Wat te doen met die zwarte vezel matten

Bericht: # 66232Bericht otogazzi »

Nog effe en de 4 gaat op stal.

Dus vandaag eens effe wat controle gedaan.
Volgens mij zit er niet zoveel lijn olie meer in de balken, dus daar ga ik weer wat ingooien.

ook het eerste gaatje in de bodem ontdekt dus tzt gaan we dat lassen.

Verder was hij onder de rubber matten droog.
Ga er van de winter wel weer lekker aan klussen, en 'verder mooi maken'

maar nu nog een paar vraagjes:

onder de rubber matten "zit van dat zwarte spul"
Mijn gevoel zegt dat dat heerlijk vocht kan vast houden. tevens kun je dus niet zien hoe de staat van de bodem is.

mijn dillema:

Laat ik het zitten of haal ik het eruit?
Waarom zit het er? (demping?)
Als ik het eruit haal wat kan ik dan het beste daarvoor in de plaats onder de rubbermatten leggen?(en wat je er dus makelijk uit kunt halen)
Hebben jullie het eruit gehaald of laten zitten?


Afbeelding

groeten Nico
Moto Guzzi Cal.III, Renault Megane Scenic (TOTALL-LOSS), Renault Kangoo, R4 GTL 'Novier', R4F6 COMBI 'het project', en sinds het Reeuwijktreffen ook een Bezem.
barrybas
Berichten: 97
Lid geworden op: wo jan 05, 2005 2:39 pm

Bericht: # 66241Bericht barrybas »

ik heb het er uitgehaalt want er bleef en paar liter water in staan, nu heb ik de bodem in de tecktiel (whatever) gezet en 2 nieuwe ontwaterings gaten gemaakt, gaat prima met de rubberen mat er weer op.
renault 12, bigger not better
Gebruikersavatar
Renault Classique
Berichten: 384
Lid geworden op: wo apr 30, 2003 2:00 am
Locatie: Willemstad Curacao

Bericht: # 66245Bericht Renault Classique »

Eruit halen als je toch het zaakje wil conserveren. Het zijn notoire H2O vasthouders... Maar ze hebben wel een functie! Het is ter demping van geluid! Elke automaterialenzaak heeft vervangende universele 'anti-dreun' matjes die geen water vasthouden. Je plakt deze van binnen op de autobodem door ze met bijvoorbeeld een electrische verfstripper te verwarmen. Ze worden dan flexibel en zijn mooi in vorm op de bodemplaat te drukken.
Gebruikersavatar
Bruutmans
Berichten: 1003
Lid geworden op: do mei 20, 2004 2:00 am
Locatie: Beak blif Beak
Contacteer:

Bericht: # 66249Bericht Bruutmans »

Bij mij is het er ook uit.
Weg met die troep.
Heb er zelfs onlangs nog een staalborstel op de boormachine doorheen gehaald en alles in de primer gezet.Vieze plekzooi.
Mat omgedraaid erop gelegd en over een tijdje kijken waar nog roest zit,dat dan weer behandelen.
ik ben voor haar gevallen midden op straat
ik zag haar mooie ogen maar die stoeprand te laat
Breng je stem uit
Wat ben je dan?
-Trelleur-
Berichten: 852
Lid geworden op: di dec 16, 2003 2:00 am
Locatie: Enschede

Bericht: # 66254Bericht -Trelleur- »

Ik heb ook niets onder de rubber mat liggen. Je kunt de bodem dan goed bekijken en droogmaken. Ik twijfel nog om de bodemplaat van binnen met iets te behandelen; het moet liever niet vettig worden.
Verder ben ik benieuwd hoeveel geluid dat materiaal (en die universele matjes) nou echt absorbeert. Is het verschil te merken?
Renault Estafette 1000 Star ('70) | Renault Rodéo 6 1300 ('80) | Renault 4 TL Savane ('91) | Peugeot 605 SV 3.0 aut. ('94)
Gebruikersavatar
jbeekmann
Berichten: 2169
Lid geworden op: ma jan 21, 2002 2:00 am
Locatie: Bussum

Bericht: # 66272Bericht jbeekmann »

Ik heb ze er ook uit. Met twee lagen vloerbedekking en de rubber mat hiertussen is het ook genoeg gedempt. (staat ook mooi)
Honda CB550 '80, BMW 320i cabriolet '89
Nulla tenaci invia est via!
Gebruikersavatar
otogazzi
Berichten: 698
Lid geworden op: za jun 28, 2003 2:00 am
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Bericht: # 66274Bericht otogazzi »

Heerlijk die reacties waar je wat aan hebt.
Ze gaan er dus uit en ga op zoek naar wat vloerbedekking!
Moto Guzzi Cal.III, Renault Megane Scenic (TOTALL-LOSS), Renault Kangoo, R4 GTL 'Novier', R4F6 COMBI 'het project', en sinds het Reeuwijktreffen ook een Bezem.
Roel van Pinxten
Berichten: 209
Lid geworden op: vr feb 13, 2004 2:00 am
Locatie: Nijmegen

Bericht: # 66296Bericht Roel van Pinxten »

Wat die groene viertjes al niet met elkaar gemeen hebben he :P
Ik zat laatst ook te kijken daar toen ik de doos omgevallen dropjes uit de auto probeerde te verwijderen en vond die zwarte mat ook wel errug nat. Ik denk dat ik die er dus ook maar eens uit verwijder als ik zie hoe roestig het bij jou al is Nico.
Gebruikersavatar
Renault Classique
Berichten: 384
Lid geworden op: wo apr 30, 2003 2:00 am
Locatie: Willemstad Curacao

Bericht: # 66419Bericht Renault Classique »

Het effect van het anti-dreun materiaal is duidelijk merkbaar! Van onze twee rijklare, vergelijkbare, 4tjes heeft een het dempende materiaal niet en die is een stuk rumoeriger op hogere snelheden dan de andere! Een anti-dreunkuur staat hoog op de todolijst genoteerd.
Plaats reactie