owatrol?
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
owatrol?
hey lui,
chassis schoonmaken en daarna owatrol 'schmieren' zoals ik al las... is dat voldoende?
of toch die uitleg met meerdere lagen die elkaar afdichten?
Er staan zoveel manieren op het forum inmiddels. Ik ziet door de verblikken de 4 niet meer..
chassis schoonmaken en daarna owatrol 'schmieren' zoals ik al las... is dat voldoende?
of toch die uitleg met meerdere lagen die elkaar afdichten?
Er staan zoveel manieren op het forum inmiddels. Ik ziet door de verblikken de 4 niet meer..
project : 'TL White Boy 1979' & GTL 'De roode rakker 1980 '
-
- Berichten: 2765
- Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
- Locatie: Diemen
- Bruutmans
- Berichten: 1003
- Lid geworden op: do mei 20, 2004 2:00 am
- Locatie: Beak blif Beak
- Contacteer:
Ik persoonlijk vind die van Goof nog de beste.
Kost wat maar dan heb je ook wat
Check dit topic. Deze dus
Kost wat maar dan heb je ook wat
Check dit topic. Deze dus
ik ben voor haar gevallen midden op straat
ik zag haar mooie ogen maar die stoeprand te laat
Breng je stem uit
Wat ben je dan?
ik zag haar mooie ogen maar die stoeprand te laat
Breng je stem uit
Wat ben je dan?
Owatrol dringt in een roestlaag door, maar beschermt niet genoeg daarna.
Mijn ervaring is dat een goede laag LAK.....danwel VERF erg goed beschermt. Er zijn een paar merken die een verf leveren die over roestig ijzer kan zonder grondverf.
Had ooit een Citroën C15 die ik na het lassen dik in de zwarte hoogglans had had gekwast aan de onderkant. Bij de APK vond de keurmeester dat erg grappig.......
Ik houd er niet van de boel in de bitac te smeren.......dan zie je het roestspook niet meer.......maar onderhuids gaat de ellende verder !
Wat mij betreft is een bodem in de zwarte lak het beste. Als er dan wat gaat roesten, ZIE je het tenminste...........en kan je ingrijpen.
Groeten,
Tom.
P.S. Tja, als voor 100 euro je hele sjakie in de verzink kan is dat ook een goed middel..... Maar dan moet je ten eerste een goed sjakie hebben en ten tweede bereid zijn je roestvrije sjakie onder je R4 uit te sleutelen.....dat is wel een KLUS ! Heb het vorige maand geflikt met mijn gekregen R4 wrakje te ZW-Frankrijk.....maar dat was dan ook nodig vanwege een hoop roest-ellende.
Mijn ervaring is dat een goede laag LAK.....danwel VERF erg goed beschermt. Er zijn een paar merken die een verf leveren die over roestig ijzer kan zonder grondverf.
Had ooit een Citroën C15 die ik na het lassen dik in de zwarte hoogglans had had gekwast aan de onderkant. Bij de APK vond de keurmeester dat erg grappig.......
Ik houd er niet van de boel in de bitac te smeren.......dan zie je het roestspook niet meer.......maar onderhuids gaat de ellende verder !
Wat mij betreft is een bodem in de zwarte lak het beste. Als er dan wat gaat roesten, ZIE je het tenminste...........en kan je ingrijpen.
Groeten,
Tom.
P.S. Tja, als voor 100 euro je hele sjakie in de verzink kan is dat ook een goed middel..... Maar dan moet je ten eerste een goed sjakie hebben en ten tweede bereid zijn je roestvrije sjakie onder je R4 uit te sleutelen.....dat is wel een KLUS ! Heb het vorige maand geflikt met mijn gekregen R4 wrakje te ZW-Frankrijk.....maar dat was dan ook nodig vanwege een hoop roest-ellende.
Later is allang begonnen en vandaag komt NOOIT meer terug
-
- Berichten: 9001
- Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
- Locatie: Duckstad
Owatrol is iets uit de scheepvaart; de bootjes zijn dan goed beschermd. Puur erop, soms enkele lagen. Verf erover kan, maar is niet noodzakelijk, meer voor de 'mooigheid'. Als een schip in het water niet meer roest door de Owatrol lijkt me niet dat een r4 het wel doet, maar zoals eerder bewezen, ieder doet toch wat ie zelf wil en echt luisteren naar goed advies doen er maar weinig.
Smeer er maar asfalt onder; ik heb nog nooit een straat zien roesten...
Smeer er maar asfalt onder; ik heb nog nooit een straat zien roesten...
Ja, dat dacht ik ook....maar de ervaring met Owatrol heeft geleerd dat het niet "heilig" is.
In de 2CV-scene gebruiken ze het al jaren. En jawel "eendjes" roesten nog altijd !
Owatrol is geen TROEP zoals Noverox, maar je moet wel weten hoe je ermee omgaat op een auto.
Owatrol mengen door je lak is ook een goede variant.
Tom.
In de 2CV-scene gebruiken ze het al jaren. En jawel "eendjes" roesten nog altijd !
Owatrol is geen TROEP zoals Noverox, maar je moet wel weten hoe je ermee omgaat op een auto.
Owatrol mengen door je lak is ook een goede variant.
Tom.
Later is allang begonnen en vandaag komt NOOIT meer terug
Onder WATER hebben ze geen PEKEL !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! En weinig ZUURSTOF (Ja, ik heb scheikunde gehad op school).R4F6GTX Automaat schreef:Owatrol is iets uit de scheepvaart; de bootjes zijn dan goed beschermd. Puur erop, soms enkele lagen. Verf erover kan, maar is niet noodzakelijk, meer voor de 'mooigheid'. Als een schip in het water niet meer roest door de Owatrol lijkt me niet dat een r4 het wel doet, maar zoals eerder bewezen, ieder doet toch wat ie zelf wil en echt luisteren naar goed advies doen er maar weinig.
Smeer er maar asfalt onder; ik heb nog nooit een straat zien roesten...
Food for thought ?
Tom.
P.S. Om het roestspook weg te houden is het altijd goed je auto vaak af te spuiten in de pekelmaanden......de bodum bedoel ik dan en de wielkasten. Preventief onderhoud !
Later is allang begonnen en vandaag komt NOOIT meer terug
- Hanz
- Berichten: 3130
- Lid geworden op: do apr 04, 2002 2:00 am
- Locatie: ZZ9 Plural Z Alpha
- Contacteer:
Wat is pekel meer dan zout? Zout zit plenty in zeewater (3.5% oid), en zuurstof ook, helemaal net onder het wateroppervlak (zie http://www.corrosion-doctors.org/Seawater/Oxygen.htm). (scheikunde op school, dat is voor mij alweer 20 jaar geleden...)mctommi schreef:Onder WATER hebben ze geen PEKEL !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! En weinig ZUURSTOF (Ja, ik heb scheikunde gehad op school).
-
- Berichten: 2765
- Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
- Locatie: Diemen