owatrol?

Alles over verf, anti-roest, vochtverdrijving, stalling

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Gebruikersavatar
christov
Berichten: 86
Lid geworden op: za jul 09, 2005 10:47 am

owatrol?

Bericht: # 64997Bericht christov »

hey lui,

chassis schoonmaken en daarna owatrol 'schmieren' zoals ik al las... is dat voldoende? :-?

of toch die uitleg met meerdere lagen die elkaar afdichten?

Er staan zoveel manieren op het forum inmiddels. Ik ziet door de verblikken de 4 niet meer.. :lol:
project : 'TL White Boy 1979' & GTL 'De roode rakker 1980 '
Willem de Zwijger
Berichten: 2765
Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
Locatie: Diemen

Bericht: # 64998Bericht Willem de Zwijger »

Persoonlijk zou ik er met de kwast een laag bitumen overheen zetten, maar vele, zo niet alle wegen leiden uiteindelijk naar Rome
Gebruikersavatar
Bruutmans
Berichten: 1003
Lid geworden op: do mei 20, 2004 2:00 am
Locatie: Beak blif Beak
Contacteer:

Bericht: # 64999Bericht Bruutmans »

Ik persoonlijk vind die van Goof nog de beste.
Kost wat maar dan heb je ook wat :wink:

Check dit topic. Deze dus :wink:
ik ben voor haar gevallen midden op straat
ik zag haar mooie ogen maar die stoeprand te laat
Breng je stem uit
Wat ben je dan?
Gebruikersavatar
christov
Berichten: 86
Lid geworden op: za jul 09, 2005 10:47 am

Bericht: # 65002Bericht christov »

ja Goof is goed bezig geweest...

ik liep van de week ( echt, niet gelogen ) met hetzelfde idee en zag (gelukkig) dat het hiero al eens gedaan is.

hem m al gemaild, ff kijken waar het gedaan is en wat de kosten nou zijn geworden.
project : 'TL White Boy 1979' & GTL 'De roode rakker 1980 '
Gebruikersavatar
christov
Berichten: 86
Lid geworden op: za jul 09, 2005 10:47 am

Bericht: # 65003Bericht christov »

willem de zwijger!

bitumen OVER de owatrol? bedoel je dat?..
project : 'TL White Boy 1979' & GTL 'De roode rakker 1980 '
Gebruikersavatar
mctommi
Berichten: 49
Lid geworden op: ma okt 04, 2004 7:58 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht: # 65004Bericht mctommi »

Owatrol dringt in een roestlaag door, maar beschermt niet genoeg daarna.
Mijn ervaring is dat een goede laag LAK.....danwel VERF erg goed beschermt. Er zijn een paar merken die een verf leveren die over roestig ijzer kan zonder grondverf.

Had ooit een Citroën C15 die ik na het lassen dik in de zwarte hoogglans had had gekwast aan de onderkant. Bij de APK vond de keurmeester dat erg grappig.......

Ik houd er niet van de boel in de bitac te smeren.......dan zie je het roestspook niet meer.......maar onderhuids gaat de ellende verder !

Wat mij betreft is een bodem in de zwarte lak het beste. Als er dan wat gaat roesten, ZIE je het tenminste...........en kan je ingrijpen.

Groeten,
Tom.

P.S. Tja, als voor 100 euro je hele sjakie in de verzink kan is dat ook een goed middel..... Maar dan moet je ten eerste een goed sjakie hebben en ten tweede bereid zijn je roestvrije sjakie onder je R4 uit te sleutelen.....dat is wel een KLUS ! Heb het vorige maand geflikt met mijn gekregen R4 wrakje te ZW-Frankrijk.....maar dat was dan ook nodig vanwege een hoop roest-ellende.
Later is allang begonnen en vandaag komt NOOIT meer terug
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Bericht: # 65008Bericht R4F6GTX Automaat »

Owatrol is iets uit de scheepvaart; de bootjes zijn dan goed beschermd. Puur erop, soms enkele lagen. Verf erover kan, maar is niet noodzakelijk, meer voor de 'mooigheid'. Als een schip in het water niet meer roest door de Owatrol lijkt me niet dat een r4 het wel doet, maar zoals eerder bewezen, ieder doet toch wat ie zelf wil en echt luisteren naar goed advies doen er maar weinig.
Smeer er maar asfalt onder; ik heb nog nooit een straat zien roesten... Afbeelding
Gebruikersavatar
mctommi
Berichten: 49
Lid geworden op: ma okt 04, 2004 7:58 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht: # 65011Bericht mctommi »

Ja, dat dacht ik ook....maar de ervaring met Owatrol heeft geleerd dat het niet "heilig" is.

In de 2CV-scene gebruiken ze het al jaren. En jawel "eendjes" roesten nog altijd !

Owatrol is geen TROEP zoals Noverox, maar je moet wel weten hoe je ermee omgaat op een auto.

Owatrol mengen door je lak is ook een goede variant.

Tom.
Later is allang begonnen en vandaag komt NOOIT meer terug
Gebruikersavatar
mctommi
Berichten: 49
Lid geworden op: ma okt 04, 2004 7:58 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht: # 65012Bericht mctommi »

R4F6GTX Automaat schreef:Owatrol is iets uit de scheepvaart; de bootjes zijn dan goed beschermd. Puur erop, soms enkele lagen. Verf erover kan, maar is niet noodzakelijk, meer voor de 'mooigheid'. Als een schip in het water niet meer roest door de Owatrol lijkt me niet dat een r4 het wel doet, maar zoals eerder bewezen, ieder doet toch wat ie zelf wil en echt luisteren naar goed advies doen er maar weinig.
Smeer er maar asfalt onder; ik heb nog nooit een straat zien roesten... Afbeelding
Onder WATER hebben ze geen PEKEL !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! En weinig ZUURSTOF (Ja, ik heb scheikunde gehad op school).

Food for thought ?

Tom.

P.S. Om het roestspook weg te houden is het altijd goed je auto vaak af te spuiten in de pekelmaanden......de bodum bedoel ik dan en de wielkasten. Preventief onderhoud !
Later is allang begonnen en vandaag komt NOOIT meer terug
Gebruikersavatar
mctommi
Berichten: 49
Lid geworden op: ma okt 04, 2004 7:58 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht: # 65013Bericht mctommi »

En dan nu de GOUDEN tip; zet je auto in de winter binnen en koop en winterbrik voor weinig......die rijd je dan in Maart naar de sloop !

Tom.
Later is allang begonnen en vandaag komt NOOIT meer terug
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 3130
Lid geworden op: do apr 04, 2002 2:00 am
Locatie: ZZ9 Plural Z Alpha
Contacteer:

Bericht: # 65017Bericht Hanz »

mctommi schreef:Onder WATER hebben ze geen PEKEL !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! En weinig ZUURSTOF (Ja, ik heb scheikunde gehad op school).
Wat is pekel meer dan zout? Zout zit plenty in zeewater (3.5% oid), en zuurstof ook, helemaal net onder het wateroppervlak (zie http://www.corrosion-doctors.org/Seawater/Oxygen.htm). (scheikunde op school, dat is voor mij alweer 20 jaar geleden...)
Gebruikersavatar
mctommi
Berichten: 49
Lid geworden op: ma okt 04, 2004 7:58 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht: # 65021Bericht mctommi »

voor mij ook, maar ik heb een goed geheugen........drink elke dag owatrol !
Later is allang begonnen en vandaag komt NOOIT meer terug
Gebruikersavatar
Rodeo-6
Berichten: 1174
Lid geworden op: di jun 04, 2002 2:00 am
Locatie: Delphi alleen op afspraak
Contacteer:

Bericht: # 65024Bericht Rodeo-6 »

mctommi schreef:voor mij ook, maar ik heb een goed geheugen........drink elke dag owatrol !
Zo is het :lol:

Afbeelding
>> Doe mij maar een DAF <<
Gebruikersavatar
christov
Berichten: 86
Lid geworden op: za jul 09, 2005 10:47 am

Bericht: # 65027Bericht christov »

ja , dat productje heb je al eerder gesleten hier op het forum zag ik! :P

maar dat geeft nogal een kliederboel begreep ik..

momenteel licht de voorkeur bij Owatrol of verzinken.. ben nou toch alles eraf aan het halen..
project : 'TL White Boy 1979' & GTL 'De roode rakker 1980 '
Willem de Zwijger
Berichten: 2765
Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
Locatie: Diemen

Bericht: # 65066Bericht Willem de Zwijger »

Ja, ik smeer bitumen over de Owatrol, maar ik zal geen seconde ontkennen dat er zeer veel wegen naar Rome leiden... dat idee van hooglans verf eroverheen spreekt me ook erg aan, voordeel van die bitumen is wel dat je het lekker in lasrupjes en spleetjes kunt proppen.
Plaats reactie