Behandelen onderkant bodem

Alles over verf, anti-roest, vochtverdrijving, stalling

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Gebruikersavatar
Le Car
Berichten: 923
Lid geworden op: di sep 02, 2003 2:00 am
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Bericht: # 64848Bericht Le Car »

Das de eigenaar van mijn sleutel plekkie.
Maar niet doen dus. :lol:

Nee ik heb niet echt de tijd en ruimte om het ding 2 weken te laten drogen.

Wie weet trouwens of je siccaflex gewoon overal kunt krijgen of dat er al iets moderners tussen de voorschermen kan als zwart scheidingsbiesje?
Vroeger maakte het niet uit welk bier je dronk, maar toen dacht je ook dat alle meisjes hetzelfde waren.
Willem de Zwijger
Berichten: 2765
Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
Locatie: Diemen

Bericht: # 64850Bericht Willem de Zwijger »

Die plamuur is absoluut nieuw op dit Forum, de 2k epoxy primer heb ik zeer recent geprobeerd, maar dan op bumper en spatbord, ik heb geen flauw idee wat er gebeurt als je het over al aangetast spul spuit. Heer Bruut, laat je kennis spreken.
Ik had ernstig aangeroeste bumpersteuntjes, heb die eerst mechanisch zover mogelijk ontroest, toen in de fosforzuur gegooid, daarna Owatrol, een weekje drogen, en nu een high solid epoxy primer. En nu wacht ik 10 jaar af om te kijken of het roestvrij blijft...
Sikaflex is uiterst modern en fijn, want het krimpt niet, en laat zich fijn verwerken. Het modernste is dacht ik de UV bestendige versie. Brezan heeft het (soms), bij Engels zag ik het ook liggen. Ik heb het ook wel eens met bitumen uit de pot gedaan, heb je eerst best een mooi naadje, maar dat krimpt dus wel en dat gebruik ik dus nooit meer voor naden.
Gebruikersavatar
Rodeo-6
Berichten: 1174
Lid geworden op: di jun 04, 2002 2:00 am
Locatie: Delphi alleen op afspraak
Contacteer:

Bericht: # 64853Bericht Rodeo-6 »

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Rodeo-6 op za okt 08, 2005 12:37 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
>> Doe mij maar een DAF <<
Gebruikersavatar
Le Car
Berichten: 923
Lid geworden op: di sep 02, 2003 2:00 am
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Bericht: # 64860Bericht Le Car »

Of jouw viertjes allemaal apk hebben Peter. :wink:
Dacht het niet.

Ik wil gewoon weten wie wat heeft gebrobeerd en hoe dit bevallen is.
Verders nix......

Jouw dieseltje ,Rodeo-six,heeft anders ook wel ff zonder apk gereden dus.....
Vroeger maakte het niet uit welk bier je dronk, maar toen dacht je ook dat alle meisjes hetzelfde waren.
Gebruikersavatar
Bruutmans
Berichten: 1003
Lid geworden op: do mei 20, 2004 2:00 am
Locatie: Beak blif Beak
Contacteer:

Bericht: # 64863Bericht Bruutmans »

L B dus.

Maar goed,ernstig aangetast moet naar mijn idee eerst eens grondig schoongemaakt worden,daarna pas behandelen met een of ander (lijnolie,want die schijnt het erg goed te doen,primer erover en daarna iets van lak of zo).
De basis moet echt goed zijn,daar begint alle ellende,of niet :wink:


Ik heb zelf nog niet met lijnolie gewerkt.
Het plan is om dit wel te gaan doen,wanneer geen idee.
Tot nu toe heb ik schone plaat altijd "afgesloten" met een primer.

De randjes van de achterschermen (zie topic gevlekte dame) heb ik schoongeschuurd (mechanisch) en afgedekt met een aluminiumhoudende plamuur,die weer geschuurd en toen in de primer gezet.
Nu even wachten.
Waarom?
Simpel.
Als ik ergens iets van roest heb gemist,komt dat er vanzelf wel doorheen in de vorm van een vlekje in je primer/lak.(ik heb er nu 1 als het goed is,zal es een foto maken dan zie je hoe het eruit ziet als het niet in orde is als je dus je ondergrond verprutst. :oops: ,ja ook mij gebeurt dat hahaha :D )
Dan moet je dat deel weer overnieuw doen dus,nadeel ervan is dat je dan in eerder gemaakt werk moet klooien en het moeilijk zal zijn dat weer lekker gelijk te krijgen,maar goed we kunnen allemaal wel lekker pielen dus dat lukt wel. :wink:
ik ben voor haar gevallen midden op straat
ik zag haar mooie ogen maar die stoeprand te laat
Breng je stem uit
Wat ben je dan?
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Bericht: # 64864Bericht R4F6GTX Automaat »

Het lijkt hier wel een kippenhok! Afbeelding Wat maken jullie een herrie, heen en weer gekakel terwijl het zo simpel kan zijn. Effe terug lezen is schijnbaar te omslachtig. Er staat genoeg over geschreven. Voor al die luie donders zal ik het nog maar een keer zeggen.

Owatrol is prima spul, maar duur. Rond de 15 euro voor een litertje en als je een half litertje gebruikt en de rest weg zet is het na een paar maanden keihard. (ja, ook met de dop erop) Owatrol is overschilderbaar met wat je wilt, als je maar de tijd geeft om eerst uit te harden, minimaal 2 weken.

Lijnolie is er in 2 soorten. De eerste: ongekookte of ruwe lijnolie. Deze kun je perfect in de holle ruimtes kieperen en droogt daar in een paar maanden. Omdat die een beetje dikker is dan Owatrol kruipt ie niet zo lekker in de rondte en daarom doen we daar een impregneermiddel bij. (éen derde is zat)

De andere lijnolie is de gekookte, deze droogt in een paar dagen, afhankelijk van de temperatuur. Als het niet snel genoeg gaat kun je er wat siccatief bij doen maar dan heb je kans dat het droog is voordat het overal zit. Als je het met de kwast opzet kan dat wel. Siccatief echter spaarzaam gebruiken; half eierdopje op een liter is al erg veel. Ook overschilderbaar na minimaal 2 weken.

RLS mag niet in NL voor het milieu maar in België wel dus daar is het volop te koop.

Als je met lijnolie aan de gang gaat, vergeet dan niet dat het spul broeit. Als je een poetsdoek hebt waar lijnolie in gedrenkt zit en die laat je binnen onder je auto liggen is de kans heel groot dat je Viertje compleet affikt. Spoel ze uit of stook ze op maar laat ze niet op een prop liggen en zeker niet binnenshuis, ook niet in de vuilnisbak maar dat laatste moeten jullie natuurlijk helemaal zelf weten. De rest trouwens ook.

Dames, succes ermee, ik ga me weer bezig houden met echte auto's. Ik kom nog wel eens een keertje kijken hoe het hier met al die kwistenbiebels gaat...
Afbeelding

ps: brutus, primer is poreus dus daar kun je niet mee afsluiten.
Gebruikersavatar
Rodeo-6
Berichten: 1174
Lid geworden op: di jun 04, 2002 2:00 am
Locatie: Delphi alleen op afspraak
Contacteer:

Bericht: # 64867Bericht Rodeo-6 »

Zuivere plantaardige olie van de eerste persing.

Deze olie is winter en zomer zeer nuttig
In het voorjaar geeft hij uw paard een mooie vacht, na de rui.
In de winter zal hij zorgen voor een vlotte darmtransit.

De aangewezen hoeveelheid is 150ml/dag per 600 kg gewicht.

Verpakkingen: 1000 cc - 2500 cc - 5000 cc


Afbeelding
Laatst gewijzigd door Rodeo-6 op za okt 08, 2005 12:43 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
>> Doe mij maar een DAF <<
Gebruikersavatar
Bruutmans
Berichten: 1003
Lid geworden op: do mei 20, 2004 2:00 am
Locatie: Beak blif Beak
Contacteer:

Bericht: # 64868Bericht Bruutmans »

R4F6GTX Automaat schreef: ps: brutus, primer is poreus dus daar kun je niet mee afsluiten.
ach dan gebruik je een primer op filler basis of zo of knoei je lekker met epoxy o.i.d.

Maar vertel eens hoe jij dat doet dan?
ik ben voor haar gevallen midden op straat
ik zag haar mooie ogen maar die stoeprand te laat
Breng je stem uit
Wat ben je dan?
Gebruikersavatar
Bruutmans
Berichten: 1003
Lid geworden op: do mei 20, 2004 2:00 am
Locatie: Beak blif Beak
Contacteer:

Bericht: # 64872Bericht Bruutmans »

Oke updateje erbij.

Poxy erop.
Primer erop.
Kleurlaag.
Blanke lak.

Het 1 sluit het ander af en klaar is keesje.
Er kan geen O2 meer aan en dus kan er niks meer werken op de onderste laag,mocht de primer poreus worden istie afgesloten door een laag erover,vertrouw je het niet doe dan een fillerlaag erop die is op een soort rubberoid basis en werkt mee met de plaat en zal niet barsten,als ik mijn huiswerk goed gedaan heb zat ie zo in elkaar. :D

Vermoed dat het toch wel dicht gaat zijn hoor. :wink:

Overigens heb ik nog nooit een wagen van mij terug gehad van de dealer waar roest uit kwam,ja ja klopt ik spoot aan splinternieuwe bakken :wink:
ik ben voor haar gevallen midden op straat
ik zag haar mooie ogen maar die stoeprand te laat
Breng je stem uit
Wat ben je dan?
Gebruikersavatar
Vrouw5LeCar
Berichten: 27
Lid geworden op: za nov 13, 2004 12:07 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht: # 64909Bericht Vrouw5LeCar »

Er zijn kennelijk vele wegen naar roestvrij Rome...................
Bedankt voor alle tips, ook degene van hare hoogheid die inmiddels terug is naar echte auto's :lol: :lol: :lol:

Und jetzt schmieren.................
Liever eigenwijs dan helemaal geen zelfvertrouwen
Gebruikersavatar
Bruutmans
Berichten: 1003
Lid geworden op: do mei 20, 2004 2:00 am
Locatie: Beak blif Beak
Contacteer:

Bericht: # 64911Bericht Bruutmans »

Pcies ,klieder maar vol,hahaha :wink:
ik ben voor haar gevallen midden op straat
ik zag haar mooie ogen maar die stoeprand te laat
Breng je stem uit
Wat ben je dan?
Plaats reactie