Ben je net lekker bezig met een roestbehandeling....

Alles over verf, anti-roest, vochtverdrijving, stalling

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
Gebruikersavatar
koningozzo
Berichten: 100
Lid geworden op: ma jan 14, 2002 2:00 am
Locatie: Leiden
Contacteer:

Ben je net lekker bezig met een roestbehandeling....

Bericht: # 54436Bericht koningozzo »

Gaat het regenen :cry: :cry: :cry:

Heel erg stom. Ik wist wel dat het misschien wat zou buien, maar het was zulk mooi weer vanmorgen. Dus ik hard schuren op corrosie-plekjes, vervolgens goed ontvetten en dan de roestomvormer erover.

Na een uurtje waren de plekken mooi zwart en keihard geworden. Ik blij. Maar de lucht werd wel wat donker. Vervolgens plakte ik toch maar plastic over de plekken die ik bewerkt had.

Het mocht niet baten. Na een flinke bui kwamen er paarse natte streepjes uit de zwarte plekken.

Verdikkie.
Ik heb alles nu goed drooggemaakt en de weggepoetst met een droge doek en ontvetter. De plekken zijn nog wel zwart en hard maar is mijn werk wellicht toch voor niets geweest?

Kan ik er nu morgen wel primer op doen?
Als ik dat ga doen gaat het natuurlijk weer regenen.... Maar primer droogt ook vrij snel.

Advies advies
Gebruikersavatar
Rodeo-6
Berichten: 1174
Lid geworden op: di jun 04, 2002 2:00 am
Locatie: Delphi alleen op afspraak
Contacteer:

Bericht: # 54440Bericht Rodeo-6 »

Welke roestomvormer gebruik je ?
Als het Fertan is kan die gerust nat worden.
>> Doe mij maar een DAF <<
Gebruikersavatar
Bruutmans
Berichten: 1003
Lid geworden op: do mei 20, 2004 2:00 am
Locatie: Beak blif Beak
Contacteer:

Bericht: # 54448Bericht Bruutmans »

Als je er primer op doet en je ziet dat het wat donker word,pak dan snel de fohn van je chicky en fohn em ff droog.
Niet te dicht erop want dan verfik je het misschien.
Maar je mag em best goed warm stoken hoor. :wink:
ik ben voor haar gevallen midden op straat
ik zag haar mooie ogen maar die stoeprand te laat
Breng je stem uit
Wat ben je dan?
Gebruikersavatar
koningozzo
Berichten: 100
Lid geworden op: ma jan 14, 2002 2:00 am
Locatie: Leiden
Contacteer:

Bericht: # 54951Bericht koningozzo »

Zo. ben ik weer. Ik was nogal druk ineens de afgelopen week en ben helemaal vergeten te kijken of jullie nog tips hadden. Ik geloof dat het Valma-roestomvromer is als ik het me herinner.

De primer heb ik dezelfde dag toch nog over de bewerkte plekken heen geschilderd en later heb ik er nog een leuk laagje verf over gedaan.

Het ziet er allemaal goed uit nu. Ik weet natuurlijk niet of ik het goed gedaan heb. Maar daar kom ik gauw genoeg achter als er over een paar maandjes "roestdruppels" onder de plekken uitkomen. Dat is me namelijk al eens gebeurd toen ik roest nog een beetje onderschatte.

Tja, Roest En Narigheid Achtervolgt U Lange Tijd...
Plaats reactie