gewicht chassis

Alles over verf, anti-roest, vochtverdrijving, stalling

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Goof
Berichten: 1782
Lid geworden op: wo jan 09, 2002 2:00 am
Locatie: N 51 15.32, E 5 33.206

gewicht chassis

Bericht: # 54376Bericht Goof »

Iemand enig idee wat een volledig kaal chassis van een viertje weegt? Dus excl. ophanging, assen, en alle losschroefbare delen.
Ik schat zelf een kilootje of 70.

En iemand toevallig enig idee wat tegenwoordig de kiloprijzen zijn voor thermisch verzinken?
Zo niet, weet ik het binnenkort te melden...
-------------------------------------------
R4: last but not leased
-------
Gebruikersavatar
p304c
Berichten: 285
Lid geworden op: za mar 20, 2004 2:00 am
Locatie: deventer

Bericht: # 54377Bericht p304c »

kaal is het chassis goed te tillen met twee man, en in je eentje is ie net van de grond te krijgen. ik denk dat je er niet ver vanaf zit als je zegt zo'n 70 kilo of misschien iets meer.

zoals al in een ander onderwerp gezegd:

p304c schreef: prijs van thermisch verzinken is niet zo een twee drie te bepalen maar ligt aan hoeveelheid, wat voor constructie etc. maar is ergens tussen de 1 en 5 euro per kilo. dat zeggen ze bij de machinefabriek die voor ons werkt, echter zien ze daar niet veel heil in het dompelen van een gepuntlastframe in een 460 graden heet bad. aangezien het gaat om een al gebruikt chassis zijn de spanningen in het chassis niet te controleren en eventuele breuken of scheurtjes in materiaal en puntlassen zullen vollopen met zink waardoor ze niet meer te zien zijn en zodoende de sterkte van het chassis ook niet gegarandeerd kan worden. verder hadden ze daar niet het idee dat er een verzinkerij is die een reeds eerder geverfd, gemenied of getectyleerd chassis in hun zuivere zink te willen dompelen. je kan het chassis wel reinigen maar alle ruimtes controleren op nog aanwezig materiaal is bijna niet te doen. aangeraden werdt dus om maar eens te gaan zoeken naar een ander soort dompelbad om een chassis in te dopen.
diede

Rode 4f4 als project,
bmw r100gs, en een stapel fietsen
Gebruikersavatar
Goof
Berichten: 1782
Lid geworden op: wo jan 09, 2002 2:00 am
Locatie: N 51 15.32, E 5 33.206

Bericht: # 54403Bericht Goof »

Nou, ik ben eens gaan informeren. Mijn staalboer raad het sterk af, maar wil wel meewerken. Hij zegt dat het in het slechtste geval 1 euro per kilo zal kosten, dus dat is overkomelijk. Wel schoongestraald aanleveren.
-------------------------------------------
R4: last but not leased
-------
Gast

Bericht: # 54411Bericht Gast »

Nogmaals: www.autobeitserij.nl Kost wel wat meer, maar dan is het ook echt schoon. Van buiten én wat veel belangrijker is van binnen. Vervolgens lekker in de epoxy en iets als dinitrol in de balken. Nadeel van stralen is namelijk, dat in de holle ruimten altijd grit terecht komt. Die lekkere vochtige klodders grit in de balken en naadjes veroorzaken op termijn altijd weer problemen.
Plaats reactie