Verf Bumpers GTL

Alles over verf, anti-roest, vochtverdrijving, stalling

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Gebruikersavatar
Bruutmans
Berichten: 1003
Lid geworden op: do mei 20, 2004 2:00 am
Locatie: Beak blif Beak
Contacteer:

Bericht: # 63134Bericht Bruutmans »

Als je ondergrond niet goed is,is het slechts een kwestie van tijd.
ik ben voor haar gevallen midden op straat
ik zag haar mooie ogen maar die stoeprand te laat
Breng je stem uit
Wat ben je dan?
-Trelleur-
Berichten: 852
Lid geworden op: di dec 16, 2003 2:00 am
Locatie: Enschede

Bericht: # 63162Bericht -Trelleur- »

Willem de Zwijger schreef:Ik heb ook wel eens eens bumpers gespoten, knapjes verroeste bumpers zeg maar, eerst doorgerotte plekjes weer dichtlassen en roest wegslijpen, dan Coroless, grondlak spuiten met een spuitbusje, toplaag spuiten met een spuitbusje, ziet er prachtig uit ... maar na 1,5 jaar komt de roest weer heel stevig door.
Ik ben van plan nu te gaan experimenteren met 2 componenten voor de primer, toplaag en blanke lak laag erover heen. En blank metaal eerst met fosforzuur behandelen om alle roesthaarden eruit te krijgen.
Oei, dat is het serieuze werk. Blijkbaar had ik dan geluk dat mijn bumpers nauwelijks roest hadden. Als het echt doorgeroest is zou ik eerder aan nieuwe bumpers gaan denken.
Renault Estafette 1000 Star ('70) | Renault Rodéo 6 1300 ('80) | Renault 4 TL Savane ('91) | Peugeot 605 SV 3.0 aut. ('94)
Gebruikersavatar
jbeekmann
Berichten: 2169
Lid geworden op: ma jan 21, 2002 2:00 am
Locatie: Bussum

Bericht: # 63218Bericht jbeekmann »

zou je die rubber blokken er niet beter even afhalen i.p.v. af te plakken?
Per blok maar één moertje...
Honda CB550 '80, BMW 320i cabriolet '89
Nulla tenaci invia est via!
Willem de Zwijger
Berichten: 2765
Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
Locatie: Diemen

Bericht: # 63226Bericht Willem de Zwijger »

Die zitten wel eens heeeeeeel erg vastgerot.....maar ik zou het zeker ook eerst proberen.
-Trelleur-
Berichten: 852
Lid geworden op: di dec 16, 2003 2:00 am
Locatie: Enschede

Bericht: # 63235Bericht -Trelleur- »

Ja, was achteraf beter geweest... het is nogal een vettige boel daarachter en die moeren heb ik maar met rust gelaten. Voor het resultaat maakt het niet veel uit.
Renault Estafette 1000 Star ('70) | Renault Rodéo 6 1300 ('80) | Renault 4 TL Savane ('91) | Peugeot 605 SV 3.0 aut. ('94)
Gebruikersavatar
Karen
Berichten: 6
Lid geworden op: do aug 04, 2005 2:11 pm
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Bericht: # 63243Bericht Karen »

Aan dit grapje ga ik mij ook eens wagen, het geel dat er nu opzit komt er op sommige plekjes al vanzelf af... En't is er nu prima weertje voor. Zat zelf te denken aan antraciet zwart. Als ik nog eens de geest krijg verandert m'n pick-upje waarschijnlijk helemaal van kleur en zwart past toch overal bij. Staat wel stoer denk'k. 8)
Nu met VW Caddy pick-up
Gebruikersavatar
a-t-1
Berichten: 101
Lid geworden op: ma mei 16, 2005 5:09 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht: # 63276Bericht a-t-1 »

Ik heb 't ook net gedaan. Roestige voorbumper geschuurd totdat ik er niets meer af kreeg. Achterbumper alleen ruw geschuurd waar de verf nog vastzat, en daar waar de roest eronder had gevreten heb ik 't weg geschuurd. Daarna beide bumpers met Fertan behandeld. (Leuk spul, wordt mooi zwart-paars.) Toen met INOX spray (van Rustbuster) gespoten en afgelakt met Hema-spuitbus. Niet de meest professionele aanpak, maar 't ziet er weer een stuk beter uit! Nu maar hopen dat de roest een tijdje wegblijft!
Gebruikersavatar
FF Erik
Berichten: 957
Lid geworden op: ma mei 29, 2006 8:04 pm
Locatie: Rotterdam

Bericht: # 102353Bericht FF Erik »

Ik heb de achterbumper van mijn F6 laten stralen en daarna gespoten met een spuitbus.
Eerst Motip primer en dan Motip acryllak RAL 7036.
Te koop bij een automaterialenzaak.
Het is platinagrijs.
Artikelnummer 07023.
Gebruikersavatar
FF Erik
Berichten: 957
Lid geworden op: ma mei 29, 2006 8:04 pm
Locatie: Rotterdam

Re: Verf Bumpers GTL

Bericht: # 107642Bericht FF Erik »

Een beetje late reactie van me maar deze kleur grijs pakt in het echt een beetje paars uit.
Misschien heeft iemand een beter RAL-nummer.
yellowsub
Berichten: 263
Lid geworden op: wo jul 28, 2004 2:00 am

Re: Verf Bumpers GTL

Bericht: # 107648Bericht yellowsub »

Zondag ga ik de bussen van Motip uit proberen, nr 46427. Deze kwam van de site van Motip naar voren naar aanleiding van het aangegeven RAL nr 7036, en Renault kleurnummer 677.

Heb de doppen vandaag wel vast gehad van de bussen en een vleugje paars heb ik ook gezien, hoop dat de witte primer het compenseert...

Wie heeft ervaring met de Gamma die op basis van een item kleur kan mengen? Heb zelf geen goed voorbeeld van een bumper...

Wel 2 nieuwe voorbumpers besteld bij de leverancier, achterbumpers zijn op!!! Dat wisten de experts vast wel, maar de overige lezers mogelijk niet...

Zondag gaat de camera mee! Erik ik pm je het resultaat.

Of wie weet een andere mogelijkheid om de juiste kleur te krijgen???

Tuut tuut

Terras!
Plaats reactie