Galvaniseren
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
-
- Berichten: 420
- Lid geworden op: do dec 25, 2003 2:00 am
- Locatie: Leeuwarden
Voorstel: We laten met een groepje mensen een chassis thermisch verzinken en we delen de kosten. Gaat dit goed, dan verkopen we het chassis zodat iedereen zijn geld eruit heeft. Gaat het mis, dan weten we dat allemaal en zijn we maar een kleine inleg kwijt. Ik heb op het moment niet genoeg geld om het in mijn eentje te experimenteren.
Wie mee wil doen stuurt mij maar een mailtje. Zolang ik geen zekerheid heb over galvaniseren hou ik het bij lijnolie.
Wie mee wil doen stuurt mij maar een mailtje. Zolang ik geen zekerheid heb over galvaniseren hou ik het bij lijnolie.
oant sjen,
PEET
PEET
-
- Berichten: 9001
- Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
- Locatie: Duckstad
komt ie
prijs van thermisch verzinken is niet zo een twee drie te bepalen maar ligt aan hoeveelheid, wat voor constructie etc. maar is ergens tussen de 1 en 5 euro per kilo. dat zeggen ze bij de machinefabriek die voor ons werkt, echter zien ze daar niet veel heil in het dompelen van een gepuntlastframe in een 460 graden heet bad. aangezien het gaat om een al gebruikt chassis zijn de spanningen in het chassis niet te controleren en eventuele breuken of scheurtjes in materiaal en puntlassen zullen vollopen met zink waardoor ze niet meer te zien zijn en zodoende de sterkte van het chassis ook niet gegarandeerd kan worden. verder hadden ze daar niet het idee dat er een verzinkerij is die een reeds eerder geverfd, gemenied of getectyleerd chassis in hun zuivere zink te willen dompelen. je kan het chassis wel reinigen maar alle ruimtes controleren op nog aanwezig materiaal is bijna niet te doen. aangeraden werdt dus om maar eens te gaan zoeken naar een ander soort dompelbad om een chassis in te dopen.
nou weet ik niet precies wat een kaal chassis weegt maar ik denk dat, met al deze overwegingen in het achterhoofd, het een beetje duur grapje wordt om als test een chassis te laten omtoveren tot een verzinkte wokkel met niet controleerbare spanningen.
prijs van thermisch verzinken is niet zo een twee drie te bepalen maar ligt aan hoeveelheid, wat voor constructie etc. maar is ergens tussen de 1 en 5 euro per kilo. dat zeggen ze bij de machinefabriek die voor ons werkt, echter zien ze daar niet veel heil in het dompelen van een gepuntlastframe in een 460 graden heet bad. aangezien het gaat om een al gebruikt chassis zijn de spanningen in het chassis niet te controleren en eventuele breuken of scheurtjes in materiaal en puntlassen zullen vollopen met zink waardoor ze niet meer te zien zijn en zodoende de sterkte van het chassis ook niet gegarandeerd kan worden. verder hadden ze daar niet het idee dat er een verzinkerij is die een reeds eerder geverfd, gemenied of getectyleerd chassis in hun zuivere zink te willen dompelen. je kan het chassis wel reinigen maar alle ruimtes controleren op nog aanwezig materiaal is bijna niet te doen. aangeraden werdt dus om maar eens te gaan zoeken naar een ander soort dompelbad om een chassis in te dopen.
nou weet ik niet precies wat een kaal chassis weegt maar ik denk dat, met al deze overwegingen in het achterhoofd, het een beetje duur grapje wordt om als test een chassis te laten omtoveren tot een verzinkte wokkel met niet controleerbare spanningen.
diede
Rode 4f4 als project,
bmw r100gs, en een stapel fietsen
Rode 4f4 als project,
bmw r100gs, en een stapel fietsen
wauw wat een te gek gebeuren op die site van www.autobeitserij.nl, zal wel een lieve duit kosten, en je hebt dan ook het probleem niet meer dat je lak eraf springt zoals bij zinkspray of vertinnen,want ik zit nu toch wel een beetje met m'n handen in m'n haarbos omdat de hechting het niet zo goed doet op de zink , een bijkoment nadeel van tin en zink merk ik, is dat het ijzer eronder (daar waar geen tin zit ,de lasnaadjes enzo) het meteen 5 keer harder gaat roestuh
grijze R4 GTL in Velp ( m'n vriendin vind 'm blauw (????)
Dit antwoord kreeg ik van De autobeitserij:
Hallo een chassis reinigen kost ongeveer 350 euro , vervolgens inwendig (
> noodzakelijk ? ) en uitwendig behandelen circa 100 euro
> Er zijn verschilen tussen verschillende typen chassis.
>
> Galvaniseren is een proces waarbij langs elekrolytische weg een dun laagje
> zink wordt aangebracht.Afhankelijk van de passivatiestof kan hier een
> blanke,zwarte of goudgele kleur aangebracht worden.
> Bovenstaand is zuurverzinken.
> Tegenwoordig is ook een beter proces namelijk zwart alkalisch verzinken.
> Voor het chassis is dat geen optie omdat het bad circa twee meter lang is
> Wat wel een optie is ,is schooperen.Als het chassis geen holle ruimte
> bevat
> raad ik stralen aan( of is het chassis erg smerig ? )want dat is in dat
> geval goed en goedkoper
> Bovenstaande processen kunnen wij U aanbieden
>
> Groet Wouter Broers
Hallo een chassis reinigen kost ongeveer 350 euro , vervolgens inwendig (
> noodzakelijk ? ) en uitwendig behandelen circa 100 euro
> Er zijn verschilen tussen verschillende typen chassis.
>
> Galvaniseren is een proces waarbij langs elekrolytische weg een dun laagje
> zink wordt aangebracht.Afhankelijk van de passivatiestof kan hier een
> blanke,zwarte of goudgele kleur aangebracht worden.
> Bovenstaand is zuurverzinken.
> Tegenwoordig is ook een beter proces namelijk zwart alkalisch verzinken.
> Voor het chassis is dat geen optie omdat het bad circa twee meter lang is
> Wat wel een optie is ,is schooperen.Als het chassis geen holle ruimte
> bevat
> raad ik stralen aan( of is het chassis erg smerig ? )want dat is in dat
> geval goed en goedkoper
> Bovenstaande processen kunnen wij U aanbieden
>
> Groet Wouter Broers