klaarzetten voor de winter

Alles over verf, anti-roest, vochtverdrijving, stalling

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
Kagome
Berichten: 16
Lid geworden op: zo jun 22, 2003 2:00 am
Locatie: Gent

klaarzetten voor de winter

Bericht: # 45944Bericht Kagome »

Hallo,

ik wil mijn Bianca klaarstomen voor de winter. Ben ze nu met polish aan het opblinken (foto's volgen als ze helemaal blinkt). Venstertjes met anti-damp inwrijven. Genoeg anti-vries in koelwater en ruitensproeier doen. Zijn er nog zaken die ik beter nu in orde breng ? Bvb roestvlekjes behandelen ?(met welk product ?)

Groetjes.
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Bericht: # 45946Bericht R4F6GTX Automaat »

Owatrol.
Ron
Berichten: 1721
Lid geworden op: ma dec 17, 2001 2:00 am
Locatie: Maassluis

Bericht: # 45957Bericht Ron »

Over roest staat zoveel op het forum, even searchen.
Ik zou ook je deur- en kleprubbers inspuiten met siliconen of vaseline.
Bauke
Berichten: 450
Lid geworden op: ma nov 18, 2002 2:00 am
Locatie: Nijmegen

Bericht: # 45965Bericht Bauke »

Als ik dat soort dingen niet doe, valt Moby dan uit elkaar of valt het allemaal wel mee, maar ben ik gewoon niet lief genoeg voor mijn autotje?

Het enige wat ik aan winterbescherming doe is andere ruitesproeiervloeistof regelen en als er gestrooid is op de wegen erg regelmatig wassen en waxen.
--Wijlen Rode F6 Combi '86, witte CB 550F '78 en een pipo F6 natte kranten @#*! wagen in de lease---
Gebruikersavatar
jbeekmann
Berichten: 2169
Lid geworden op: ma jan 21, 2002 2:00 am
Locatie: Bussum

Bericht: # 46035Bericht jbeekmann »

Het enige wat ik aan winterbescherming doe is andere ruitesproeiervloeistof regelen en als er gestrooid is op de wegen erg regelmatig wassen en waxen.
wassen als het vriest? Bauke? jij? waxen? :lol:

Check voor de winter ook even de regulieren dingen. Zijn je V-snaren nog oké? Rubber wordt harder bij lage temperaturen en zo kan het zijn dat die scheurt bij het dalen van de buitentemperatuur.
Vergeet niet ook je sloten even in te spuiten. Verder heb ik altijd een fleecedekentje op de achterbank liggen voor de achterpassagiers, daar blijft het het langste koud :D
Owja, als je die spuitbus vochtverdrijver ook even over de verdelerkap heen haalt heb je minder kans op storingen in de ontsteking.
Velgjes spuit ik ook heel licht in met WD-40, tegen die rottige pekel. Wassen doe je toch niet als het vriest.
Honda CB550 '80, BMW 320i cabriolet '89
Nulla tenaci invia est via!
Gebruikersavatar
carioca
Berichten: 41
Lid geworden op: do jun 10, 2004 2:00 am
Locatie: Rotterdam

Bericht: # 46146Bericht carioca »

Dat dekentje is ook handig als je met -4 met pech langs de weg komt te staan!!! :lol: :lol:
Gebruikersavatar
koningozzo
Berichten: 100
Lid geworden op: ma jan 14, 2002 2:00 am
Locatie: Leiden
Contacteer:

Bericht: # 46192Bericht koningozzo »

carioca schreef:Dat dekentje is ook handig als je met -4 met pech langs de weg komt te staan!!! :lol: :lol:
Ja, of als je voorruit breekt in de winter en je moet nog een heel eind rijden. Dan is ie ook lekker warm....

Snap nu eindelijk waarom Folkert zei dat zo'n dekentje in een r4 op de achterbank hoort te liggen.
Plaats reactie